Tanulmányait Debrecenben kezdte, 1976-tól él Budapesten, 1980-ban érettségizett a Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola fotó szakán. 1998: a Soros Alapítvány Székely Aladár-díja; 1999: Balogh Rudolf-díj. 1980-1981: Kossuth Lajos Tudományegyetem Oktatástechnikai Központjának fotográfusa, 1985-től játékfilmek (elsősorban Grünwalsky Ferenc, Szomjas György, továbbá Detre Gábor, Jancsó Miklós, Kamondy Zoltán, Sopsics Árpád, Szabó Ildikó), színházi produkciók (főként Jeles András) és archívumok (Magyar Színházi Intézet, Egyetemi Színpad, Merlin Színház, Új Színház, Katona József Színház) fotósa, 1990-től a Beszélő c. lap számára dolgozik. 1987-1991: Fiatalok Fotóművészeti Stúdiójának tagja. 1991-1994: Pécsi József-ösztöndíjas. A MUOSZ és MFSZ tagja (utóbbit 1990-1992-ben a Fiatalok Fotóművészesti Stúdiójának feloszlatása miatt felfüggesztette). 1990: az Első Alkotócsoport alapító tagja. Majdnem mindig egyedi képeket készít, amelyek nem tűrik a képaláírást vagy kommentárt, s nehezen viselik még egymás társaságát is: önmagukban jelentésteliek, lebegők. Nagyításai többnyire a teljes negatívot megmutatják; nézőpontja a szemmagasságtól az egészen merész nézetekig változik; témájához való távolsága sem állandó. A tónusok rendkívül széles skáláját használja, gyakran túlkeményíti képeit, ezen kívül azonban semmiféle egyéb manipulációval nem él sem a fényképezéskor, sem a sötétkamrában. Képeit mindig maga nagyítja. Témái hol megfoghatatlanok, hol nagyon is hétköznapiak, konkrétak, majdhogynem semmitmondók. Hol egészen megmagyarázhatatlan egybeeséseket, extrém fényhatásokat, árnyékokat, tükröződéseket, nézeteket rögzít, hol a mindennapian narratívakat. Ezt a sokféleséget erős egyéniségével fogja össze. A 80-as évek elején, ahogy megjelent a fotós szakma előtt, képei rögtön rendkívül komoly visszhangra, elismerésre találtak. Az értelmiségi szubkultúra atmoszférájáról számolt be: „csak úgy” lefényképezte a széthagyott ágyakat, falakat, szórakozóhelyeket, lepusztult bérházakat, a gesztusokat, arcokat, a cigarettákat a szájsarokban. Egy időben fotóit levelezőlapként szétküldte batátainak. Rövidebb ideig a Single Lens művésznevet használta. A fotó prezentálásának akkor szokásos eszközeivel is élt alkalmilag: dokubrom nagyítások, kicsit elnagyolt fotótablók. Munkáit nevezhetjük „lírai riportnak” vagy társadalmi riportnak, de nem ilyen szándékkal készültek: csupán a létről számoltak be. Számos aktfelvételt is készített a szokásos esztétizálástól mérföldtávolságnyi szemlélettel. Ezekből látható képe az Il nudo fotografici nell ‘Europe dell’Est (Bologna, 1988) könyvben, míg korai képeiből a 21 fotográfus (Budapest, 1987) antológia ad nagyobb válogatást. A 80-as évek közepével kezdődő „lírai” utazásai (Erdély, Lengyelo., USA, majd a 80-as évek végétől a háború- és szegénységsújtotta válságövezetek) kibővítették témái sorát, s az általa megragadott különös nézetek és mozzanatok körét. Fényképein soha nem törekszik szimbólumteremtő egyszerűsítésre, az érzelmek széles, sokszor ellentmondásos körét szólaltatja meg. Felkészültsége és feladatai alapján professzionális fotóművész, mentalitása ugyanakkor megőrzött valamit a nézelődő ember ártatlanságából. S bár egy önálló kiállítása, kötete sem hozta meg számára az igazi közönségfigyelmet (fotói jobban érzik magukat kézben egyenként átlapozva, mint a galériák falain; képeinek atmoszférájából gyakran többet közvetít az újságpapírra nyomás, mint az albumok műnyomó kartonja), az irodalmi, képzőművész, fotós és kritikai szakma a legnagyobbaknak járó figyelemmel kíséri tevékenységét.
Irodalom
FORGÁCS A.: Single Lens - Single Girls, Mozgó Világ, 1981/10.
FÁBIÁN L.: Csinált leletek, Fotó, 1988/1.
MARNÓ J.: Képkiírás, 84-es kijárat, 1990/6.
SARKANTYÚ I.: Sehol, Pannon Tükör, 1991/1.
BIKÁCSY G.: Víz alatti kamera, Holmi, 1991/7.
MILTÉNYI T.: Beszélgetés ~vel a fotóról, Szellemkép, 1992/3.
MÁNYOKI E.: Nappali sötétség, Emberhalász, 1993/2.
BIKÁCSY G.: Ébredés előtt, Beszélő, 1994. április 21.
COPEAU: Finom hegedű, talán mosóporos doboz, Balkon, 1994/5.
ORBÁN O.: Tíz képaláírás ~ fotóihoz, Holmi, 1995/1.
MILTÉNYI T.: ~ munkáiról, Szellemkép, 1995/1-2.
KRASZNAHORKAI L.: A Szuhumi-fotók, Magyar Lettre Internationale, 1997/tavasz
SZEGŐ GY.: ~, Photographers International (JP) 1997/8.
BALLA ZS.: Fárasztó pusztulás, Élet és Irodalom, 1997. június 13.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1981 • Rend [Fákó Árpáddal], Bercsényi u. 28-30 Galéria, Budapest
1982 • Budapesti Műszaki Egyetem • Galéria 11, Budapest
1984 • Óvónőképző- és Zeneművészeti Szakközépiskola, Szombathely • Bercsényi u. 28-30 Galéria, Budapest
1985 • Utca Galéria, Szombathely • Pap Pál Népegy., Temerin (YU)
1986 • Bercsényi u. 28-30 Galéria, Budapest • Liget Galéria, Budapest • Nevelőotthon és Általános Iskola, Debrecen
1987 • Utca Galéria, Szombathely • Nevelőotthon és Általános Iskola, Debrecen • Rosa Esman Gallery, New York • Fiatal Művészek Klubja, Budapest • Nevelési Központ, Pécs • Fotógaléria, Budapest
1988 • Nádasdy-vár, Sárvár • Utca Galéria, Szombathely • József Attila Művelődési Ház, Debrecen
1989 • Magyarok [Gémes Péterrel, Lugosi Lugo Lászlóval], Barbican Centre, London • Kinizsi Mozi, Budapest • Erdélyi kutya, Fészek Klub és Fiatal Művészek Klubja, Budapest • Egy szigeten talált fotók, Kreatív Mozgás Stúdió • Galerie Notuno [Vető Jánossal], Genf
1990 • Bercsényi u. 28-30 Galéria, Budapest
1991 • Liget Galéria, Budapest
1992 • Tam-tam Galéria, Budapest
1994 • Miskolci Fotógaléria • Budapest Galéria Lajos u., Budapest • Literaturhaus, Mattersburg (A)
1995 • Impala Ház, Szeged • Off Broadway kávéház, Budapest • Balassi Könyvesbolt, Budapest • Vasarely Múzeum, Budapest • Kortárs Magyar Fotográfia, Pécs • Le Parvis [Thierry Geraud-val], Tarbes (FR) (kat.)
1996 • G. Profil, Bratislava (kat) • Bartók 32 Galéria (kat.), Budapest • Magyar Intézet, Fotóhónap, Párizs • Közép-Európa Egyetem, Budapest • Bolt Galéria, Budapest (kat.)
1997 • Kocsi udvarház, Taliándörögd • Collegium Budapest • Magyar Ház, Moszkva • Grand Café, Szeged • Sehol [Vancsó Zoltánnal], Francia Intézet, Budapest
1998 • Carl Zeiss Planetarium, Jena • Közép-Európa Egyetem, Budapest • Dalmát Pince, Szentendre
1999 • Új Színház, Budapest
2000 • Borús férfiak, Francia Intézet, Budapest
2004 • Retrospektív kiállítás, Ernst Múzeum, Budapest.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1982 • Dokumentum 4., Vegyipari Egyetem, Veszprém
1983 • Álomi szép képek, Budapest Galéria Lajos u., Budapest • FF80, Miskolci Fotógaléria, Miskolc • Óbuda Galéria, Budapest • Mala G., Varsó • Önkioldó, Művelődési Központ, Gödöllő
1984 • Önarckép, Miskolci Fotóg. • Wa-Tra-Mo, Mykyaika G., Helsinki
1985 • Önkioldó II., Művelődési Központ, Gödöllő • Egyenértékű fénykép, Művelődési Központ, Szentendre • Fotob., Galerie Donguy
Fotóbiennálé, Párizs • Kortárs fotó Kelet- és Dél-Európából, Kunstmuseum, Düsseldorf
1986 • Nemzetközi portfolio, Liget Galéria, Budapest • Alvó képek, Budapest Galéria Lajos u., Budapest • Fotófesztivál, Helsinki • Művészet ma, Hotel Hilton
1987 • Mai képek, Liget Galéria, Budapest • Utca Galéria, Szombathely • Kelet-Európán kívül, List Visual Art Center, MIT, Cambridge (USA) • Önarckép, Fotógaléria, Budapest • Fiatalok Fotóművészeti Stúdiója, Tatabánya • Fotográfia, Mala G., Varsó
1988 • Fiatal magyar fotó, Fotogaléria, Bécs • Fiatal magyar fotó • Mai képek II., Galerie Treptow, Berlin • VI. Esztergomi Fotóbiennálé – A meg- és átrendezett fénykép, Esztergom • Budapest Galéria, Budapest • Vármúzeum, Esztergom • Fiatalok Fotóművészeti Stúdiója, Tatabánya • Kortárs magyar fotó, Galerie Fotohof., Salzburg
1989 • Az átalakult médium, Allen Memorial Museum, Oberlin (USA) • Fotográfiák, Vajda Lajos Stúdió Galéria, Szentendre • Más-kép, Ernst Múzeum, Budapest
1990 • Nyon (CH) • Triumf, Koppenhága • Lakhatatlan, Műcsarnok, Budapest • Negyedik, Ernst Múzeum, Budapest • Kelet-európai fotó, Amszterdam • Találkozás Kelet-Európa fotósaival, Musée de l’Elysée, Lausanne
1991 • Fotóarchív, Varsó • Fotóarchív II., Szombathely • Egyesült képek, Somogy megyei Művelődési Központ, Kaposvár • Fal/Dőlés. Kortárs kelet-európai fotográfia, Colorado Photographic Art Center, Denver (USA) • Denver, Pajta Galéria, Salföld • EKE Polaroid, Tatarozás, Műcsarnok, Budapest
1992 • 4. Vizuális Művészeti Biennálé, M. della citta, Udine • Az idegen szép, Magyar Képzőművészeti Főiskola, Budapest • Egészen kis tájak, Small Galéria, Budapest • MissionArt Galéria, Miskolc • Perem Galéria, Pécs
1993 • Helyzet-kép, Pajta Galéria, Budapest
1994 • Pécsi József fotóművészeti ösztöndíjasok kiállítása, Dorottya u. Galéria, Budapest (kat.) • Csoportkép, Vigadó Galéria, Budapest • Bozsó, Detvay, Drégely, Eperjesi-Várnagy, Fehér, Halas, Kerekes, Szert, ~, Bolt Galéria, Budapest
1995 • Tájkép, Budapest Galéria Lajos u., Budapest • Kortárs magyar fotográfia, Pécs
1996 • Pozsonyi Fotóhónap • Akt/ok, Liget Galéria, Budapest
1997 • Sebet, kegyet II., Óbudai Társaskör Galéria, Budapest
1998 • Kép és szöveg, Magyar Fotográfiai Múzeum, Kecskemét
Kortárs magyar fotográfia, I. Országos Fotóhét, Iparművészeti Múzeum, Budapest • Fotóhónap, Pécs
1999 • Kind of Blue. Magyar fotósok New Yorkban II., Magyar főkonzulátus, New York
2001 • Fotó-Művészet. Országos fotóművészeti kiállítás, Műcsarnok, Budapest.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Magyar Fotográfiai Múzeum, Kecskemét
Fotómúzeum, Lausanne.