1834-ben Londonban gépépítő mérnökként dolgozott az English és Hunter gépgyárban. Megismerkedett Széchenyi Istvánnal, aki még 1834-ben Pestre hívta, hogy összeszerelje a Vidra nevű kotróhajót, majd alkalmassá tegye a Duna medrét a hajózásra. 1835-ben Széchenyi felkérte, hogy építsen hidat a Dunára. A terveket azonban egy másik híres angol hídépítő mérnök, Thierney Clark készítette el, aki tervezőiroda vezetője és Adam főnöke lett. A Lánchíd 1839-ben elkezdett munkáinak építésvezetője ~ lett. A híd alapkövét 1842. augusztus 24-én Károly főherceg rakta le, és a hidat 1849. november 20-án felavatták. Eközben, az 1848–49-es szabadságharc alatt Széchenyi mellett műszaki tanácsosként részt vett az első köztéri szökőkút, az első pesti sétatér építésében, megtervezte az első budai vízvezetéket, amelyet azonban pár év múlva le kellett bontani. ~ magyar családja és magyarországi kapcsolatai révén továbbra is itt dolgozott, és a híd városképi folytatásaként 1851-ben megkezdte a budai Alagút építését Thierney Clark budapesti irodájának korábbi tervei alapján. Az Alagutat 1857. április 30-án adták át a kocsiforgalomnak. A Dunagőzhajózási Társaság megbízásából gőzhajók szakvéleményezésében is részt vett. Neve kimutatható a Drezda melletti pirnai híd, a leitmeritzi Elba-híd, egy bécsi Duna-híd építési munkáinál.
Horvai K.: Clark Ádám, Budapest, 1968 • Széchenyi-Lánchíd és Clark Ádám (szerk.: Török Gy.), Budapest, 1999.
A cikk lejjebb folytatódik.