Artportal

Kritika és digitális önvédelem. Kortárs feminizmus a cseh művészetben

Videók a művészeti iskolák szexizmusáról. Macsó performanszok, hatvanöt pluszos nőművészek kiállítása, xenofeminista manifesztó. Amiről keveset tudunk: feminista tendenciák a kortárs cseh színtéren.

„Nem biennálékat szeretnénk csinálni” – OFF nagyinterjú II.

Meddig várható el az önkéntes munka? Hogyan áll össze az OFF2017 pénzügyi háttere? Miért vált fontossá a programban az edukációs vonal? És egyáltalán: mi lesz a program idén ősszel? Második rész.

„Nem biennálékat szeretnénk csinálni” – OFF nagyinterjú I.

A második OFF-Biennále szeptember végén startol, mégsem korai, hogy megkérdezzük a kurátori stáb tagjait az első OFF tanulságairól, a dolgok állásáról és még egy csomó mindenről. Interjú, két részben.

Miféle művészettörténet?

Egy új narratíva, a nyugati kánontól eltérő új művészettörténet-írás lehetőségeit latolgatta egy konferecia decemberben. És azt is, hogy mindez miként értelmezheti át a múzeum fogalmát. Beszámoló.

Transpalette: házfoglalástól a nemzetközi kortárs művészeti központig

Bourges városa nem vette rossz néven egy csapat dühös fiatal művész akcióját, az egykori kekszgyár elfoglalását, ehelyett inkább beszállt. Az eredmény egy multifunkciós művészeti centrum lett.

"Nem hozok létre semmilyen képet vagy tárgyat" – Bajusz Orsolya

Ha művekkel nem is, olyan szövegekkel mindenképp találkozni, amelyek alatt a neve szerepel. Elmélet és aktivizmus, kiállás és rejtőzködés. Az egyik legprovokatívabb hazai művésszel beszélgettünk.

Se veled, se nélküled. Baltikumi artguide III.: Litvánia

Miközben mindhárom balti ország a retorika szintjén fontosnak tartja az együttműködést, ez a gyakorlatban mintha alig létezne. Mégis, miért? Litvániában kerestük a választ.

Homály a kortárs múzeum körül. Baltikumi artguide II.: Lettország

Folytatjuk utazásunkat a tudatunkban kissé összeolvadt három baltikumi nemzetállamban. Második rész: hogy-hogy van kortárs művészeti múzeum Rigában, ha közben nincs?

Pazarló csőd: fotóművészeti Nemzeti Szalon a Műcsarnokban

Az MMA tulajdonolta Műcsarnok tovább keresi szakmai önazonosságát és legitimációjának lehetőségeit. Most sem találja. De ez még messze nem minden.

"Lerángattuk a festményt a piedesztálról" - Csakoda, Trapp Dominika

A Csakoda csoport kortárs művészetet visz olyan helyszínekre, ahonnan az hiányzik. És szembesül, találkozik, együttműködik a legkülönbözőbb helyekkel, helyzetekkel, emberekkel. Művházak, Pesten kívül.
1   |   2   |   3