Alapítása óta a Liget Galéria vezetője. A Hejettes Szomlyazók művészcsoport alapító tagja, 1985-1990 között részt vett a csoport kiállításain. 1991-1994: Derkovits-ösztöndíj; 1987: Stúdió Nagydíj; 1988: KISZ-díj; Locus Signi – a Laza Lapok kitüntetése a progresszív és szabad gondolkodás következetes képviselőjének, a Liget Galériának; 1993: a Művelődési és Közoktatási Minisztérium díja; 1996: Szép Magyar Könyv pályázat díja (Tandori Dezső: A semmi kéz, borítóterv). ~ képzőművészként, galériavezetőként, kiállítások kurátoraként és művészeti íróként vált ismertté. A 80-as évektől az ún. alternatív művészeti törekvések képviselője, aki a fotó képzőművészeti alkalmazásában is aktív szerepet játszik. A fényképezés mellett rajzol, újabban fest, kollázsokat, tárgyakat, installációkat készít. Tevékenységére a kísérletezés, a 90-es évektől egyre inkább a szociális érzékenység jellemző. Nem arról van szó, hogy ~ műveinek témáját alkotják bizonyos társadalmi kérdések (bár erre is van példa: A szegénység nem törvénytelen), hanem arról, hogy alkotói módszerei is a társadalom/élet és a művészet átjárhatóságát manifesztálják. A Mimi nem felejt c. csoportos kiállításra (Trafó Galéria, 2000) készített munkájával a hajléktalanokat támogatta: ~ koncepciója alapján a kiállítási meghívót az Új Fedél nélkül c. lapban fizetett hirdetésként helyezték el és azt postázták a Trafó Galéria címlistájára. 2000-ben létrehozta és szerkeszti a Manapság c. (quasi) periodikát. Mint galériavezető és szervező progresszív, ugyanakkor politikailag és szociálisan radikális kiállítási programot valósít meg, amelyben a hazai mainstreamtől eltérő (vagy éppen azt inspiráló), innovatív, interdiszciplináris kiállítások és események szerepelnek (pl.: Hermann Nitsch, a Magyar Epigon kiállítások, Tandori Dezső grafikai művei, a csernobili katasztrófával vagy a jugoszláv háborúval foglalkozó események és kiadványok). ~ mint kritikus a kortárs képzőművészet elemzője. Rendszeresen publikál a Balkonban és más művészeti folyóiratokban.
Irodalom
ANTAL I.: A rontás virágai. ~ képeiről, Fotó, 1987/11.
NAGY: "Egy út van előttem, melyiken induljak", Motolla, München, 1989/2.
KREIS, E.: Trauergelant und Nonsensgebimmel, Der Tagesspiegel, Berlin, 1989. május 23.
WULFFEN, T.: Stellvertretende Durstende, Kunstforum International, 1989/5.
BOROS G.: Hejettem Szomlyazók, Új Művészet, 1990/1.
LADÁNYI J.: Anya(g / + mater(ia, A Hejettes Szomlyazók szenvedélyes élete (kat., Szent István Király Múzeum, Székesfehérvár, 1990)
(M-I): Hejettem Szomlyazók, Hitel, 1990/5.
UGRIN, B.: Independent Visions - Three Hungarian Photographer, SPOT, 1990/10.
WUCHER M.: Der Kern einer Ausstellung, Nappali Ház, 1993/1
WUCHER, M.: Magvas kiállítás - Eperjesi Ágnes és ~ munkái, Új Művészet, 1993/1.
BORDÁCS A.: A nemek harca az igennel, Új Művészet, 1996/11.
VÁRNAGY I.: Lassan változik (kat., Bartók 32 Galéria, 1997)
TATAI E.: Bódhifa nincsen..., Manapság, Budapest Galéria Lajos u., Budapest, 2000
BERECZ Á.: Mimi nem felejt (kat., Trafó Galéria, 2001).
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1988 • A váza, Lágymányosi Galéria, Budapest
1989 • Three Hungarian Photographers. István Halas, Zsuzsanna Ujj, ~, Houston Center for Photography, Houston (USA) • Photographic Resource Center [Jennifer Sloannal], Boston
1990 • Fotokoktél, Bercsényi 28-30 Galéria, Budapest • Egy deci vörös (kétszer), Fiatal Művészek Klubja, Budapest
1991 • Élni veszélyes [Lois Viktorral], Y Galéria, Budapest • Uitz Terem, Dunaújváros
1992 • Przeplatane zdjecia Tavate, Mala G., Varsó • Magvas kiállítás [Eperjesi Ágnessel], Stúdió Galéria, Budapest • Der Kern einer Ausstellung [Eperjesi Ágnessel], Künstlerhaus, Hamburg
1993 • Con spirito [Andreas Oldörppel és Eperjesi Ágnessel], Tűzoltó u. 72., Budapest
1994 • Padló példázatok III. Békekoncert [Eperjesi Ágnessel], Gallery by Night, Stúdió Galéria, Budapest • Sült képek és Mandala [Eperjesi Ágnessel], Ifjúsági Ház, Szeged
1995 • Előjelek és Kommentár [Eperjesi Ágnessel], Goethe Intézet
1996 • Örök Talaj. Padlópéldázatok IV. [Tandori Dezsővel], Gallery by Night, Stúdió Galéria, Budapest
1997 • Lassan Változik [Várnai Gyulával], Bartók 32. Galéria, Budapest • A szegénység nem törvénytelen • EXISTENTIA, Bolt Galéria, Budapest • Slides, video-dokumente/Ausstellungen, Konzepte und Künstler aus Budapeste, Westwerk, Hamburg
1998 • TAK, TAK, Mala G., Varsó
2000 • Budapest Galéria Lajos u., Budapest [Ádám Zoltánnal].
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1984 • East European Exhibition, No Se No Gallery, New York
1986 • II. Nemzetközi Portfolio, Liget Galéria, Budapest
1987 • Out of East-Europe • Private Photography, List Visual Arts Center, MIT, Boston (vándorkiállítás) • Deutsch – Ungarischer Künstlertreff, Kulturzentrum Hardtberg, Bonn
1988 • Węgierska Sztuka Mlodych, G. PSEP, Wrocław • Fiatal művészek a Német Demokratikus Köztársaságból és Magyarországról, Neue Berliner Galerie, Berlin • Junge Ungarische Fotografen, Galerie Treptow, Berlin • Zeitgenössische Ungarische Fotografie, Fotogalerie Wien, Bécs • Fotohof, Salzburg
1989 • Kék Acél, Budapest Galéria Lajos u., Budapest • The Metamorphic Medium • New Photography from Hungary, Allen Memorial Art Museum, Oberlin (USA) • Más-kép, Ernst Múzeum, Budapest • Foto-modell, Szombathelyi Képtár, Szombathely • Kék Iron, Duna Galéria, Budapest
1990 • Kék-Vörös, Uitz Terem, Dunaújváros • Inspiráció, Hannover • Hidden Story, Franklin Furnace, New York • VII. Esztergomi Fotóbiennálé, Vármúzeum, Esztergom
1991 • Fotoanarchív II., Szombathelyi Képtár, Szombathely • New Spaces in Photography, M. Architektury, Wrocław • Stúdió ’91, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest • Eastern Academy of Photography. Workshop and Exhibition, WUK, Bécs
1993 • Variációk a Pop Art-ra – Fejezetek a magyar képzőművészetből, Ernst Múzeum, Budapest • Zweite Zeitgenössische Ungarische Epigonen Ausstellung, KX Kampnagel, Hamburg • Polifónia. Helyspecifikus művek és installációk, Budapest
1994 • Nem egészen harmadik Kortárs Magyar Epigonkiállítás, Liget Galéria, Budapest • Dobbin Books, Harper Collins Exhibition Space, New York • Foto-modell II., Uitz Terem, Dunaújváros
1995 • Balzsam. Ember embernek balzsama, Ernst Múzeum, Budapest • Sarajevo, Ostromállapot, Műcsarnok, Budapest
1996 • Poszt a Posztban, Fészek Galéria, Budapest • Nőmnem, hímnem, Bartók 32. Galéria, Budapest • Viszontlátásra! (Marcel Duchamp magyarországi hatásai), Budapest Galéria Lajos u., Budapest
1997 • Public Utility, Kombirama, Zürich • Páros, páratlan, Óbudai Pincegaléria, Budapest • Valigia in Hungary, Nyugati pu.
1998 • Zsebtévé, C3 Kulturális és Kommunikációs Központ, Budapest-Linz
1999 • TAK, TAK!, Liget Galéria, Budapest • Tiszta háború, Liget Galéria, Budapest
2000 • Millennium rizikó, Trafó Galéria, Budapest • Média Modell. Intermédia -Új képfajták -Interaktív technikák [Hejettes Szomlyazókkal], Műcsarnok, Budapest • Mimi nem felejt, Trafó Galéria, Budapest
2001 • Story Board, Tölgyfa Galéria, Budapest
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
G. Wymiany (Łódż, PL)
Szent István Király Múzeum, Székesfehérvár
Kortárs Művészeti Intézet, Dunaújváros
Kortárs Művészeti Múzeum/Ludwig Múzeum, Budapest
MFM, Kecskemét
Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
Obala Art Center, Sarajevo (Bosznia-Hercegovina).