művészettörténész
Budapest, 1962. febr. 22.
1984–90: ELTE BTK, angol–műv.tört. szak; 1993–94: CEU műv.tört. szak; 1994–97: ELTE műv.tört. PhD; 1999: Getty Summer Institute in Art History, Univ. of Rochester, N. Y.; 1996–98: Kállai-ösztöndíj; 1998: Eötvös-ösztöndíj; 2001: Henry Moore-ösztöndíj. A Németh Lajos-díjat 2008-ban nyerte el. 1995–99-ben kurátor a Műcsarnokban, 1995–96 között a Magyar Narancs képzőművészeti kritikusa, 1996–98-ban az Éjjeli Őrjárat szerkesztője, 1998–2000 között az NKA Képzőművészeti Kollégiumának tagja, 1999–2001-ben az OTKA Művészetelméleti Kutatócsoport tagja. Az FKSE és az AICA tagja. Kutatási területe a kortárs művészet és művészetelmélet, különös tekintettel annak angolszász vonatkozásaira. Ebben a témában nemzetközi konferenciát szervezett Etika és vizualitás: a társadalmi tér konstruálása címmel [Horányi Attilával] 2000 júniusában a Pécsi Egyetemen.
2002-től a budapesti Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum kurátora.
Számos nemzetközi és hazai kiállítást rendezett: Periodic Table (Galerie Traversée, München, 2009), Félreérthetetlen mondatok (Ludwig Múzeum, 2010). 2007-ben a Velencei Biennálén, általa kurátorként jegyzett magyar pavilon elnyerte a legjobb nemzeti pavilonnak járó Arany Oroszlán díjat. Írásai rendszeresen jelennek meg hazai és nemzetközi folyóiratokban és kiadványokban.
Fő művei:
The Music of Chance, Circa Magazine, Spring issue, 1998; Pornó. Obszcenitás és pornográfia a kortárs magyar fotográfiában, in: szerk.: Andrási G.: Erotika és szexualitás a magyar képzőművészetben, Bp., 1999; High Fidelity, in: Zeit-Spiel: Junge Ungarische Kunst, IFA G., Berlin, 1999.