művészettörténész
Budapest, 1958. május 10.
1982: Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, művészettörténet-történelem szak; 1988: posztgraduális tanulmányok, New York University; 1996-2000: PhD tanulmányok, Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar. 1982-1989 között az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Művészettörténet Tanszék ösztöndíjasa, majd tanársegéde. 1989-ben a Corvina Kiadó szerkesztője, 1990-1994 között az Iparművészeti Múzeum kurátora, 1994-től a Magyar Képzőművészeti Főiskola adjunktusa. 1982-1985 között a Magyar Nemzeti Galéria, az Eötvös Loránd Tudományegyetem és az MTA kutatási projektjében vett részt. 1988-ban Soros, 1994-ben Fulbright-ösztöndíj: New York University, tutora: Robert Rosenblum. 1999-ben a XLVIII. Velencei Biennálé magyar nemzeti biztosa. 2006: Németh Lajos-díj. Kutatási területe a kortárs művészet és a XX. század elejének művészetelmélete, a kortárs nemzetközi és magyar művészet, különös tekintettel az új médiumokra, nőművészet, az emberi testkép ezredvégi átalakulásának kortárs művészetre gyakorolt hatása. 1997-1999 között részt vett (András Edittel, Andrási Gáborral, Turai Hedviggel) az Open Society Institute által támogatott magyar nőművészeti kutatásban. 1994 óta számos kiállítás kurátora (pl.: Természetesen. Természet és művészet Közép-Európában, Ernst Múzeum, Budapest; Velencei Biennálé). 1998-ban a magyar képzőművészeti élet megcsontosodott hierarchiáját, reprezentatív művészeinek akademizálódását kritizáló írása vitát kavart az Új Művészet hasábjain. Mintegy hetven tanulmánya, kritikája jelent meg folyóiratokban, tanulmánykötetekben és katalógusokban.
Főbb művei
• Janus félúton, Budapest, 1999
• Generációk, stratégiák, műtípusok. Női művészek, természethez kötődő női identitásszimbólumok a magyar képzőművészet új médiumaiban 1970-2000, in: Modern magyar nőművészettörténet, Budapest, 2000
• A Kerepesi és Farkasréti temető újabb síremlékeiről, Ars Hungarica,1983/1.
• „Vederemo – de ezt meg kell nyerni!” Maróti Géza pályaműve a Rockefeller Centerhez, Ars Decorativa, 1991/XI.
• A test szétesése [András Edittel], Café Bábel, 1996/2.
• Üzenet a mestereknek. A kortárs magyar művészet megítélésének és önértékelésének problémáiról az átmenet időszakában, Új Művészet, 1998/5.
• Válasz a válaszolóknak. Reflexió a vita válaszcikkeire, Új Művészet, 1998/9.
• A techné vállalása. Posztkonceptuális objekt- és installációművészet Magyarországon, in: A techné vállalása. 48. Velencei Biennálé Magyar Pavilon, 1999.