művészettörténész
Budapest, 1960. március 5.
1979-1984: Eötvös Loránd Tudományegyetem művészettörténet-történelem szak. 2002: Németh Lajos-díj, Pasteiner-díj. 1985-1987: az Eötvös Loránd Tudományegyetem Művelődéstörténeti Tanszékének MTA-ösztöndíjasa, és a hatvani Hatvany Lajos Múzeum munkatársa. 1987-1988-ban a Nemzetközi Kiadó felelős szerkesztője; 1989-től a Magyar Nemzeti Galéria festészeti osztályának muzeológusa, 1999-től tudományos titkára. Kutatási területe a XX. századi magyarországi és romániai művészet, kiemelten a nagybányai művésztelep története, a hatalmi reprezentáció megnyilvánulásai, a kortárs tendenciák. Ezekben a témakörökben számos tanulmány, cikk, katalógus szerzője. 1990-ben A változás jelei plakátkiállítás, 1996-ban a Nagybánya művészete c. centenáriumi kiállítás társrendezője a Magyar Nemzeti Galériában, amelyért minisztériumi nívódíjat kapott. Az 1990-es években résztvevője és dokumentátora az AnnART performansz fesztiválnak (Sepsiszentgyörgy, Románia).
Főbb művei
• A Rákosi Mátyás Művek, in: Az ostromtól a forradalomig, Budapest, 1990
• Sickle Amnesia, New Hungarian Quarterly, Budapest, 1991/ősz
• A „képfelség” elve, in: A művészet katonái, Budapest, 1992
• A zsarnokság szoborparkja, Budapesti Negyed, 1994/tavasz
• Jándi Dávid [Zwickl Andrással], Miskolc, 1994
• Haranghy Jenő, Budapest, 1994
• Nagybánya 100 éve [Murádin Jenővel], Miskolc-Nagybánya, 1996
• Magyar képzőművészet a 20. században [Andrási Gáborral, Pataki Gáborral, Zwickl Andrással], Budapest, 1999.