Előd Ágnes olyan
ismert, generációs kultuszfilmek egy-egy ismert jelenetét idézi meg, mint a Harry
Potter, a Mátrix vagy a Star Wars. A főszerepet ezeken a fotókon azonban nem az
idézett filmekből ismert színészek, hanem maga a művész és barátai alakítják,
finom humorral érzékeltetve egy generáció azonosulását a kultuszfilmek
mintáival.
Erhardt Miklós
Havanna című
videómunkája és a hozzá tartozó fotósorozat Budapest egyik legrégibb lakótelepének
mai állapotával foglalkozik. Azt vizsgálja, hogy a szocializmus kisembere
hogyan vészelte át a demokratikus fordulattal járó változásokat, és az új
helyzethez való alkalmazkodásnak milyen variációi alakultak ki ebben a
történetileg is érdekes miliőben.
Gőbölyös Luca: Lenticular képek I-IV.
2006-2007, (Bandicsacsi, Két hét, Lufik, Úttörőnyakkendő) című sorozata a
hajdani „kacsintós” pénztárcáról ismert lenticular technikával készült. A
fénytörés fizikai jelenségére épülő „illuzionista” módszer többféle idősíkot és
nézőpontot, a személyes sors és a történelem egyidejű jelenlétét tudja
megmutatni a nézőpont szerint változó képek segítségével.
A Nemes Csaba –
Szépfalvi Ágnes művészpáros a kilencvenes évek óta készít a most kiállított
Bûter, brea, en griene tsüs című, 2004-ben készült munkához hasonló story
boardokat. Történetmesélő munkáik témája fiktív, de sokszor személyes
élettörténetükhöz is kapcsolódik, jelen munkát például egy hollandiai útjuk
inspirálta. Gyakori a férfi-női kapcsolatot illusztráló történet, vagy egy-egy
napjaink életérzéséhez köthető képi elbeszélés is.
kurátorok / curated by:
Mattyasovszky Péter és Sasvári Edit
a vásárlásokat támogatta a Nemzeti
Kulturális Örökség Minisztériuma, az Oktatási és Kulturális Minisztérium, a Nemzeti
Kulturális Alapprogram és a Budapesti Történeti Múzeum