1942-1944: hadapródiskola, Marosvásárhely. 1944-1946 között amerikai hadifogságban volt Ludwigshafenben. 1948-1950 között a Standard gyárban címfestő, majd műszaki rajzoló. 1949-1950 között a Standard gyár képzőművészeti körének növendéke. 1951-1952 között Márffy Ödön tanítványa a Budai Képzőművészeti Körben; 1952-1955 között uo. Márffy tanársegédje. 1956-1974 között Franciaországban élt. 1958-1960 között a Grand Chaumiére magánakadémia növendéke Párizsban. 1962-ben részt vett az Art 62 művészcsoport (Evry) megalapításában. 1981-től az Országos Közművelődési Központ (korábban Népművelési Intézet) szaktanácsadója, a Tokaji Nyári Művésztelep szitaműhelyének vezetője volt. Figuratív festőként kezdte, Márffy nyomán sajátította el színlátását, összegző szemléletét (Csendélet irodai lámpával, 1956). A 60-as évek elején Párizsban hosszan foglalkoztatta az egyiptomi művészet, amelynek hatására született egyiptomi sorozata (Ízisz istennő, Ozirisz feltámadása, 1963), ahol dekoratív színeket, vastagon felhordott festékrétegeket használt. A 60-as évek közepétől fordult figyelme a geometria felé. Műszaki rajzolóként is dolgozott, és a gépek, szerkezetek világa festészetében is meghatározóvá vált. ~ felfedezett és kijelölt magának egy őt foglalkoztató szeletet a művészet világában, ettől fogva minden művészeti megnyilvánulása (ecsetvonása, vonala, színe, konstrukciója, képszerkezete), festői léte erről az egyetlenről szólt. Ebben a festészetben a térről, a formákról, szerkezetekről van szó, a változások a pálya további részében minimálisak. Geomart elnevezést használ ezekre a művekre, amelyek nemcsak síkban, de objektként a térbe is kilépnek. Gépi és architekturális formái címükben is jelzik szándékát: Calculatrice électronique (1965), Geometrikus tér (1978), Kristálypalota (1989), Etalon (1994). A tömbszerű, óhatatlanul architektúra-asszociációkat keltő formák között megjelent egy új elem, az üveg. A képkonstrukcióban minden változatlan maradt, ám ez a látszólag apró változás egészen új irányba fordította ~ művészetét. A transzparens forma, beleilleszkedve a szigorú, mértani testek rendjébe, bár látszólag teljesen egyező karakter azokkal, kontradikció is. (Központ-térgeometria, 1983). Életműve rendkívül következetes. 1997-ben a Prizmakemence c. képpel a Magyar Szalon kiállítás díját nyerte.
Irodalom
FRANK J.: Szenzibilis, hideg logika (kat., bev. tan., Műcsarnok, 1991)
FRANK J., FITZ P., SÍK CS.: Szenzibilis, hideg logika (kat., bev. tan., Műcsarnok, Győr, 1995)
SÍK CS.: ~ (in.: kat. Olaj/Vászon, Műcsarnok, 1997).
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1967 • Galerie De la Chouette, Párizs
1970 • G. Kevi, Koppenhága
1972 • G. Nyhavn, Koppenhága
1975 • Budapesti Műszaki Egyetem, E-épület
1976 • VÁTI Klub, Budapest • Vajda Lajos Stúdió Galéria, Szentendre
1978 • Bástya Galéria, Budapest
1979 • Vajda Lajos Stúdió Galéria, Szentendre
1980 • Tokaj Galéria, Tokaj
1981 • Pataky Művelődési Központ [Haász Istvánnal]
1982 • Művelődési Ház, Érd • Helikon Galéria, Budapest • Óbudai Pincegaléria, Budapest
1983 • Művelődési Ház, Nyíregyháza
1987 • Művelődési Központ, Lenti
1988 • Művelődési Ház, Szécsény • Horváth E. Galéria, Balassagyarmat • Tokaj Galéria, Tokaj
1991 • Ernst Múzeum, Budapest (kat.)
1993 • Tokaj Galéria, Tokaj • Small Galéria, Hajdúszoboszló • Horváth E. Galéria, Balassagyarmat
1994 • VSZM Közösségi Ház Galéria, Budapest
1995 • Műcsarnok, Győr (kat.)
1998 • Csepel Galéria, Budapest [Nagy Gábor Mihállyal].
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1962-1966 • Art 62 csoport kiállításai, Párizs • Evry
1969 • Espace et Lumiere, Grand Palais, Párizs
1972 • BWA, Poznań
1974 • Hotel Volga
1976 • Pataky Művelődési Központ • V. Országos Akvarell Biennálé, Eger
1979 • Pollack Mihály Műszaki Főiskola, Pécs
1980 • Norvegian International Print Biennálé, Fredrikstad (NOR)
1981 • Nyári Tárlat, Művelődési Ház, Szeged • Művésztelep, Művelődési Ház, Sátoraljaújhely
1983 • Nyári Tárlat, Szeged
1984 • SZÜV, Keleti pályaudvar • MOM Kultúrház • Struktúra, Pataky Galéria, Budapest
1985 • Tavaszi Tárlat, Salgótarján • XI. kerületi festők, grafikusok, Bartók 32 Galéria, Budapest
1988 • Nyári Tárlat, Szeged • Bartók 32 Galéria, Budapest • Tavaszi Tárlat, Műcsarnok, Budapest
1989 • XV. Országos Grafikai Biennálé, Miskolc
1990 • VSZM Közösségi Ház, Budapest • Tavaszi Tárlat, Budatétényi Galéria, Budapest • Tavaszi Tárlat, Nógrádi Múzeum, Salgótarján
1991 • Meditáció, Bartók 32 Galéria, Budapest
1997 • Magyar Szalon ’97, Műcsarnok, Budapest • Olaj/Vászon, Műcsarnok, Budapest.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Herman Ottó Múzeum, Miskolc
Kassák Lajos Múzeum, Budapest
Petőfi Irodalmi Múzeum, Budapest.