A térdinamikus alkotásoknak nincs kitüntetett nézőpontjuk, minden nézet aszimmetrikus főnézetnek számít. Bárhonnan is tekintünk rá, mindig más és más képélményben lesz részünk. Nicolas Schöffer 1949-től alkotott térdinamikus műveket, s ekkor döntött úgy: szakít a festőállvánnyal, hogy ettől kezdve anyagtalan anyagokkal dolgozzon.
Schöffer balesete után, jobb kezére lebénulva is alkotott, s élete végéig megőrizve alkotói kreativitását, rendkívüli, sokszínű életművet hozott létre. A Műcsarnok – a hagyatékot példaszerű és értő módon gondozó társsal, Éléonore Shcöfferrel és segítőivel – e hatalmas életmű bemutatására vállalkozott. Az október 29-én nyíló tárlathoz egy minden eddiginél teljesebb katalógus készül, amely – a 2016. január végéig látható kiállítással együtt – az 1992-ig tartó életút egészének bemutatására törekszik. A kiállítás időszaki, az album időtálló: szerzői, építészek, Schöffer-rajongók, kurátorok a kötet lapjain arra keresik a választ, mi történt Schöfferrel hazánkban, és miben is gondolkodott a korszak, az egykorú francia művészeti közeg Schöffer körül. Egyszerűsítve: mi volt és mi van Schöffer előtt és Schöffer után.
A képanyaggal gazdagon illusztrált, mintegy 180 oldalas reprezentatív album október 29-én vehető kézbe, de már mostantól előjegyezhető. Az így megvásárolt kötetet a kiállítás megnyitójáról Éléonore Schöffer aláírásával vihetik magukkal a látogatók.
Az album előjegyezhető: mucsarnok@mucsarnok.hu