művészettörténész
Budapest, 1964. március 25.
1983–1988: Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, magyar–történelem, majd 1988–1993: művészettörténet szak. 1994-től a József Attila Tudományegyetem Jogtudományi Karának hallgatója. 1988–1990 között az Országos Pedagógiai Intézet, 1990-től a Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület (FKSE), 1993–1995 között a Soros Kortárs Művészeti Központ (SCCA–Budapest) munkatársa. 1991-től a Stúdió Galéria vezetője. A Független Képzőművészeti Műhelyek Ligája Alapítvány szervezője és 1996-tól kuratóriumának tagja. Kutatási területe a kortárs képzőművészet, különösen az 1990-es évek újabb törekvései és a művészeti intézményrendszer működésének változásai. Több mint 100 kiállítás és számos nemzetközi műteremcsere-program szervezője, az 1991 óta évente ismétlődő „Gallery by Night” c. kiállítássorozat kezdeményezője a Stúdió Galériában és több hazai és külföldi csoportos nemzetközi kiállítás kurátora. Cikkek, katalógus előszavak, interjúk szerzője, képzőművészeti kiadványok szerkesztője. Az ACAX – Nemzetközi Kortárs Képzőművészeti Iroda vezetője 2006 januárja óta. Az ACAX szakmailag független szervezet a Hungarofest Kht. intézményi keretein belül az Oktatási és Kulturális Minisztérium által biztosított működési támogatásra támaszkodik. Bencsik 2008 és 2013 között a magyarországi Ludwig Múzeum Kortárs Művészeti Múzeum igazgatója. 2014-től ismét a – már önálló szervezetként működő – ACAX vezetésével foglalkozik.
Főbb művei
POLIFÓNIA 1993 (kat., SCCA-Budapest, 1995)
Stúdió Évkönyv 1994–1995, Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület, Budapest, 1996
Entwicklung ungarischer Kunst in der 90er Jahren (in: kat., Kunst aus Ungarn, ifa-Berlin, 1996)
Meditation and Penitence – on Emese Benczúr, INDEX 21, Stockholm, 1998/1.
Vázlat a 90-es évek fiatal magyar művészetéről (in: kat., Obserwatorium, Műcsarnok, Budapest, 1998)
A festészet elviselhetetlen könnyűsége – Erdélyi Gábor (in: a XLVIII. Velencei Biennálé magyar pavilonjának katalógusa, 1999).