művészeti író
Budapest, 1943. október 1.
1970: Eötvös Loránd Tudományegyetem, magyar-népművelés szak. 1975-1977-ben a Népművelési Intézet, 1978-1984 között a Szépművészeti Múzeum munkatársa, 1985-től a Műcsarnok könyvtárvezetője. 1980: olaszországi tanulmányút. Intézményi munkája mellett 1979-től lakáskiállításokat, performansz-esteket rendezett azoknak a művészeknek, akik abban az időben nem juthattak kellő nyilvánossághoz. Ennek folytatásaként szervezte 1982-ben a Rabinec galériát, az első kortárs művészettel foglalkozó (nem legális) kereskedelmi galériát, amely mint szellemi műhely is fontos szerepet játszott az 1980-as évek művészetében. Cikkeiben, tanulmányaiban az 1970-es, 1980-as évek művészetével, azon belül is elsősorban a galériához kapcsolódó művészek munkásságával foglalkozik.
Főbb művei
• Eskulits Tamás: Ehnaton Múzeum, Mozgó Világ, 1979/8.
• Kényszerteória: Tanulmány fiatal képzőművészekről, Mozgó Világ, 1980/6.
•Ló, Gömb, Einstein és Frankenstein, Max és Móricz és a többiek (Böröcz Andrásról és Révész Lászlóról), Mozgó Világ, 1983/9.
• Hosszú beszélgetés Bak Imre és Albert Zsuzsa műtermében, AL. 4. (1983)
• A giccs vonzásában: Lázadás és menedék, Létünk, 1985/3-4.
• Peintres contemporains hongrois (kat. bev., Galerie des Beaux-Arts, Bordeux, 1985)
• Forma és jelentés: Bak Imre festészetének húsz éve, Ars Hungarica, 1987/2.
• Le Musée des Beaux-Arts de Budapest en tant que modele artistique (Birkás Ákosról), Bulletin du Musée des Beaux-Arts, No. 73. (1990)
• A madártojástól a Hordozható világvégéig: A Vörösváry-gyűjteményről, Holmi, 1991/11.
• Rose Sélavy, Új Művészet, 1992/1.
• Research Lab. Chelsea Billiard: Halász András kiállítása, Új Művészet, 1993/8.
• Transzcendentális vágyképek: Kelemen Károly fotóművei, Fotóművészet, 1993/1.
• Halász András (monográfia), Budapest 1997
• Mindenkinek kenyér és rózsa (szerk., kat.), Budapest, 1999.