A Ludwig Múzeum kiállítása 1922-től tekinti át a sokoldalú életművet, Moholy-Nagy fényképeit, fotogramjait, filmjeit, „fénnyel készült” munkáit állítva a középpontba. A fényről mint médiumról 1923-ban jelent meg az első írása a New York-i Broom folyóiratban. A kiállítás egyik legizgalmasabb része az az összeállítás, amely Moholy csaknem összes filmjét a művész eredeti elképzelése szerint helyreállított formában, ebben a teljességében először mutatja be. Moholy-Nagy életművét tekintve szinte természetes, hogy egy ilyen igényű és léptékű kiállítást csak nemzetközi együttműködésben lehet megvalósítani. A világ több mint húsz múzeumából (Tate, Whitney, Tokyo Metropolitan stb.) és magángyűjteményekből származó, mintegy 200 műtárgyat és dokumentumot felvonultató kiállítás a madridi la Fábrica igazgatója, Oliva Maria Rubio kurátori koncepciója alapján jött létre a berlini Martin-Gropius-Bau és a hágai Gemeentemuseum közös munkájának eredményeként. Az európai kiállítássorozat korábbi helyszínei, Madrid, Berlin és Hága után a budapesti bemutató szeptember végéig várja a közönséget.
Moholy-Nagy gazdag életműve azt is lehetővé teszi, hogy az egyes helyszíneken kissé eltérő hangsúlyok érvényesüljenek. Berlinben kiemelt szerepet kapott az általa szervezett legendás 1929-es Film und Foto (FiFo) kiállítás és pedagógiai munkássága, Hágában pedig a Hollandiában 1933 és 1935 között eltöltött évek. A budapesti kiállítás az életmű két nemzetközileg elismert magyar kutatója, Passuth Krisztina és Bajkay Éva művészettörténész közreműködésének eredményeként fényképekkel, a hazai gyűjteményekben őrzött kiadványokkal egészül ki. Moholy-Nagy László Budapesten élő unokaöccsének, Nagy Leventének köszönhetően olyan értékes dokumentumokkal tudjuk teljesebbé tenni a kiállítást, amelyeket a korábbi helyszínek közönsége nem láthatott.