Artportal

Cimkék

fesztivál megyei múzeumok aukció magyarok külföldön rekord fotó modern művészet kiállítás kortárs művészet galériák Trapéz MoMA múzeumok MMA kulturális politika Szabad Művészek vásár Art Paris Viennafair árverés műkincsrablás múzeum Szépművészeti Múzeum MNG Magyar Nemzeti Galéria public art FUGA Ludwig Múzeum street art kollektíva EMMI Armory Show Velencei Biennále divat Platán Galéria Trafó Galéria MÜSZI Jurányi Whitney MoMA Louvre art brut outsider art mecenatúra Metropolitan műkereskedelem Art Basel TEFAF Paris Photo Frieze grafika rajz fesztivál Műcsarnok Tate Tate Modern konceptuális művészet Gallery8 Kiscelli köztéri művészet dokumentum Deák Erika Galéria tranzit.hu avantgárd Kassák Múzeum public space FKSE Stúdió Galéria 2B galéria FFSE Molnár Ani Galéria Park Galéria kerámia Iparművészeti Múzeum szobrászat Dovin Bauhaus építészet Hamburger Bahnhof Akademie der Künste intézménykritika magyarok külföldön haute couture MODEM Debrecen Művészet Malom Szentendre elmélet video MOME animáció design Tel-Aviv művészeti oktatás Künstlerhaus Bécs Danubiana Pozsony Guggenheim Knoll Galéria festészet Berlin Martin Gropius Bau neoavantgárd hatvanas évek hetvenes évek konceptualizmus Párizs gyűjtési stratégiák könyv London építészet Kepes Központ Bécs restitúció Viltin üveg Ars Electronica FIAC acb galéria fotó MTA neoavantgarde Dunaújváros Kisterem Vintage OFF-Biennále Budapest örökségvédelem Centrális Galéria ACAX documenta interjú Isztambul rajz migráció Manifesta MKE etnográfia Capa-nagydíj társadalom Prága

Orosz show Londonban: egy fedél alatt az avantgárd és a szocreál

A bolsevik forradalom centenáriumi évében a Royal Academy of Arts az 1917 és 32 közti mozgalmas oroszországi évek művészeti termését mutatja be. De hogy kerül egymás mellé az avantgárd és a szocreál?

Templom és képtár. A döntés című kiállítás nyomán

Kápolnát építettek Fehérváron a képtárba, hogy egy amúgy igen gyenge kiállítást bemutassanak. Mi volna, ha inkább a templomok nyitnának a művészet felé? Persze ettől még egy kiállítás sem lesz jobb.

„Nem biennálékat szeretnénk csinálni” – OFF nagyinterjú II.

Meddig várható el az önkéntes munka? Hogyan áll össze az OFF2017 pénzügyi háttere? Miért vált fontossá a programban az edukációs vonal? És egyáltalán: mi lesz a program idén ősszel? Második rész.

„Nem biennálékat szeretnénk csinálni” – OFF nagyinterjú I.

A második OFF-Biennále szeptember végén startol, mégsem korai, hogy megkérdezzük a kurátori stáb tagjait az első OFF tanulságairól, a dolgok állásáról és még egy csomó mindenről. Interjú, két részben.

Emlékmeghatározás. A szocialista művészet jelképei, OSA

Általában nem közlünk megnyitószövegeket, csak olyankor teszünk kivételt, ha a konkrét eseményen túlmutató mondatokról van szó, amelyek itt és most dokumentumértékűek lehetnek. Mélyi József szövege.

Hajas Tibor és Csörgő Attila is a Velencei Biennále központi kiállításán

Nem sokszor fordul elő, hogy a nemzeti pavilonon kívül van magyar szereplője a legnagyobb kortárs művészeti biennálénak, Velencében. Most két magyar művész munkája is ott lesz a központi kiállításon.

Fekete-fehér mágia a hetvenes évekből. Expozíció, Vintage Galéria

Oda-vissza a Hatvan-Budapest útvonalon, a két állomás: 1976 és 2017. Mit jelent ma egy egykori hatvani kiállítás, amely a konceptuális fotó, a képzőművészek fotóhasználatának fontos dokumentuma volt?

Így reagált a MoMA Trump beutazási tilalmára

Elegánsan, de határozottan reagált a világ egyik legfontosabb modern művészeti múzeuma a hét, többségében muszlimok által lakott ország polgárainak kitiltásárta.

Iconomania: transzformáció, transzmisszió, reprezentáció

Egy biztosítótársaság úgy gondolta, új, kortárs kiállítóhelyet alapít Párizsban. Megnéztük, mit céloz és hogyan működik az új hely, úgyhogy elmentünk a nyitókiállításra.

Ezeket a cikkeket díjazták az Artmagazin kritikaíró-pályázatán

Új kritikusokat, friss kritikai hangokat keresett nemrégiben egy pályázat keretében laptársunk, az Artmagazin Online. Íme az eredmény.
           2   |   3   |   4   |   5   |   6