A Kortárs magyar művészeti lexikonban szereplő szócikk:
1971-1972: Budapesti Műszaki Egyetem, építészet; 1972-1977: Magyar Iparművészeti Főiskola, belsőépítész szak. 1977-1991: a Magyar Filmgyártó Vállalat díszlettervezője. 1991-től szabadfoglalkozású. 1986: a Japán Építészet Nemzetközi Versenyének díja, Tokió; 1988: Balázs Béla-díj; Smohay János-díj (Székesfehérvár); Nagy Imre-emlékplakett; 1989: A Radikális Párt 35. Kongresszusának belsőépítészeti terve [Rajk Lászlóval], Róma; Terv Nagy Imre és mártírtársainak temetésére, Hősök tere; 1992: Made Inn Live Music Club; 1993: Fuggerhaus-terv. 1994 elején három hónapot a stuttgarti Akademie Schloss Solitude-ben töltött, a művésztelep ösztöndíjasa, meghívott művésze volt.
Alkotókoncepciójának lényegét először A semmi építészete (kat., 1994) fogalmazta meg. Bachman építészeti festészete, festett építészet, modellezés és egyszerre épített, konstruált festészet. Bachmant építész/tér-művész, akit az építészet és a festészet közti átmenet, a geometrikus leképezés, átképezés; a rekonstruálás, reprodukálás és a kreáció mint teremtés, létrehozás; az egydimenziós vonal, a második, a harmadik és a negyedik dimenzió közti átmenet foglalkoztatja. ~ absztrakt formanyelve a perspektíva zárt rendszeréből való kilépéssel, a futurista, belülről kifelé haladó formanyelv többnézőpontúságával párosul, a repülés, a semmiben való lebegés „aerodinamizált” szerkezetének érzetét keltve. Kedvelt, olykor az expresszivitást sem nélkülöző motívumai a hegyes, támadó jellegű, agresszív szögek, cikcakkok, kifeszített ívek, húrok.
~ képviselte Magyarországot a VI. Nemzetközi Építészeti Biennálén, ahol bemutatta a SEMMI ÉPITESZETE című projektjét (nagy sikerrel) mellyel rögtön felhívta magára a nemzetközi építészeti kortárs szakma kiemelkedő képviselőinek a figylmét, és ezzel elindult nemzetközi karrierje.
Itthon, Magyarországon tervei alapján nem épült ház. A kínai Nanjingban dolgozik első házainak felépítésén – együtt sok, nemzetközileg jelentős kortárs építésszel. A projekt elnevezése: 2003–2005 „Balance Building”. Arata Isozaki (Japan) építész hívta meg Bachmant Kínába olyan neves, világhírű építészek társaságában mint: Steven Holl (USA), Ettore Sottsass (ITALY), Matti Sanaksenaho (Finland), Hrvoje Njiric (Croatia), Mathias Klotz (Chile), David Adjaye (UK), Luis M Mansilla (Spain), Alberto Kalach (Mexico), Sean Godsell (Australia), Odile DECQ (France), Kazuyo Sejime (Japan).
A Zippházak nevű koncepciók lényege az ART-SMART, ami az építészet, design, a multimédia, a zene és a film összekapcsolása, mely integráns szerkezetben, a jövő szempontjából valósítja meg e látszólag egymástól különálló műfajok egységét az építészetben.
~ amióta az 1996-os VI. Velencei Építészeti Biennálén sikeresen feltűnt, nem először szerepel a világ legjobb épitészeivel együtt kiállításokon, könyvekben és nemzetközi építészeti projektekben. 1997-ben Arata Isozaki már meghívta a világ 47 legjobb építeszével együtt a MIRAGE CITY tervébe, olyan ismert egyéniségekkel, mint Zaha Hadid, Frank O. Gehry, Daniel Libeskind stb.
Irodalom
MÜLLER P.: Budapest Disneyland, Magyar Építőművészet, 1985/4.
BEKE L.: Building/Sculpture/Object - ~, Kovács, Rajk, Szalai (kat., Dorottya u. Galéria, Budapest, 1986)
PONANT, P.: Bachman Crée le Potemkine Bordel, Reflex, 1990/3-4.
CZEGLÉDY N.: The Politics of Architecture, Azure, 1991/10.
~ Építészeti festmények/Építészeti modellek 1990-1994, Ludwig Múzeum, 1994 (kat., NÉRAY K., RAJK L., BEKE L., BEKE ZS., KOZÁK CS., KOVALOVSZKY M.)
EIFERT-KÖRNIG, A. M.: Die Kompromitterte Moderne, Reimer Verlag, 1996
STEINER, D.: What is an Architecture Biennale... Talk to Hans Hollein, Domus 788, 1996
GÖNCZ Á.: ~ - VI. Nemzetközi Építészeti Kiállítás (a Velencei Biennálé kat.-a, 1996)
Olaj / Vászon, Műcsarnok, 1997
G. B. Architektur der Abwesenheit (kat., IFA, 1997, WINKLER, M.)
DENK, A.: Die Austellung: Gelebte Dekonstruktion, Der Architekt, 1997/2.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1985 • Munka-Tett [Vida Judittal], Pécsi Kisgaléria, Pécs • Töne und Gegentöne, Messepalast, Bécs
1989 • Papírváros, Fekete Sas Patikamúzeum, Székesfehérvár
1990 • Interferants, Centre Culturel, Albi (FR) • Stuart Levy Gallery, New York
1992 • Art Gallery of Windsdor (CAN) • Gallery Samuel Lallouz, Montréal • Tat Galerie, Bécs
1993 • Angyal a labirintusban, Na-Ne Galéria, Budapest
1994 • ~ – Kelemen, Ludwig Múzeum, Budapest • Magyar Akadémia, Róma
1996 • VI. Nemzetközi Építészeti Kiállítás, Velence (kat.)
1997 • IFA G., Stuttgart, Bonn, Róma • Mirage City Another Utopia, Intercommunication Center Tokyo Opera City Tower, Tokió • Magyar Intézet, Párizs.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1987 • Bódy Gábor-emlékkiállítás, videoinstalláció, Ernst Múzeum, Budapest • Stedelijk M., Amszterdam • Bejárati installáció a Művészet és forradalom Orosz-szovjet művészet 1910-1932 c. kiállításhoz, Műcsarnok, Budapest • De Constructie, M. Fodor, Amszterdam • Art Contemporain, Lyon
1988 • Aperto 88, XLIII. Velencei Biennálé, Velence • Papierarchitektur, Akademie, Schloss Solitude, Stuttgart
1991 • Free words, Art Gallery of Ontario, Toronto
1992 • Freezone, Taidehalli, Helsinki • Museum of Contemporain, Bréma • Free words, Oklahoma City Art Museum • Jeu de Paume, Párizs
1993 • Akademie Schloss Solitude, Stuttgart
1997 • Olaj/Vászon, Műcsarnok, Budapest
1999 • VII. Nemzetközi Építészeti Biennálé, Buenos Aires • Akademie Schloss Solitude, Ernst Múzeum, Budapest
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Centre Georges Pompidou, Párizs
Fővárosi Képtár, Budapest
Szent István Király Múzeum, Székesfehérvár
G. Samuel Lallouz, Montréal
Musée d’Art Contemporain, Lyon
M. Fodor, Amszterdam
Tatgalerie, Bécs
Ludwig Múzeum Budapest – Kortárs Művészeti Múzeum
Pécsi Modern Képtár, Pécs
Épitészeti Múzeum, Shanghai.