Babos Pálma használati tárgyak formai fejlesztésével és egyéni, posztmodern újrafogalmazásával kísérletezik. A Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. és a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. felkérésére is tervezett, valamint a herendi gyár művészeti vezetője is volt. Funkcionális tárgyak mellett a porcelán plasztikai megoldásai is érdeklik, plasztikáira elvont líraiság, emblematikus egyszerűség jellemző. „Idill” című kiállításán művészete funkcionális vonalát a Herenden tervezett munkái képviselik, plasztikáit pedig az „Emlékek a jövőből” című sorozat épített tornyai reprezentálják.
A Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. tervezőjeként a Rothschild mintából kiindulva, redesign eredményeként terveztem az „Idill” sorozat. Az egyik legismertebb herendi dekor, a Rothschild dekor, arról a harmóniáról tanúskodik, ami a híres minta születésekor még az ember természetes környezete volt. Az „Idill” kép 4 darabja önkritika és önreflexió arra a „fejlődés” nevű folyamatra, amivel a mai ember pusztítja saját környezetét. Az egyik tálon látható tükör ismert szimbóluma az önmagunkkal való szembenézésnek. A tálon megjelenített természeti kép a kivágós játékok könnyedségével és felelőtlenségével szabdalja mindazt, ami az ollójának útjába kerül. Az olló és a szaggatott vonal pedig véletlenszerűen darabolja a hajdan volt harmóniáról tanúskodó képet. Az előadásmód ötvözi a tradicionális herendi kifinomult modort és a street-art nyíltságát. A tradicionális herendi találkozik a mai kifejezésformával.
Babos Pálma