művészettörténész
Jászberény
2001-ben az ELTE, BTK művészettörténet szakán szerzett diplomát. (Ezt megelőzően 1984-ben az Ybl Miklós Építőipari Műszaki Főiskola, városgazdász szakán végzett.) Tanulmányai alatt műkereskedelemben dolgozott, majd kortárs kiállításokat szervezett, rendezett. 1998-ban a Fehér Galéria főmunkatársa, 2002-ben az A.P.A.!/Atelier Pro Arts művészeti vezetője, számos kiállítás kurátora. 2003-tól az Új Művészet folyóirat munkatársa (képszerkesztő és az ajánló rovat szerkesztője), ahol rendszeresen publikál. Közel 50 publikációja jelent meg többek között a Balkon, az ÉS, Magyar Műhely, Új Építőművészet, Műértő, Praesens hasábjain, kiállítási katalógusokban és az Artportalon. Szócikkek: Kortárs Magyar Művészeti Lexikon 2., 3. (főszerk.: Fitz Péter, felelős szerk. és kiadó: Almási Éva) Enciklopédia kiadó, 2000, 2001. Magyar Művészeti Kislexikon (szerk.: Körber Ágnes, felelős szerk.: Almási Éva) Enciklopédia kiadó, 2002; Deák Dénes gyűjteményi katalógus, Székesfehérvár, 2005 (szerk.: Lóska Lajos).
2003/2004-ben Kállai Ernő-ösztöndíjas volt. Jelenleg a két világháború közötti és utáni magyar festészetével (monografikusan: Vörös Géza, Vinkler László, Marosán Gyula), és főként a legújabb kortárs tendenciákkal foglakozik, kiállításokat szervez, rendez, műkritikusi tevékenységet folytat.
Fm.: Vinkler László (1912–1980) Művészetért, Oktatásért Alapítvány, Szeged. 2001; Időn túl – A festészet vállalt hagyománya, kiállítás és katalógus (kurátor és szerk.) Szombathelyi Képtár, 2006.
Válogatott publikációk: Utazó – avagy hogyan lesz a művész(et), Nemere Réka kiállítása a Dovin Galériában, ÚM 2002/12.; Ami mögötte van, Katona Zoltán kiállítása az A.P.A.! Galériában, ÚM 2003/3.; Az angyal titka, Koroknai Zsolt kiállításai, ÚM 2003/7; A művészet a legjobb antidepresszívum, Nemzetközi Művészeti vásár Kölnben, ÚM 2003/6.; A visszahódított föld, Horváth Krisztián festményei, ÚM 2003/8.; A negyedik arc, Kínai kortárs művészet a Ludwig Múzeumban, ÚM 2003/9.; Mozgóképek, Sebők Éva grafikái és olajfestményei, ÚM 2003/10.; A mulandóság megújult tárgyai, RONCS Szombathelyen és Látványtár Tapolca-Diszelben, ÚM 2004/1.; A toriin* túl – japán kortárs művészet a Ludwig Múzeumban, ÚM 2004/2.; A Párizsi Kék Szalon, Interjú Pál Édával, Lossonczy Tamás Galériájáról, ÚM 2004/8.; Roskó Gábor ismeretlen dimenziói, ÚM 2004/10.; A hely ahol most vagyunk, Az új belépő 10 EU tagország kiállítása Hágában, ÚM 2004/11.; Vénuszok és Lédák utóélete, a Modell című aktkiállítás a MNG-ban, Magyar Műhely 2004.132 szám.; Fellebben a függöny?, A Velencei Építészeti Biennále koncepciója, ÚM 2004/12.; Reflexiókból transzfúzió?, A Várfok Galéria kiállítása, ÚM 2005/1.; Végtelen festészet, Haász Katalin a Start Galériában, ÚM 2005/2.; Ileana gyűrűje Az Essl-gyűjtemény és a New York-i Sonnabend kollekció bécsi randevúja, ÚM 2005/3.; A Derkovits ösztöndíj ötvenedik éve ÚM 2005/4.; Táj a kortárs művészetben, ÚM 2005/5, 6.; The Real Things, A Velencei Képzőművészeti Biennále építészeti vonatkozásai, Új Építőművészet, 2005/5.;Antropomorf nyugágyak és klónozott erdők, Cseke Szilárd műveiről, ÚM 2005/10.; A táj képben van, Kovács Lehel kiállítása, ÉS, XLIX. Évf.4. szám, 2005. január 28; Plasztikus árnyak, Körösényi Tamás kiállítása a Műcsarnokban, ÚM 2005/12; Az élet gyors, a művészet lassú, Slow Art – Csendélet, portré, táj a kortárs flamand és holland művészetben, ÚM 2006/1. Valóság szélesvásznon, Birkás Ákos kiállítása a Knoll Galériában, ÚM 2006/2.
A cikk lejjebb folytatódik.