1958-1964: Magyar Iparművészeti Főiskola, textil szak, mesterei: Schubert Ernő és Z. Gács György. 1965-1969: Állami Képzőművészeti Főiskola, Stuttgart. 1975: Köln város festészeti ösztöndíja; 1977: a kölni Német Ipari Szövetség ösztöndíja; 1989: a bonni Kunstfonds e. V. ösztöndíja; 2004: Munkácsy Mihály-díj. 1964-ben Németországba költözött, 1972-től Kölnben él. 1984-től Budapesten és Kölnben dolgozik. 1958-ban kezdett tárgynélküli képeket festeni. 1960-ban születnek megszámolható elemeket tartalmazó első strukturális munkái. 1964-re kialakult egyéni koncepciója, amire a nyelvfilozófiai elméletek (Wittgenstein, M. Bense stb.), a vizuális szintaxist kutató művészet (Beöthy, Moholy-Nagy, Albers stb.) és az információ fogalmának jelentős mértékű felértékelődése hatott. 1967-ben kidolgozta Az átalakuló plasztikusság manifesztumát, 1968-ban Az esztétikai tér manifesztumát, melyek művészete elméleti kiindulópontját jelentik. Tevékenysége középpontja filozófiai, informatikai tartalmat hordozó, vizualizálható nyelvezet megteremtése. A tér, a tömeg, az idő, a sebesség, az irreverzibilitás összefüggéseit vizsgálja, melyeket számszerű viszonyokkal, koordinátarendszerek bevezetésével definiál. Ezeket a tulajdonságokat meghatározott módon szintetizálja. Művei matematikai számításokon alapuló, egymásra épülő, nagy számban folytatható szekvenciák, sík, vagy a térbe kilépő geometrikus struktúrák. 1967-ben hozta létre az első, matematikailag programozott szekvenciákat, a programozott vizuális nyelvezetekkel, az időbeliséggel és azok lehetséges funkcióival foglalkozik. Munkáit szubsztrátumnak nevezi, melyek az információk struktúráit hordozzák. A következő évtől egyedi művek helyett szekvenciális modellek szerinti csoportokban készíti képeit. 1970-1971-ben a vonatkoztatási rendszerek transzformálhatóságával és relativálhatóságával foglalkozott. 1973-ban kidolgozta az első metastruktúrákat és az első algoritmusokat, valamint egy programtáblázatban meghatározta a szintetikus programozás koncepcióját. A 70-es évek közepén Albers, van Doesburg és Moholy-Nagy egy-egy művének analízisét végezte el. 1973-1976 között 18144 kétdimenziós vonatkoztatási rendszert állított fel, mely a gyakorlatban az azóta született és alkotandó művek összességét foglalja magába. A 70-es évek közepétől folyamatosan a kidolgozott metastruktúrák megvalósításával foglalkozik (1974-1978: meta-négyzetek; 1984: meta-vonalak; 1986: meta-pontok; 1992: meta-négyzetek szélsőséges pozícióban).
Irodalom
FRANK J.: Periodikusan-vertikálisan strukturált..., Élet és Irodalom, 1991. szeptember 13.
SZŐKE A.: Csuang Csou és strukturális transzformáció. Beszélgetés ~val, Új Művészet, 1991/9.
BEKE L.: Művészet, matematika és nyelvészet között (kat., bev. tan., Petőfi Irodalmi Múzeum, 1992, irodalommal)
LEGÉNDY P.: Jákob botja? Beszélgetés ~val, Magyar Narancs, 1993, december 16.
RONTE, D.: ~ vonatkoztatási rendszereiről (kat., bev. tan., Szomathelyi Képtár, 1993)
FRANK J.: ~ a Műcsarnokban, Élet és Irodalom, 1995. november 3.
SZABADI J.: A szem és a szám szimbiózisa ~ művészetében (kat., bev. tan., Műcsarnok, 1995, irodalommal).
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1969 • Galerie Hansjörg Mayer, Stuttgart
1970 • Galerie Studium Generale, Uni Stuttgart/Max Bense • Atelier Glasmeier, Gelsenkirchen-Buer (Német Szövetségi Köztársaság)
1971 • Galerie Mutzenbach, Dortmund • Kunstverein, Unna (Német Szövetségi Köztársaság)
1972 • G. Szepan, Gelsenkirchen • Galerie Teufel, Köln
1973 • Kunstverein, Köln • G. Swart, Amszterdam
1974 • Stadtische Kunstsammlungen, Ludwigshafen (Német Szövetségi Köztársaság)
1974 • Galerie Jesse, Bielefeld (Német Szövetségi Köztársaság)
1975 • Galerie Teufel, Köln
1976 • Albers-~, Ludwig Múzeum, Köln • ~-Albers, Galerie Teufel, Köln
1977 • G. Swart, Amszterdam • Galerie Hermanns, München
1978 • Galerie Hilger+Schmeer, Duisburg
1979 • Galerie Brigitte March, Stuttgart • Galerie Karin Fesel, Wiesbaden (Német Szövetségi Köztársaság)
1980 • Galerie Seestrasse, Rapperswil, Zürich
1981 • Galerie Hermanns, München
1982 • Arthotek, Köln • Galerie Brigitte March, Stuttgart • G. Czyszczenie Dywanow, Łódż
1983 • Kunstmuseum, Hannover • Galerie Hoffmann, Friedberg (Német Szövetségi Köztársaság) • G. Red and Blues, Maastricht (B)
1986 • Galerie Wack, Kaiserslautern (Német Szövetségi Köztársaság)
1987 • Wilhelm Hack Museum, Ludwigshafen • Fészek Galéria, Budapest [Mengyán Andrással]
1988 • Galerie Hermanns, München • Galerie Brigitte March, Stuttgart
1989 • Galerie Wack, Kaiserslautern (Német Szövetségi Köztársaság)
1990 • Galerie Karin Fesel, Düsseldorf
1991 • Grafikák 1964-1988, Budapest-Köln, Kassák Lajos Múzeum, Budapest
1992 • Vízszintesen, Petőfi Irodalmi Múzeum, Budapest (kat.)
1993 • Galerie Karin Fesel, Düsseldorf
1993 • Szekvenciák, Szombathelyi Képtár, Szombathely (kat.) • Grafikák 1960-1969, Budapest-Köln, Fészek Galéria, Budapest • Galerie Eremitage, Berlin
1994 • Collegium Budapest, Budapest • Szekvenciák 1974-1994, Fővárosi Képtár, Budapest (kat.)
1995 • Szintetikus szekvenciák 1968-1995, Műcsarnok, Budapest (kat.)
1998 • Szekvenciák 1968-1998, Pest Center Galéria, Budapest
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1969 • Operationen, Museum Fridericianum, Kassel
1973 • Konstruktivizmus 1913-1973, Rheinisches Landesmuseum, Bonn • Kunstverein, Köln
1975 • Kunstverein, Landesmuseum, Bonn
1976 • Die reine Form, Kunsthalle, Düsseldorf
1977 • documenta 6, Museum Fridericianum, Kassel
1978 • Abstrakte Definition des Raumes, Nationalgalerie, Berlin
1980 • Auf Papier mit Papier, Kunstmuseum, Hannover
1981 • Konstruktion in Prozess, Łódż
1982 • Tisztelet a szülőföldnek. Külföldön élő magyar származású művészek II. kiállítása, Műcsarnok, Budapest
1986 • III. Nemzetközi Kispalsztikai Triennále, Schwabenlandhalle, Fellbach (Német Szövetségi Köztársaság)
1987 • Kép-vers/vers-kép, Petőfi Irodalmi Múzeum, Budapest
1988 • Kunstverein, Heidelberg
1994 • Europa Europa, Kunst- und Ausstellungshalle, Bonn • 80-as évek – Képzőművészet, Ernst Múzeum, Budapest.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Albertina, Bécs
Fővárosi Képtár, Budapest
Galerie der Stadt Stuttgart
Kunstmuseum, Düsseldorf
Kupferstichkabinett, Berlin
Ludwig Múzeum, Köln
Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
M. Sztuki, Łódż
M., Wiesbaden
Progressives M., Basel
Rheinisches Landesmuseum, Bonn
Sprengel Museum, Hannover
Staatsgalerie, Stuttgart
Szépművészeti Múzeum, Budapest
Tel Aviv M., Tel Aviv
Wilhelm Hack Museum, Ludwigshafen
Wilhelm Lehmbruck Museum, Duisburg.