1976-81: Eötvös Loránd Tudományegyetem Jogi kar; 1983-84: Újságíró Iskola, kép- és tördelőszerkesztői szak; 1987-88: ösztöndíjat nyert a bécsi Iparművészeti Főiskolára (Hochschule für angewandte Kunst). 1989-től három évig a Magyar Képzőművészeti Főiskolán anatómiai rajztanulmányokat folytatott. 1982-90-ig a Filmvilág c. folyóirat kép- majd tervező szerkesztője. 1990 óta csak festészettel foglalkozik. Választott mestere Molnár Sándor, és hatással volt rá Csernus Tibor. Saját maga számára is újrafelfedezve, főként a figuratív festészet esélyeit latolgatva számos tanulmányt írt, többek között Picasso, Rembrandt, Cézanne, Bacon, Kitaj festészetének problémáiról. Festőként hosszú utat járt be a kezdeti fél-absztrakt periódusától a figurális festészetig. Kezdetben fekete-szürke, monokróm hatású geometrikus alkotásain szűk környezete puritán módon való megjelenítésének módja foglalkoztatta, különösen érdekelték a fénybeszűrődés jelenségei. Aktuális témái a nagyvárosi szubkultúrák és alakjaik, portrék és aktok. Művein kiszakítva a világból, egy-két alak jelenik meg, korai alkotásairól ismert szürke, geometrikusságában hangsúlyozott, kiüresedett térben. Ábrázolásmódja reális, látványszerű, de egyéni dinamikus látásmódot és bonyolult festői megoldásokat követ.
Irodalom
SINKÓ I.: Falakon lógó jegyzetek, Élet és Irodalom, 1995. október 6.
REMÉNYI J. T.: Az öntudatlanság izzása, Új Művészet, 1995/11-12.
SINKÓ I.: Akttárgyak műtermi fényben, Műértő, 1999/6.
SZABADI J.: Az akt mint a létezés jele, (kat., bev., Szinyei Szalon, 1999)
SINKOVITS P.: A festő a forma napszámosa. Beszélgetés ~ festőművésszel, Új Művészet, 1999/10.
ANDRÁSI G.: Koncertvilág, Műértő, 2002. május
SINKÓ I.: Nappallá tett éjszakák, ÉS, 2002. május 17
SÁROSDY J.: Szín(tér)kép, Bonton, 2002. június;
SINKOVITS P.: Ismerősök az éjszakában. Beszélgetés ~-ral. Új Művészet, 2002/8;
ZOLTÁN K.: Magyar művészek Chaumont-ban, Magyar Nemzet, 2003. július 23;
Kárpáti Z.: Katalógusszöveg, In: Más hangok, más szobák. Az enteriőr ma. Kiállítási kat., 2003
SZEIFERT J.: A pincéből a titkok kertjébe, ÉS, 2003. szeptember 5.
SINKOVITS P.-SZEIFERT J.-HUDRA K.-BORDÁCS A.: Örökölt realizmus, A valósághű festészet öt évtizede, (kat.), Új Művészet Kiadó, 2003.
AKNAI K.: A képtermészet kétféle logikája, Műértő, 2004. április
BORDÁCS A.: Arcképmutatás (A portré alternatívái a kortárs művészetben I-II.), ÚM, 2004/10, 11
MULADI B.: Örök téma? ÉS, 2005. november 18.
SINKÓ I.: Időn innen és túl a Szombathelyi Képtárban, Műértő, 2006. április
IVÁNYI B.: Szembesítés a tradícióval, Műértő, 2006. április.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1986 • Kaposvári Galéria
1987 • Fiatal Művészek Klubja, Budapest
1993 • Balassi Galéria, Budapest
1995 • Forgách Galéria, Budapest • Hilton Szálló, Budapest • Horváth E. Galéria, Balassagyarmat
1997 • Magyar Intézet, Párizs
1999 • Szinyei Szalon, Budapest • Magyar Intézet, Párizs
2000 • Persephone – akvarellek, Erlin Galéria, Budapest
2002 • Nox I. – festmények, Francia Intézet, Budapest • Nox II. – festmények, Szinyei Szalon, Budapest • Nox III. – akvarellek, Erlin Galéria, Budapest • Festmények és akvarellek, St’art Galéria, Budapest
2003 • Plein Art Fesztivál – festmények, Íbisz Hotel, Budapest
2005 • Dunakorzó, Egy hét – egy mű, MG Galéria, Budapest
2006 • Festmények és akvarellek, Madách Imre Művelődési Központ, Vác.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1985-89 • Stúdió kiállítások
1986 • 13 magyar képzőművész, Maltinranta Művészeti Kiállítóterem, Tampere
1996 • Hon-Lét-Fríz, Mezőgazdasági Múzeum, Budapest
2000 • Kortárs képzőművészet, Magyar Nagykövetség, Washington • Máskor, máshol, MFT, Szeged.