1988-89: Jean-Loup Charmet stúdiója, Párizs, 1989-92: Magyar Iparművészeti Főiskola, fotó szak. 1992-94: uo. Mesterképző, mestere: Miltényi Tibor; 1997-98: MA kurzus, University of Brighton, mestere: Mel Gooding, Lawrence Preece. 1994: Fiatal Magyar Fotó ’90 után, nagydíj; 1996: Nemzetközi Gutenberg-díj; 1997: Pécsi József-ösztöndíj, British Council ösztöndíj; Soros tanulmányi ösztöndíj; 1998: UNESCO alkotói ösztöndíj; 2007: Balogh Rudolf-díj. Budapesten él. Korai fotósorozatain a klasszikus tematikákat – városképek, csendéletek – és a fotó hagyományos eszközeit együtt alkalmazta, szokatlan képkivágásokkal és a fénykép felületén végzett egyedi beavatkozásokkal, vegyszeres maratással, színezéssel. 1994-ben, a hazai homoszexuális szubkultúra szereplőiről készült portrésorozata, a szociofotó távolságtartó szemléletmódján túllépve, mély empátiával jeleníti meg egy marginalizált kisebbség életét, és von be a művészi tematikába egy korábban tabuként kezelt társadalmi és esztétikai jelenségkört. Ettől kezdve műveiben elsősorban a szexuális identitáshoz való viszony problémái, a test társadalmi reprezentációjának és a nemi szerepek képi sztereotípiáinak kérdései foglalkoztatják. 1998-ban mesterkurzuson vett részt Angliában. Itt készült munkáin fotóeljárás segítségével, különböző használati tárgyakra nagyította az öregedéssel és az elmúlással foglalkozó felvételeit, amiket később installációkká rendezve állított ki. Legújabb művei, a plexibe öntött, egymásra rétegzett, fóliára printelt aktfotók a nemi identitás határainak átjárhatóságát és e határok bizonytalanságát fogalmazzák meg.
Irodalom
KEREKES G.: A Negyedik belülről, Fotóművészet, 1990/3-4.
BACSKAI S.: Miért lennénk egyformák, Fotóművészet, 1995/3-4.
ANDRÁS E.: ~ fotói elé (kat., bev. tan., 1996)
NÁDASDY Á.: Lángoló képek, Mások, 1996. március
ANDRÁS E.: (kat., bev. tan.) in: New York belülnézetből, 1996
ANDRÁS E.: Fájdalmas búcsú a modernizmustól, in: Omnia mutantur (XLVII. Velencei Biennálé magyar pavilonjának kat., 1997)
PFISZTER G.: Beszélgetés a Pécsi József ösztöndíjasokkal, Fotóművészet, 1997/3-4.
MERHÁN O.: Műélvezés, in: Erotika és szexualitás a magyar képzőművészetben, Liga, 1999
ANDRÁS E.: A test reprezentációja a kortárs magyar képzőművészetben, in: Erotika és szexualitás a magyar képzőművészetben, Liga, 1999
SZILÁGYI SZ.: Túl testi lány, MaNcs, 1999. július
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1989 • Egry József Galéria, Badacsonytomaj
1994 • Almássy Téri Szabadidőközpont, Budapest
1996 • Francia Intézet, Budapest (kat.), Impala-ház, Szeged • Liget Galéria, Budapest (kat.)
1997 • Ifjúsági Ház, Szeged
1998 • Magyar Intézet, Párizs, Impala-ház, Szeged.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1990 • Stúdió, Ernst Múzeum, Budapest
1991 • Tatarozás, Műcsarnok, Budapest
1992 • Tölgyfa Galéria, Budapest
1994 • Fiatal Magyar Fotó ’90 után, Miskolci Fotógaléria, Miskolc (kat.)
1995 • Budapest, Budapest Galéria, Budapest
1996 • Több szem, Vigadó Galéria, Budapest • Akt, Liget Galéria, Budapest
1997 • Duna Galéria, Budapest • Képzőművészet a fotográfiában, Pécsi Galéria, Pécs, Műélvezés, Bartók 32 Galéria, Budapest
1998 • University Gallery, Brighton
1999 • CEU Galéria, Budapest
2007 • IX. Állami Művészeti Díjazottak kiállítása, Olof Palme Ház, Budapest.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Miskolci Galéria, Miskolc