Artportal

Paks, kettő. Atomjó kiállítások egymás mellett

Két nagyszabású egyéni kiállítás a Paksi Képtárban. Önmagukban is kiemelkedőek, de egymásra hatásuk és a kettejük közti dialógus az, ami különösen érdekessé teszi őket. Albert Ádám, Tranker Kata.

Kritika és digitális önvédelem. Kortárs feminizmus a cseh művészetben

Videók a művészeti iskolák szexizmusáról. Macsó performanszok, hatvanöt pluszos nőművészek kiállítása, xenofeminista manifesztó. Amiről keveset tudunk: feminista tendenciák a kortárs cseh színtéren.

Hajas Tibor és Csörgő Attila is a Velencei Biennále központi kiállításán

Nem sokszor fordul elő, hogy a nemzeti pavilonon kívül van magyar szereplője a legnagyobb kortárs művészeti biennálénak, Velencében. Most két magyar művész munkája is ott lesz a központi kiállításon.

A láthatóvá tett antagonizmus

Egy hete ért véget egy rövid kiállítás a Trapézban, amely a témája és a megnyitója miatt is elhíresült. Pedig az egész mögött identitás, politika és kritika komoly és bonyolult kérdései állnak.

Amit eddig nem tudtál a tudásról, de mindig tudni szeretted volna

Titkosítás, transzparencia, megfejthető és megfejthetetlen ismeretek. Egy kiállítás, amely próbára teszi azt, amit a tudás mibenlétéről tudunk. Eltűnő faxok. Visszhangkamra. Még egy napig a Laborban.

Én, az elkövető. Daniela Comani, OSA

A történelmet E/1-ben, naplóbejegyzések formájában írja meg, vagy inkább írja újra Daniela Comani kiállítása Budapesten. Az embelematikus képek használata nélkül megidézi a "magyar októbert" is.

Két kihagyhatatlan kiállítás a hosszú hétvégére

Valamiképp párbeszédben állnak, és ráadáasul nincsenek is messze egymástól. Budapest, III. kerület, bejárható táv. A közös kiindulópont 1958. Írunk még róluk - most viszont gyorsan ajánljuk őket!

„Két képeslappal kezdődött minden” – Kerezsi Nemere interjú

Ha másutt nem, az OFF-Biennálén megismerhettük, Köztes Terek Hordozható Múzeuma című projektjével. Sajátos gondolkodású (észjárású?) művész. Már régen szerettünk volna vele beszélgetni. Most sikerült.

Menekültekről, pátosz nélkül. Művészet és migráció 4.

A média, de a művészet is sokszor torzítja a menekültekről való beszédet. Pátosz, esztétizálás vagy rémüldözés helyett tárgyilagosan, szolidárisan kellene megszólalni. Sigrun Drapatz, német művész.

Panoráma a hatalomra. Három fiatal művész lakáskiállítása

Jauernik Zsófia, Renáta Pintérová és Pál Tamás egy olyan lakásban állít ki, amelynek ablakai a Budavári Palotára nyílnak. Ahol tudjuk, mi volt - mi lesz. A hatalomra néznek tehát, és a hatalom rájuk.
1   |   2   |   3   |   4   |   5