Haláláról a Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémia (SzIMA) tájékoztatta az MTI-t. A Munkácsy-díjas Halász Károly (akinek nevét Hopp-Halász Károlyként is megtaláljuk) a SzIMA rendes tagja volt. A művész temetéséről később intézkednek.
Több médiummal is foglalkozott, a grafika, a festészet, a plasztikák, a fotó, a videó és a performansz területén is működött.
Nyitott geometria I., 1988, karton, akril, fotó, 80×100 cm. Forrás: halaszkaroly.hu
A pécsi Művészeti Gimnáziumban végzett díszletfestő szakon 1965-ben, majd 1968-ban, a a Pécsi Iparművészeti Stúdióban (a későbbi Pécsi Műhelyben) szerzett diplomát, ezután Pécsen, majd 1979-től Pakson dolgozott, ahol létrehozta a Paksi Vizuális Kísérleti Művésztelepet. 1991-től a Paksi Képtár alapító igazgatója volt, 1972-ben Kasselba, 1978-ban Kölnbe és Amszterdamba tett tanulmányutat.
Modulált televízió II., Részlet a sorozatból, 1972, fotó, 9 x 12 cm. Forrás: halaszkaroly.hu
Amszterdamban a video-művészetet tanulmányozta – írja róla Sasvári Edit az artPortal adatbázisában -, és ott készítette el Transition című videó-művét (1978). Festészetének alakulását jelentősen meghatározták az akció, a performance és a body art munkák (lábbal taposott képek). 1981-ben és 1985-ben a dunaújvárosi Acélszobrász Alkotótelepen készítette el, és fejlesztette tovább a korábban már tervek szintjén meglévő minimál plasztikáit.
Munkák a Taposott képek sorozatból. Forrás: halaszkaroly.hu
A 80-as évek második felében festészetében az új-geometria problémakörével foglalkozott a plasztika, installáció és fotóhasználat együttes lehetőségeivel élve. (Installáció monolit struktúrákkal, Neo-Geo-Monolit struktúrák; Nyitott geometria-sorozat, 1987-1988). Művészetét a 90-es években is a kutató, kísérletező, új lehetőségeket feltáró alkotói tevékenység jellemezte.