Iparrajziskola, Iparművészeti Iskola Mesterei: Vesztróczy Manó, majd Kernstok Károly. 1974: érdemes művész. 1916-1919-ig Iványi Grünwald Béla tanítványaként dolgozott a kecskeméti művésztelepen. A Galilei-körbe járt. 1918-ban a nagybányai művésztelepre látogatott. 1920-1924 között férjével, Perlrott Csaba Vilmos festőművésszel Németországban tartózkodott. Ebből az időből való egyik jelentős képe, az expresszionizmustól megérintett Fátyolos önarckép (1921). 1922-ben a Helikon Kiállító Szalon rendezte első budapesti kiállítását. 1924-1928 között többnyire Párizsban élt, de Nagybányát is felkereste. Cézanne és a kubisták hatottak rá (Nagybányai cigánylány, 1925; Szajna-híd, 1926). Szerepelt a Képzőművészek Új Társasága kiállításain. 1928-tól itthon dolgozott. Modelljéről készített, kissé nyújtott vonalú, színekre épített festményei életművének legjobb darabjai (Philadelphia Vilma, 1928). A 30-as évek elején Körtvélyesen, Lesznai Annánál vendégeskedett; szívesen ábrázolt mezőgazdaságban munkálkodókat. Mindig izgatta az emberi tevékenység megörökítése. A 40-es évek legszebb olajképei és szénrajzai édesanyját idézik (Édesanyám, 1947). 1948-tól a Szentendrei Művésztelep tagja. Önarcképek, csendéletek, enteriőrök sokasága keltezhető e pályaszakaszra (Piaci jelenet, 1975; A Művésztelep kertje, 1979; A tükör, 1980). Életművéből, gondolataiból bölcsesség és életszeretet árad. Műveivel, érdeklődésével kortársként kapcsolódott Európa művészeti életébe. Előadásmódjában az ember- és természetközpontú festészet elkötelezettje volt, amelyet mindvégig gyöngéd realizmus szőtt át. Festői alkata a francia posztimpresszionistákéval rokonítható. Művészetének másik meghatározó műfaja a grafika. Kezdettől fogva vallotta, hogy a legmodernebb festői irányzat is csak tökéletes rajztudás segítségével közölheti mondanivalóját.
Irodalom
SZEGI P.: ~ (kat., bev. tan., Műbarát, 1944)
RABINOVSZKY M.: (kat., bev. tan., Fényes Adolf Terem, Budapest, 1949)
NÉMETH L.: Hollósy Simon és kora művészete, Budapest, 1956
NÉMETH L.: (kat., bev. tan., Csók Galéria, Budapest, 1958)
FRANK J.: (kat., bev. tan., Ernst Múzeum, Budapest, 1964)
URY I.: (kat., bev. tan., Műcsarnok, Budapest, 1974)
HAULISCH L.: Szentendrei művészet, Budapest, 1977
MIHÁLYFY E.: Művészek, barátaim, Budapest, 1977
TELEPY K.: Iványi Grünwald, Budapest, 1977
URY I.: ~, Budapest, 1981
BENEDEK K.: Munkaábrázolás ~ művészetében, Művészet, 1985/4.
BENEDEK K.: ~ Németországban (kat., bev. tan., Magyar művészek németországi emigrációban 1919-1933), Magyar Nemzeti Galéria, 1989)
BENEDEK K.: (kat., bev. tan., Szentendrei Galéria, Szentendre, 1991)
BENEDEK K.: ~ kiállítása Szekszárdon és Szentendrén, Új Művészet, 1991/8.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1922 • Helikon Galéria, Budapest
1926 • Nemzeti Szalon, Budapest [Scheiber Hugóval, Szobotka Imrével, Bor Pállal és Novotny Emillel] • Galerie Tannhäuser, München
1932 • Tamás Galéria, Budapest
1933 • Pozsony
1934 • Tamás Galéria, Budapest
1936 • Műterem-kiállítás
1944 • Műbarát [Novotny Emillel] (kat.)
1947 • Ernst Múzeum, Budapest [Perlrott Csaba Vilmossal és Szobotka Imrével]
1949 • Fényes Adolf Terem, Budapest (kat.)
1958 • Csók Galéria, Budapest (kat.)
1961 • Magyar Intézet, Párizs
1964 • Ernst Múzeum, Budapest (kat.)
1968 • Kulturális Kapcsolatok Intézete, Budapest
1974 • Műcsarnok, Budapest (kat.)
1984 • Kulturális Kapcsolatok Intézete, Budapest
1991 • Szentendrei Galéria, Szentendre (életmű-kiállítás, kat.).
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1989 • Magyar művészek németországi emigrációban (1919-1933), Magyar Nemzeti Galéria, Budapest (kat.)
1990 • VI. Képzőművészeti Triennálé, Szolnoki Galéria, Szolnok.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Fővárosi Képtár, Budapest, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest.