Artportal

Állandósult ideiglenesség. STANDBY, m21, Pécs

Egy tizennégy éves művészcsoport, vagy inkább közösség, a Bázis kezdeni akart valamit a kissé gazdátlan, pécsi m21 galéria tereivel. És egyben állítani valamit a szobrászat aktuális helyzetéről.

Az optimista komolytalanság esélyei

Egy 2006-os kiállítás, amely a Sztálin szobor témájára vonultatott fel verziókat, most egyfajta remake formájában megismétlődött. A projekt apropóján az egyik kiállító művész szövegét közöljük.

„Egy harmincas évekbeli cukortartó volt az inspiráció” – Anna Hulačová interjú

Feltűntnek nyilvánítva: Hulačová üstökösként robbant be. Betonnal dolgozik, amit fával, papírral, de tésztával is kever. Prágában láttuk a munkáit, és most bemutatjuk itt is, mielőtt késő lesz..

Vas és acél Kecskeméten

A Gerő Ernő által megálmodott vas és acél országa – szerencsére – nem lett hazánkból, ám egy acélos területen, az acélszobrászatban jóval később mégis sikerült komoly nemzetközi pozíciókat kivívnunk.

Egy magányos polihisztor Párizs ellen

Lüpertz nemcsak festőként és szobrászként markáns alakja az elmúlt ötven év képzőművészetének, de teoretikusként, kiáltványok, ars-poeticák, manifesztumok szerzőjeként, sőt költőként és íróként is.

Aki akar egy szobrot, majd kinyomtatja 3D-ben. Interjú Kelemen Zénóval

Mitől gondolunk valamit nemes anyagnak? Milyen legyen egy köztéri szobor? Kell-e jó idegrendszer egy szobrásznak? A 3D megváltoztatja a köztéri szobrászatot is? Kelemen Zénóval beszélgettünk.

Amadeus: ösztöndíj művészhallgatóknak

Festő- és szobrász szakos hallgatók részesültek az Amadeus alapítvány és a Fundamenta Lakáskassza közös művészeti ösztöndíjában. Íme a nevek.

A történelem súlya

A lengyel művész, Christian Jankowski köztéri szobrokat emeltetett meg nehézsúlyú sportolókkal. A szoborcipelős videókat most Londonban mutatják be.

Sylvester Katalin panoptikuma Párizsban

Több évtizede él és alkot Franciaországban, de a Magyar Intézet az első helyszín, ahol egyéni kiállításon láthatók a munkái. Csernus Tibor feleségének műterméből fantasztikus szobrok kerültek elénk.

Látszólag kupakok és dobozok: El Anatsui művészete

Egy tárgy, amely már elhasználódott, vagy egy folyamat, ami befejeződött, képes lehet új funkciót felvenni, más irányba tovább haladni. Flexibilis, monumentális: El Anatsui New Yorkban.
1   |   2