Az 1932-ben, Szentendrén született Deim Pál 1958 és 63 között tanult a Magyar Képzőművészeti Főiskolán. 1960-ban moszkvai és leningrádi útján ismerte meg a modern művészet klasszikusait (Picasso, Matisse stb.), 1967-es brüsszeli és párizsi tartózkodásakor a kortárs művészetet (Appel, Bacon, Giacometti, Vasarely, J.R. Soto stb.). Nagy hatással volt rá Ben Nicholson. 1971-től rendszeresen készített szobrokat, 1974-es műcsarnoki kiállítása óta vásárolják műveit a neves magángyűjtők. 1975-től a Magyar Képzőművészeti Főiskola címzetes egyetemi tanára volt, 1992-ben alapító tagja a Magyar Művészeti Akadémiának, 1993-ban Kossuth díjat kapott.
A hatvanas években indult magyar neoavantgárd nemzedék egyik kiemelkedő alakja volt, aki több műfajban is jelentőset alkotott. Számos műve található közgyűjteményekben, a Magyar Nemzeti Galériától a bécsi Albertináig. Több köztéri szobra is látható Magyarországon.
Művészete a szentendrei festészet klasszikus hagyományainak (Vajda, Barcsay) szerves folytatása. Első képei – tájak, figurák – lírai hangvételűek, az érzékeny festőiség a látványt emlékké, látomássá transzponálja bennük – írja róla az artPortal lexikon-adatbázisában Nagy Ildikó művészettörténész.
Deim Pál, a róla készült portréfilmben, 75 évesen (Bábuk az univerzumban, 2007)
1968-tól képeinek fő motívuma az idolként megjelenő emberi alak, a test arányait és körvonalait követő bábu. Ez a figura vagy árnyéka, lenyomata, minden képen és mindenfajta közegben megjelenik, kolostorfaltól a világűrig, és megteremti Deim Pál művészetének évtizedeken át tartó páratlanul szuggesztív kohézióját. Az a feszültség, amely a figura és a tér, az organikus forma és a geometrikus szerkezet, a logikus és az ösztönös alakítás között megteremtődik, a véges és a végtelen, az ember és a világ viszonyává transzponálódik. Művészetének logikus következménye, hogy a figura valóságosan is kilép a térbe.
A megtalált műfajokat, formarendet és motívumokat mélyíti el a hetvenes évek folyamán a jelszerű művészet irányába, majd művészete a nyolcvanas évek közepén vesz újabb fordulatot. A képek nyers erotikája meglepő Deim Pál puritán művészetében, de ez a mindent átható pánerotika nem az öröm kifejezése. A szenvedély a szenvedéssel olvad egybe – szól az artPortal pályaképe. Deim Pál május 9-én hunyt el.