művészettörténész, esztéta
Budapest, 1967. december 14.
1986–1995: Eötvös Loránd Tudományegyetem; 1995-ben művészettörténetből, 1997-ben esztétikából, 1999-ben magyar irodalomból szerzett diplomát; 1988–1989: a Hamburgi Egyetem művészettörténet szakos vendéghallgatója, Martin Warnke tanítványaként. 1992–1995: Kállai Ernő műkritikusi ösztöndíj; 1994: Soros Irodalmi Ösztöndíj; 1996–1999: akadémiai ösztöndíj a Művészettörténeti Kutatóintézetben végzendő munkára (Magyar és magyar vonatkozású művészettörténeti bibliográfia, másokkal), 1999 óta a Magyar Tudományos Akadémia Művészettörténeti Kutatóintézetének tudományos munkatársa. 1992-ben az egyetem mellett a Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület művészeti tanácsadójaként dolgozott, ettől az évtől az
Főbb művei
• A prinzendorfi borpincék. A bécsi akcionizmusról. Új Művészet, 1994/4.
• A kortárs képzőművészet emblematikus tendenciáiról. in: A modern poszt-jai. Esszék, tanulmányok, dokumentumok az 1980-as évek magyar művészetéről (szerk.: KESERÜ K.), Budapest, 1994
• A versre törő akarat. Paul Celan költészetéről, in: Paul Celan, Budapest, 1996. (szerk. és bev. ~)
• Peer Sweeney az Átokföldjén át. T. S. Eliot és a festő Francis Bacon, Enigma, 1996/3.
• Baksai József művészete. (kat., Budapest, 1998)
• Mednyánszky-olvasókönyv. Válogatás a művész kiadatlan naplóiból, leveleiből, a rá vonatkozó peranyagból, a korabeli recepcióból stb. Szerk. és bev. ~. Enigma, 2000. 24-25. szám.
• Egy másik Mednyánszky. Művészettörténeti Értesítő, 2000.
• “Egy fenséges és egy ijesztő arc közötti távolság.” Mednyánszky László rendhagyó művészetéről.In:Mednyánszky. Kiállítás a Magyar Nemzeti Galériában, 2003. okt. 14-2004. febr. 8. Szerk. és bev. ~ (tud. kat. 2003)
• Mednyánszky László feljegyzései, 1892-1918. Budapest. MNG, 2003. (Szerk. és bev. ~, Bardoly István)
• Munkácsy-olvasókönyv. Válogatás korabeli forrásokból és visszaemlékezésekből. Szerk. és bev. ~. Enigma, 2005. 42-43. szám.