1935-1939: Iparművészeti Iskola, Aba Novák Vilmos szabadiskolája; 1946-1948: az Európai Iskola tagja. 1961-1963: Párizs. Pozsonyból áttelepülve 1935-ben ismerkedett meg későbbi férjével, Vajda Lajossal. A szentendrei fiatal művészek többségéhez hasonlóan a szerkezetet hangsúlyozó, de gyengéden lírai pasztelleket, főként önarcképeket és csendéleteket készített. 1946-tól második férjével, Jakovits Józseffel együtt az Európai Iskola és az Elvont művészek magyarországi csoportja kiállításain szerepelt, szürrealista ízű enigmatikus bibliai parafrázisok és karcsú, táncoló kromoszómaformák alkotója. 1948-ban festette meg az addigi törekvései összefoglalásának is értékelhető Szentendrét. A fordulat éve után a művészeti nyilvánosságból kiszorulva keveset alkotott, de az ott dolgozó Jakovits és Bálint Endre mellett a Vajda-hagyatékot is őrző Rottenbiller u. 1. sz. alatti lakása évtizedekre a magyar alternatív művészeti törekvések egyik otthona lett. Svédországi tartózkodása alatt (1956-1957: Lund) kezdte el a növényi hajszálcsövekre, kapillárisokra emlékeztető rajzait, finoman ívelt formákat ritmizáló lírai absztrakt képeit. A 60-as évek első harmadától születtek meg a rebbenékenyen finom belső térképek, a szinte zenei hatású, ritmikus tagolású krétarajzok. Jelentősek a szürrealizmust a természeti formák poézisével párosító kollázsai is. Kompozícióin, melyek távoli rokonságot mutatnak a francia lírai absztrakció Vieira da Silva fémjelezte vonulatával és az informellel, az ütemes, az ismétlődésen alapuló szerkesztés és a keresetlen spontaneitás egyensúlyával kísérletezett. Az évtized vége felé „a lírai nőművész” szerepkörével radikálisan szakítva egyre jobban foglalkoztatta a tiszta színsíkok harmóniája és ritmikája, ún. piros képein, majd lépcsős, koporsós, végül körös művein a perspektíva csapdahelyzetei, a hideg-meleg színskála egymásra hatása érdekelték. Körzővel-vonalzóval szerkesztett mértani formái látszólag a kor neokonstruktív törekvéseivel mutatnak rokonságot, ám furcsa, néha szinte viszolyogtató színösszeállításaival, a tisztán geometrikus közegbe helyezett fonalas képződményeivel opponálják is azok optimizmusát. Mindeközben tovább foglalkoztatta a véletlen gesztusok művészi felhasználása (vaktértép-sorozat).
Irodalom
RABINOVSZKY M.: Asszonyművészek, Asszonyok, 1945/7.
BÁLINT E.: (kat. bev., Budapest, 1948)
FRANK J.: ~ról, Élet és Irodalom, 1968. október 12.
MÁNDY S.: ~, Magyar Műhely, 1969. január 15.
BÁLINT, E.: The Szentendre School, New Hungarian Quarterly, No. 38., 1970
VADAS J.: Nosztalgiák, Élet és Irodalom, 1973. szeptember 22.
SZABÓ J.: ~ kiállításáról, Művészet, 1974/7.
MÁNDY S.: (kat. bev., Műcsarnok, 1981)
MÁNDY S.: ~ útja, Életünk, 1981/10.
GYÖRGY P.: ~, Művészet, 1981/6.
MÁNDY S.: Árnyékból fényre, Magyar Napló, 1993. november 12.
MÉSZÖLY M.-KOZÁK GY.-POLCZ A.: (kat. bev., Kassák Lajos Múzeum, 1995)
"Kötegek, vörös pontokkal." ~ képei kultúrpolitikai ellenfényben, Beszélő, 1995. március 9.
FORGÁCS É.: ~ kiállítása a Kassák Múzeumban, Jelenkor, 1995/6.
~, monográfia, Balassi Kiadó, Budapest, 2004.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1948 • Európai Iskola, Budapest [Jakovits Józseffel] (kat.)
1960 • Mészöly Miklós-Polcz Alaine lakása, Budapest (műteremkiállítás)
1973 • Balatonboglári kápolnatárlatok, Balatonboglár • Petőfi Sándor Művelődési Központ, Esztergom
1974 • Szent István Király Múzeum, Székesfehérvár
1976 • Helikon Galéria, Budapest • Bercsényi Klub, Budapest • Jókai Művelődési Ház, Budaörs
1981 • Műcsarnok, Budapest (kat.)
1982 • Uitz Terem, Dunaújváros
1995 • Kassák Lajos Múzeum, Budapest (kat.)
1996 • Erdész Galéria [Vajda Lajossal], Szentendre
2000 • Kollázsok, Vintage Galéria, Budapest
2004 • Erdész Galéria, Szentendre.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1945 • SZDP Képzőművészeinek Társasága és meghívott művészek kiállítása, Ernst Múzeum, Budapest
1946 • Magyar Képzőművészetért I. kiállítás, Ernst Múzeum, Budapest
1947 • Elvont művészet II. csoportkiállítása, Képzőművészek Szabadszervezete • II. Szabad Nemzeti Kiállítás, Fővárosi Képtár, Budapest • Képzőművészetünk a felszabadulás óta, Fővárosi Képtár, Budapest • Magyar művészhetek, Ernst Múzeum, Budapest
1948 • A magyar képzőművészet újabb irányai, Nemzeti Szalon, Budapest
1957 • Tavaszi Tárlat, Műcsarnok, Budapest
1962 • Modern Építészet-Modern Képzőművészet, Mérnöki Továbbképző Intézet
1965 • II. Nemzetközi képzőművészeti kiállítás, Zielona Gora (PL)
1966 • A magyar fotóművészet 125 éve, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest • Szentendrei festők kiállítása, Balassa Bálint Múzeum, Esztergom
1968 • A szentendrei festészet 40 éve, Ferenczy Múzeum, Szentendre
1970 • Szentendrei művészek az árvízkárosultakért, Ferenczy Múzeum, Szentendre • Szentendrei művészet, Csók Képtár, Székesfehérvár
1971 • Új művek, Műcsarnok, Budapest
1972 • Hungarian Art, Indiana University, Bloomington (USA)
1973 • Európai Iskola. A huszadik század magyar művészete, Csók Képtár, Székesfehérvár
1977 • Expozíció, Hatvany Lajos Múzeum, Hatvan
1979 • Arte ungherese contemporanea, Palazzo Reale, Milánó
1983 • Rottenbiller utca 1., Forradalmi Múzeum, Szombathely
1991 • Az Európai Iskola szentendrei mesterei, Vajda Lajos Múzeum, Szentendre.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Fővárosi Képtár, Budapest
Szent István Király Múzeum, Székesfehérvár
Janus Pannonius Múzeum, Pécs
Magyar Nemzeti Galéria, Budapest.