Artportal

„Az igazi brand nem a művész, hanem a galéria” – Interjú A. Nagy Gáborral

Berlinben él és dolgozik tíz éve. Jól azonosítható képi világot hozott létre, amely úgy tűnik, sikeressé tette piaci szempontból is. Megkérdeztük, hogy van – és elég meglepő válaszokat kaptunk.

Breaking: eldőlt, hová kerül az Essl Gyűjtemény

Nem kérdés, ez a nap híre: Bécsben bejelentették, hogy legalább 2044-ig tartós letétbe az Albertinába kerül a világ egyik legnagyobb, több mint 6 ezer művet számláló kortárs magángyűjteménye.

Fekete-fehér mágia a hetvenes évekből. Expozíció, Vintage Galéria

Oda-vissza a Hatvan-Budapest útvonalon, a két állomás: 1976 és 2017. Mit jelent ma egy egykori hatvani kiállítás, amely a konceptuális fotó, a képzőművészek fotóhasználatának fontos dokumentuma volt?

Kollektsia! – Tiltott orosz művészet a Pompidou-ban

Magánadományokból került a Pompidou gyűjteményébe az a 250 mű, amely a szovjet idők progresszív és tilalmas művészetét, valamint annak továbbélését reprezentálja. Beszámoló.

Egy egész múzeumot hamisítottak Kínában

A hamisításban amúgy is világelső Kínának megint sikerült szintet lépnie. Egy teljes múzeum adta ki magát valódinak, tárgyakkal, személyzettel, helyszínnel együtt.

„Bizonyíték egy új piac meglétére” – Tóth Árpád, Contempo Auctions

Egy nemrég zajlott árverés alapján úgy tűnik, igenis van új gyűjtői generáció és van érdeklődés a konceptualizmusra. És van még egy csomó minden, amiről azt hittük, hogy nincs?

George Michael, a műgyűjtő

A karácsonykor elhunyt legendás angol énekes-dalszerzőről kevesen tudják, hogy szenvedélyes műgyűjtő is volt. Korábbi élettársával felépített kollekcióját a texasi Dallasban bárki megtekintheti.

Leonardo, Rembrandt, Renoir: bevásárolt a lengyel állam. De mit is vettek és miért?

Értékéhez képest ajándékszámba menő áron jutott hozzá a lengyel állam a világ egyik legkülönlegesebb magángyűjteményéhez. Mi zajlott a háttérben, a vásárlás mögött? Elmondjuk.

Ezek voltak a legdrágább festmények az aukciós piacon 2016-ban

Az abszolút rekordok sem a globális, sem a hazai piacon nem forogtak veszélyben, de születtek érdekes, sőt, talán korszakváltást is jelző eredmények idén.

Rend-ellenes modernitás. FMCCA, Milánó

Egykor jéggyár volt, majd gazdag polgárok bundáit hűtötték benne. Most a még gazdagabbak műgyűjteményeinek gondozó- és bemutatóhelye. És a kelet-európai művészet került a fókuszukba. De miért is?
1   |   2   |   3   |   4   |   5