1971-ben kezdte tanulmányait a Képzőművészeti Főiskolán, ahonnan még ugyanabban az évben eltávolították. 1978-tól 1993-ig a Balázs Béla Stúdióban dolgozott. 1978 és 1986 között a 180-as Kortárs Zenei Csoport munkájában vett részt. A korai 90-es évek óta videoinstallációit európai múzeumok és galériák mutatták be. 1978 óta több mint harminc filmet készített, a legismertebb a Privát Magyarország díjnyertes sorozata, mely 1930-as, 40-es években otthoni használatra, amatőrök által készített filmeken alapul. A filmek hétköznapi életeket dokumentálnak, melyeket hamarosan felforgat a filmen kívül zajló, rendkívüli történelmi trauma. A 2009-es Velencei Biennálén, a Magyar Pavilonban a Col Tempo – a W. projekt című munkájával szerepelt.
Díjak
1990 • A Bartos család – Grand Prix World Wide Videó Festival, Hága
1991 • Dusi & Jenő – Grand Prix, II. Európai Dokumentumfilm Biennále, Marseille
1992 • Privát Magyarország-sorozat – Magyar Film- és Tévé kritikusok díja • Márai: Füveskönyv – Prix Menzione di Merito, Salerno Film Fesztivál, Olaszország • Márai: Füveskönyv – Prix Videó Les Beaux Jours, Strasbourg Film & Videó Fesztivál
1993 • Wittgenstein Tractatus.– Grand Prix, Wroclaw Sound Base Arts Videó Festival • Wittgenstein Tractatus – Video Grand Prix, Lucerne VIPER Film & Video Festival • Kultúr Forgácsok – St. Gervaise díj, 5e Semaine Internationale de Video, Genf • Márai: Füveskönyv – II. Díj, Sportfilm és Filmakadémiák Fesztiválja, Berlin
1994 • Egy úrinő notesza – CASSA DI RISPARAMO DI FIRENZE díj, Filmvideo 96 45. Mostra Internazionale di Cinema
1995 • Miközben valahol – Lattücht Díj, DokumentART Film Festival, Neubrandenburg
1996 • Magyar Köztársasági Érdemrend Kiskeresztje videó művészeti munkásságért, Magyar Köztársaság
1997 • Az örvény – Magyar Film- és Tévékritikusok díja: A legjobb dokumentum-játékfilm és a legjobb filmzene díja • Az örvény – Nemzetközi filmkritikusok FIPRESCI DÍJA, Lipcse Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivál • Az örvény – Kísérleti és kisjátékfilm fődíj, 28. Magyar Filmszemle • Az örvény – Fődíj és a CNC különdíja, Marseille Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivál • Az örvény – „PRIX EUROPA” az év dokumentumfilm programja, Berlin
1998 • Balázs Béla-díj, Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma
1999 • A dunai exodus – Dokumentumfilm fődíj, 30. Magyar Filmszemle • A dunai exodus – Ezüst Sárkány Díj és FIPRESCI Díj, Krakkói Filmfesztivál
1999 • A Malestrom – Dokumentumfilm fődíj, Jerusalem Int. Film Festival
2000 • Angelos’ Film – Grand Prize, XI. Encotros Internacionalis de Cinema Documental Portugal, Grand Prix • Angelos’ Film – Golden Gate Award, the Golden Spire, San Francisco International Film Festival • A Malestrom – Grand Prize, Out of That Darkness International Film Competition, London • A Malestrom – Special Mention of the Jury és a Public Award Visionaria”, L’immagine leggera fesztivál, Palermo, Olaszország
2001 • Angelos Film – Best music and sound track, special prize, One World Human Rigts Film Festival, Prague
2002 • Bibó Breviárium – Rövid kísérleti film rendezői díj, hivatalos válogatás: a Cannes Film Festival „Cainzanne des Realisateurs”, 33. Magyar Filmszemle
2005 • El perro negro – Feature Length Documentary Award, Tribeca International Film Festival, N.Y. • El Perro Negro – The Maysles Brothers Prize for best Documentary, Denver Film Fesztivál
2006 • El perro negro – Dokumentumfilm fődíj, 37. Magyar Filmszemle
2007 • Érdemes Művész Díj • Erasmus Prize, Praemium Erasmianum Foundation, Hollandia • Magyar Köztársasági Érdemrend Tisztikereszt
2008 • Von Höfler vagyok – Kreatív dokumentumfilm díj, Magyar Filmszemle
2008 • Saját Halál – Kísérleti film fődíj, Budapesti Filmszemle
Válogatott bibliográfia
- Kristian Feigelson, The Labyrinth: A Strategy of Sensitive Experimentation, A Filmmaker of the Anonymous, http://www.kinokultura.com
- Peter Delpeut, Home movies in oorlogstijd, NRC Handelsblad, 2007.11.09.
- Peter Delpeut, Autopsie van het paradijs - Péter Forgács’ kronieken van het burgerlijk bestaan, De kunst van Péter Forgács
- Péter Forgacs, Erasmus Prize Acknowledgement, Erasmus Prize Ceremony
- El Perro Negro, de Peter Forgacs - Extraits de la revue de presse, Various Various
- Whitney Davis, The World Rewound: Peter Forgács’ Wittgenstein Tractatus, In: Journal of Aesthetics and Art Criticism, Volume 64, Number 1, Winter, pp. 199–211 (13)
- Jos Van Der Burg: El perro negro - Regie: Péter Forgács - Het verleden aangeraakt, Het Parool
- Kristian Feigelson, Péter Forgács «cineaste de la banalite»
- Roger Odin, La famille Bartos et la série "Hongrie privée" de Péter Forgács - ou comment rendre l'Histoire sensible, IRCAV, Paris 3
- Michael Renov, Historical Discourses of the Unimaginable: Peter Forgacs' The Maelstrom, In: Film magasine VICTOR 9, 2004, Malmo
- Ernst van Alphen, Towards a New Historiography: Peter Forgacs and the Aesthetics of Temporality, Leiden University
- Malin Wahlberg, Forgács filmer gör det förflutna mer gripbart,
In: Svenska Dagbladet / Kultur Feb. 1 Stockholm
- Kim Skotte, Mit private Ungarn, in: Politiken (Copenhagen), 2004/02/01
- Robert Lacombe, Péter Forgács: Budapest privée, le cinema entre histoires personelles et tragédies nationales, in: Budapest en mouvment. Editions autrement pp 108
- Scott MacDonald, Péter Forgács, in: A Critical Cinema 4, Interviews with independent Filmmakers, University of California Press, p. 289
Bill Nichols: The Memory of Loss: Péter Forgács’s Saga of Family Life and Social Hell - Bill Nichols in Dialogue with Péter Forgács, Abstract, Film Quarterly, Summer 2003, Vol. 56, No. 4, Pages 2–12.
- Michael Rush, Wittgenstein Tractatus, in: Video Art, Thames & Hudson, p. 143
- Jessica Kedward, The Psychoanalysis of History, in: Getty Research Institute Final Draft, 2003/1
- Private Europe - il cinema di Péter Forgács, Filmmaker catalogue, 72 pages, November, Milano
- Oliver Kohn, Pages arrées au livre du temps. Introduction sommaire au travail de Péter Forgács In: Positif No. 505 March
- Roger Odin, La Famille Bartos de Péter Forgács, ou comment rendre l’histoire sensibile, in: Théorème / Cinéma Hongroise – Le temps et histoire, Presses Sorbonne Nouvelle
- Catherine Bangonnet, The Free Fall, in: The World Best 50 Documentaries, In. DOX/6 december
- Fiona Trigg, Burgeoise Dictionaries / Meanwhile Somewhere…1940•1943 In: remembrance + the moving image, Australian Centre for the Moving Image
- Marsha Kinder and Zaia Alexander, The Danube Exodus in: Future Cinema, ed. J. Shaw & P. Weibel ZKM, p. 359
- Leah Ollman, As History and Memory Ebb and Flow, in: Los Angeles Times, September 1, REVIEW
- Weiss János, J.A. Tillmann, Fehérvári Tamás, Bibó breviárium, Filmvilág, június
- Suzanne Muchnic, On a River of Memory, in: Los Angeles Times, 2002/08/11
- Patrice Carré, Bibó Breviárium de P. F., in: Le film Francaise, 2002/05/22
- Sven Spieker, A Conversation with Peter Forgács at the Center of Mitteleuropa 2002, in: ArtMargins, http://www.artmargins.com/content/interview/forgacs.html
- Deirdre Boyle, Meanwhile Somewhere…. A discussion with Péter Forgács, in: Millenium Film Journal, 2001/Fall
- Michael Renov, The Maelstrom – A Family Chronicle, in: catalogue Boston Jewish Film Festival, November 2-12,
- Steve Seid, Péter Forgács turns Home movies Into a Private Epiphanies, in: Release Print (San Francisco), July/August
- Marnix Beekmans, Turbulente periodeb in Griekse geschiedenis door gat in blik gefilmd, (Angelos’ Film) in: TROUW (Amsterdam), 02/07
- Michael Rush, Private Hungary: The Bartos Family, in: New Media in Late 20th-Century Art (World of Art), Thames & Hudson, p. 106-108
- Földényi F. László, Történelmi terápia filmen (History Therapy on Film), in: Metropolis, nyár
- Andrew J. Horton, Forgacs Shows..., in: Central Europe Review, 1999/12
- Forgách András, Zárt kertek pusztulása, in: Metropolis, 1999/nyár
- Bori Erzsébet, Waching the River Flow, in: Hungarian Quartely, 1999/nyár
- Földényi F. László, Analitikus terek – Forgács Péter installációi, in: Magyar Lettre, no. 29. pp. 45–46.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1979 – Stanley & Livingston performansz, FMK, Budapest,
1980 • Avatás, video-installáció és performance [Lugosi Lugo Lászlóval és István M.-val], Fiatal Művészek Klubja, Budapest
1983 – Dixi és Pixi performansz, Kassák Művelődési Ház, Budapest
1992-1993 • Két Fészek és egy s más, Francia Intézet, Budapest (kat.)
1993 • Totem, Kapolcs
1994 • Hungarian Totem/Magyar Totem, Nederlands Film M., Amsterdam
1995 • Inventárium, Fővárosi Képtár, Budapest (kat.)
1996 • Analysis and commentary. ~, Ivan Kafka, Piotr Jaros, Shiseido Galéria (JP), (kat.)
1997 • Szalon, na!, installáció, Liget Galéria • A Kaszt Ó! / The Hung Aryan, videoinstalláció, Budapest Galéria, Budapest (kat.)
2000 • A látogatás videoinstalláció, 56 Galéria, Budapest; 2004 What? exhibition, Brugge.
2002 • A Dunai Exodus videoinstalláció, Labyrinth Projecttel, Getty Museum, Los Angeles;
2005 • Kiasma, Helsinki;
2006 • LUMÚ, Budapest • Judah Magnes Museum, Berkeley; • Kunstverein, Ulm • Rembrandt Morf, A Látogatás, Wilhelm in Dorn, A Quiet Night in Greenwich Village.
2007 • The Netherlands Filmmuseum, Amsterdam videó installációk: • Holocaust Museum, Berlin;
2008 • Filmhius, Hága;
2009 • The Jewish Museum, New York • Német Egység a Balatonnál – mozi installáció. Collegium Hungaricum, Berlin.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1991 • Magyar Video-konyha művészet videoinstalláció, „Sub Voce”, Műcsarnok, Budapest
1992 • A szobám esete videoinstalláció, „The Shifting Borders”, Laing Art Galéria, Newcastle
1993 • Totem videoinstalláció, „Hármas Párbeszéd”, Krakow
1994 • Magyar Video-konyha művészet videoinstalláció, World Wide Video Festival, The Hague
1995 • Álom Inventárium installáció, Wittgenstein Inventárium installáció, Totem installáció, Kiscelli Múzeum, Budapest és 1999, Postmasters Gallery, New York;
1996 • Pre*Pro*Sec*Tura videoinstalláció, A Pillangó-hatás, Műcsarnok, Budapest • Totem videoinstalláció, 28. Biennále, Sao Paolo
1997 • Álom Inventárium videoinstalláció, Landes Museum, Graz; „Beyond Art”, Ludwig Múzeum, Budapest
2002 • A látogatás videoinstalláció, What? exhibition, Brugge.
2003 • Dunai Exodus Installáció, Future Cinema; ZKM Karlsruhe; CCCB Barcelona
2004 • Tekintet, „Aura”, C3, Millenáris Park, Budapest
2006 • Idő/közben: Rembrandt-morfok video-morph-dvd, „Re:mbrandt”, Szépművészeti Múzeum, Budapest.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Australian Center for the Moving Image (ACMI) CINEMEDIA, Melbourne, AU
Center National du Cinematographie, Paris, FR
Centre Pompidou & Musé d’Art Moderne, Paris, FR
The Getty Museum, Special Collection, Los Angeles, US
Harvard College Library, Cambridge MA, US
Haus der Dokumentarfilm collection, Stuttgart, DE
KIASMA Contemporary Art Museum, Helsinki, FI
Ludwig Múzeum, Budapest
Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
MOMA, Film and Video collection, New York, US
Montreal Cinematheque, Permanent Collection, CA
Netherlands Filmmuseum, Amsterdam, NL
New York University, Bobst Library, NY, US
Pacific Film Archives, Berkeley CA, US
Samlung Oppenheim, Bonn, DE
Szépművészeti Múzeum, Modern gyűjtemény, Budapest
Yad Vashem, The Visual Center, Jerusalem, IL
Yale Film Study Center, Yale University, New Haven, US
Zentrum für Medien Kunst, ZKM collection, Karlsruhe, DE.