Artportal

Utópiaimport. Mark Nash interjú

A Red Africa című kiállítás Afrika és az egykori Szovjetunió, illetve a többi szocialista ország geopolitikai és kulturális kapcsolatait vizsgálja, műveken keresztül. A kurátort kérdeztük.

„Az áthelyezés mozdulata” – Interjú Németh Hajnallal II.

Populáris zene, szöveg-felülírás, musical, színház, újrajátszás. E kulcsszavak körül indult a beszélgetésünk Németh Hajnallal. És most folytatjuk.

„Az áthelyezés mozdulata” – Interjú Németh Hajnallal I.

Az egyik legfontosabb és legeredetibb magyar művész. Berlinben él, és munkái legalább annyira kötődnek a nyugati, mint az itteni kontextushoz. Elég ritkán ad interjút. Talán mert ritkán kérdezik?

Önarcképtől az önfotóig. A szelfi kultúrtörténete a Saatchi-ban

A szelfivel, mint művészi kifejezésmóddal foglalkozik a Saatchi Galéria új kiállítása. De mégis, honnantól szelfi a szelfi? Az önarckép már az? És mi köze ehhez a művészetnek?

Periféria Párizsban. Egy hely, ahová érdemes kimenni kortárs művészetért

Ha valaki elmerészkedik Vitry-sur-Seine-be, izgalmas dolgokra bukkanhat. Mutatjuk!

Paks, kettő. Atomjó kiállítások egymás mellett

Két nagyszabású egyéni kiállítás a Paksi Képtárban. Önmagukban is kiemelkedőek, de egymásra hatásuk és a kettejük közti dialógus az, ami különösen érdekessé teszi őket. Albert Ádám, Tranker Kata.

Kerethelyzet. Migráció, kelet és nyugat az APA-ban

Mennyit ér egy keleti és mennyit egy nyugati élet? A tömeges migrációs krízis, a keleten folyó háborúk elértéktelenítik az emberéletet, vagy ellenkezőleg, rádöbbentenek közös sebezhetőségünkre?

„Az igazi brand nem a művész, hanem a galéria” – Interjú A. Nagy Gáborral

Berlinben él és dolgozik tíz éve. Jól azonosítható képi világot hozott létre, amely úgy tűnik, sikeressé tette piaci szempontból is. Megkérdeztük, hogy van – és elég meglepő válaszokat kaptunk.

Fekete-fehér mágia a hetvenes évekből. Expozíció, Vintage Galéria

Oda-vissza a Hatvan-Budapest útvonalon, a két állomás: 1976 és 2017. Mit jelent ma egy egykori hatvani kiállítás, amely a konceptuális fotó, a képzőművészek fotóhasználatának fontos dokumentuma volt?

Iconomania: transzformáció, transzmisszió, reprezentáció

Egy biztosítótársaság úgy gondolta, új, kortárs kiállítóhelyet alapít Párizsban. Megnéztük, mit céloz és hogyan működik az új hely, úgyhogy elmentünk a nyitókiállításra.
1   |   2   |   3   |   4   |   5