
Hollow: Aura a Trafó Galériában
Márton Marcell • 2023. 03. 30.
Hollow Szeri Viktor koreográfus, Páll Tamás játéktervező/médiaművész és Muskovics Gyula kurátor közös hallucinációit testesíti meg. A három alkotó 2018 óta valósít meg immerzív performanszokat és installációkat Budapest és más európai városok színházaiban és kiállítótereiben.

Keserű Ilona: MIND a Contemporary-ban
Márton Marcell • 2023. 03. 29.
A Q Contemporary MIND című kiállítása az idén 90. életévét betöltő Keserü Ilona és kivételes alkotótevékenysége előtt tiszteleg. A kronológia helyett azonban inkább egy olyan motivikus és tematikus fókusz határozza meg a tárlat jellegét, amelynek révén az egyes szekciók a meghatározó formák, technikák és kutatások aktuális és műtárgyakban manifesztálódó együttállásain keresztül mutatja be a művész munkásságát.

Máskép – T. Doromby Mária a KAS Galériában
Márton Marcell • 2023. 03. 28.
T. Doromby Mária kísérletező, új utakat és lehetőségeket kereső művész, festményei és kisplasztikái a képző- és iparművészet határait feszegetik. Műveiben nem szakad el a textiles alapoktól. Festményein textilfestékkel fest, selyem anyagra.

Bíró Dávid: Captcha a MODEM SPOT-ban
Márton Marcell • 2023. 03. 27.
Biró Dávid munkásságát a technológia iránti érdeklődés, és annak kritikus vizsgálata jellemzi. Célja, hogy művein keresztül feltérképezze a mindennapjainkat meghatározó technológiai környezetet, majd a különböző jelenségek vizsgálata során leplezze le ezek társadalmi és politikai hatásait.

Pető István: Kettős Mozzanat a Mission Art Galériában
Márton Marcell • 2023. 03. 22.
Pető István festő-, és grafikusművész közel negyven éve él Franciaországban, a hazai közönség hosszú évtizedek után először a Mission Artban megrendezésre kerülő Kettős mozzanat című kiállításon találkozhat a művész elmúlt 15 év terméséből válogató grafikai munkásságával.

Az autonómia horizontjai a Knoll Galériában
Márton Marcell • 2023. 03. 22.
A kiállításon résztvevő művészek munkáját meghatározza a sérükenység tudata, az emancipáció és a demokratikus folyamata vágya, mind személyes, mind szociális szinten.

Plants from here: Stark Atilla kiállítása a Resident Art galériában
Márton Marcell • 2023. 03. 21.
Stark Attila legfrissebb képeiből nyílik nagyszabású kiállítás a Resident Art galériában, amely Stark eddigi legnagyobb volumenű kiállítása is egyben.

Ergy Landau, Budapest – Párizs, 1896 – 1967 a Mai Manó Házban
Márton Marcell • 2023. 03. 20.
Ki ismeri manapság Ergy Landaut? Valószínűleg kevesen a szakemberekből, történészekből és a 20. századi fotográfia műkedvelőiből álló szűk közösségen kívül. Pedig Ergy Landau igen aktív volt az 1920-as és az 1950-es évek közötti időszakban, ekkoriban nagyon is számontartották a francia fotográfia világában.

Boris Lurie & Wolf Vostell – Művészet a soa után a Ludwig Múzeumban
Márton Marcell • 2023. 03. 16.
Boris Lurie (1924–2008) és Wolf Vostell (1932–1998) konfrontatív művészete először látható együtt Magyarországon.

A Budapest Fotó Fesztivál Jan Saudek cseh fotóssal nyitja a 2023-as programját
Márton Marcell • 2023. 03. 15.
A 2017 tavaszán indult Budapest FotóFesztivál közel két hónapon átívelő rendezvénysorozata kortárs és klasszikus magyar, valamint nemzetközi kiállításokból, szakmai és közönségprogramokból áll. Célja a fotográfia értékeinek, újdonságainak bemutatása a szakmai és a nagyközönség számára fotókiállításokkal, változatos programok, workshopok, múzeumpedagógiai foglalkozások megvalósításával.

Société Réaliste – Az első ötéves terv az acb Galériában
Márton Marcell • 2023. 03. 14.
„A 2004 és 2014 között tevékenykedő Société Réaliste művészkollektíva módszeresen dolgozta ki a művészeti kutatás és termelés irányvonalait. Nyersanyagaikat olyan változatos területekről tulajdonították el, mint a politikai design, a graffiti hermeneutikája, a naptárlázadások, a zombi tipográfia, a térképészeti extravagancia vagy az építészeti pszichózis. A művészet funkciójának e mindenre kiterjedő megközelítése szigorú és rendellenes eljárásmódok mentén szerveződött. Ez a rendszerszintű rugalmatlanság egy ötéves terv (2004-2008), egy időben kiterjedt halom munka formájában öltött testet, amelynek lapátnyi kupacait kiállítások formájában mutatták be a művészet templomaiban. Mint minden jó ötéves terv, ez is hatalmasat bukott. A Société Réaliste ezért elindított egy második ötéves tervet (2009-2014), amely képes volt hatványozottan megbukni. Hiszen a kollektíva kezdettől fogva csak a gyártósorairól hátra maradt selejttel törődött. Számított a hézagaik anarchikus terjeszkedése és az általuk generált anomáliák által vetett epilepsziás fény. Ezek a torlaszképző maradványok szabotálták a műalkotásgyártó gépezetet, és napjainkra nyüzsgő és deformált archívumot képeztek, amely a hétvégék és a hétfők kivételével minden nap 14 és 18 óra között fogadja a látogatókat.” – Société Réaliste, 2023. február.

Hencze Tamás: Atmoszféra az acb Plusban
Márton Marcell • 2023. 03. 14.
Hencze Tamás (1938-2018) első, az acb Plus terében megvalósuló önálló kiállítása a művész 1970-es években kiteljesedő festészeti programját mutatja be.