Artportal

Magyar művészek külföldi kiállításokon XXVIII.

Ez most tényleg izgi. A nevek is és a helyszínek is - ez utóbbiak között olyan városok, ahová eddig még alig ért el a magyar művészet. Majd most!

Egy magyar hajléktalan festő és az osztrák módszer

Tizenhárom évig az utcán élt és festett Budapesten. Most Bécsben él, fedél van a feje fölött, és művésznek ismerik el. Bakos Tamás hihetetlen története.

„Én a képzőművészet felől jöttem” – Halas István, fotóművész

Hétfőig még látható Halas István kiállítása a Fugában. A két anyagra épülő tárlat apropót adott ahhoz, hogy megkérdezzük, mi volt vele az elmúlt időszakban, és hogy tekint eddigi pályájára. Interjú.

Magyar művészek külföldi kiállításokon XXVII.

Az őszi csúcs csak nem akar alábbhagyni. A környező országok, de Párizs, London, New York is szereplők az újabb körkapcsolásunkban. Magyarok a világban.

A mutató nélküli órák városa. B.A. úr X-ben, Kiscelli Múzeum

Magyar história, főszerepben 1958, Budapest és Brüsszel, ahol meg kell mutatni, kik is vagyunk mi. Vetítés odakint, megtorlás idehaza. Az artPortal Gróf Ferenc kiállításán, a tárlatvezetésen járt.

Épülő félmúlt. Stúdió ’58-89, Budapest Galéria

Legfőbb ideje volt. Részben, mert a félmúlt iránt fokozódik az érdeklődés a nyolcvanas években született nemzedékben. De azért is, mert a saját jelenbeli pozícióinkat is segít értelmezni a projekt.

Én, az elkövető. Daniela Comani, OSA

A történelmet E/1-ben, naplóbejegyzések formájában írja meg, vagy inkább írja újra Daniela Comani kiállítása Budapesten. Az embelematikus képek használata nélkül megidézi a "magyar októbert" is.

Velencei Biennále 2017: akik már biztosan ott lesznek II.

A művészeti világ nagyhatalmai és egy illiberális mintaállam is ott van sorozatunk második részének szereplői között. És olyan művészek is, akinek Velence igazi kiugrási lehetőséget jelenthet.

Két kihagyhatatlan kiállítás a hosszú hétvégére

Valamiképp párbeszédben állnak, és ráadáasul nincsenek is messze egymástól. Budapest, III. kerület, bejárható táv. A közös kiindulópont 1958. Írunk még róluk - most viszont gyorsan ajánljuk őket!

Köztes zónában, identitást vesztve, Godot-ra sem várva

A szerb Goran Despotovski elsőre teátrálisnak tűnő tereiben arc és személyiség nélküli alakok ülnek, hevernek, lógnak, levitálnak. Újvidéki kiállítása után próbáljuk megfejteni, miért. És kik is ők..?
           3   |   4   |   5   |   6   |   7