1958-1963: Magyar Képzőművészeti Főiskola. 1971-1979: Népművelési Intézet képzőművészeti osztálya; 1979-1987: Film Színház Muzsika tördelőszerkesztő, 1987-1991: Magyar Iparművészeti Főiskola Művelődéselméleti és Tanárképző Intézet igazgatója, 1987: docens, 1990: egyetemi tanár, 1988: Munkácsy-díj; 1996: kiváló művész; 1998: Herder-díj, 1999: a Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémia tagja. ~ a 60-as években indult festőnemzedék talán legintegratívabb alkotója. A progresszív művészet fonala a 40-es évek végén, az Európai Iskola felszámolásával megszakadt, a magyar és az egyetemes művészet közötti kapcsolat másfél évtizedre megszűnt. A pályakezdés idején a kiinduló tájékozódási pont egyrészt a párizsi iskola (Bazaine, Manessier), másrészt a 10-es évek végi magyar avantgárd lehetett. ~ számára ez az időszak, amikor nagy, egymáshoz illesztett foltszerű, organikus egységekből építette fel a képmezőt, rövid ideig tartott. A 60-as évek közepén talált rá arra, hogy festői karaktere valamiféle geometrikus formálást, rendezett felületeket, tiszta színeket igényel. Létrehozott egy képrendszert, amelyen sávok futottak a képfelületeken különböző irányokba. Próbálták a területet valahogyan rendezni, és egy idő után meghatározni a képterületnek a formáját is. A képen belül mozgó formaelemek a képet abban az értelemben is alakították, hogy a képnek a körvonalát is meghatározták (Sávok, 1968). A kapcsolódási irány az egyetemes művészet fő törekvéseihez ekkor már az amerikai művészet, a hard edge, minimalizmus és igen áttételesen a pop-art, s mindez európai, elsősorban német közvetítéssel. Ezt a fajta, geometrikus újabsztraktnak is nevezett művészetet abban az időben a világon többfelé művelték, ~ számára ez azt jelentette, hogy magyar létére valamilyen módon úgy kellett alakítani ezeket az abban az időben általánosan elismert formálási módszereket, hogy ebben a személyes jelenlét és a magyar avantgárd tradíció is kifejezésre jusson. Ezt a magyar népművészet különböző motívumaiban találta meg. Ezek lehetőséget adtak arra, hogy a bizonyos mozgó és kanyargó sávok olyanfajta mintákat, formákat írjanak le, amelyek itt-ott hímzés motívumokra, vagy más folklorisztikus jegyekre emlékeztetnek. Ezekből a motívumokból színharmóniákat, színösszefüggéseket emelt ki, a formai vonatkozások mellett színfogalmazási karaktert is keresett, amiről azt gondolta, hogy más, mint amit például az amerikaiak csináltak (Zöld-fekete-lila, 1968, Sávok I.-II., 1968). A 60-as évek végére, az Iparterv kiállítások idején már nagyon karakteresen megfogalmazódott a résztvevőkben, így ~-ben is, hogy az élő, progresszív magyar művészetnek egyszerre kell kapcsolódnia saját tradícióihoz (Kassák, Korniss, az Európai Iskola) és az eleven egyetemes művészethez. 1971 a programkészítés pillanata volt, Fajó Jánossal és Nádler Istvánnal együtt fogalmazták meg művészeti elképzeléseiket. A törekvések első komoly visszaigazolása az 1971-es esseni kiállítása volt, ahol a bemutatott képeken a színek redukálódtak, eltűntek és a főszerepet a szerkezetek vették át. A 70-es évek első felében következett ~ számára a konceptuális periódus, amikor az idea, a művészeti program vált döntővé. A kivitelezés másodlagos szerepet kapott, és mintegy négy éven keresztül fotókat készített, szövegeket írt, xerox grafikákat gyártott, ami elég alapos ízlésváltást jelentett. Mindez nem formai kérdés volt csak, hanem egész művészeti programjának újragondolása is. A művek jórészt fekete-fehérek voltak, a kép szerkezetével, a jel-jelentés viszonnyal foglalkoztak. (Sky-Field, 1972, Három kék négyzet, három vörös négyzet, 1972, Geometria fotóval, 1973). ~től idegen volt a magyar koncept art politikai indíttatású iránya. 1973-ban Fajó Jánossal, Keserü Ilonával, Molnár Sándorral és Nádler Istvánnal létrehozták a Budapesti Műhelyt. A 70-es évek második felében újra visszatért a festészethez. Döntő változás volt a korábbi hard edge időszakhoz és az újabsztrakt időszakhoz képest, hogy itt a formák jelekké szerveződtek. A forma mint jel, egy nyelvi rendszernek az eleme, ami kifejez bizonyos téri, dinamikai, hangulati és érzelmi tartalmakat. A konceptuális periódus utáni időszakában ez a nyelvi jelentés alapot képezett, s egy másik, szimbolikus jelentésanyaggal is társult. A nagyon leegyszerűsített jelek: kör, négyzet, vonal, félkör a szimmetria és tükrözés rendjébe építve jelentek meg. (Nap-ember-arc, Nap-madár-arc, Nap-bika-arc, 1975-1976) Ugyanakkor az egyre színesebbé váló képek (Tükröződés I.-II., 1976) mellett még jelen voltak a fekete-fehér, fekete-vörös képek is. (Virág-ember, 1977, Alfa-Omega, 1979) A 80-as évek fordulóján a geometrikus rendszer egyre összetettebbé vált, a képsíkokon tereket, mélységeket jelenített meg (Fekete-fehér 6., 1982). A neoavantgárd vége, a posztmodern-transzavantgárd fordulat 1983-1994-ben ~ egy hosszabb művészi szakasz végén érte, és egészen simán tudott alkalmazkodni a festészet radikális előretöréséhez. A posztgeometria internacionális trendje, valamint az eklektikus, idézetekkel dolgozó újfestészet egyaránt szervesen kapcsolható volt művészetéhez (Geometrikus kalligráfia I., 1982, Hommage à Giorgio de Chirico, 1986, Hommage à Kassák, 1986). Festményei megőrizték alapvetően geometrikus szerkezetüket, ugyanakkor elmélyült a képtér, a perspektíva egyre határozottabb szerephez jutott, valamint kivilágosodott, derűssé vált színhasználata, és ami szintén korjelenség, megnövekedtek képméretei. A következő lépésben néhány amorf és organikus motívum tűnt fel a háttérfelületeken: szív, levél, kör, pötty, felhő, lángforma, valamint műtörténeti motívumidézetek is szerepet kaptak: tulipánforma Kornisstól, Chirico árkádja, Kassák négyzete. A 90-es évekre a fő motívum az építészeti tagozatokból épített skruktúra lett. A mértani formákból felépített geometrikus „táj” és az organikus elemek perspektivikus hatással elrendezett egysége; a koporsó, felhőkarcoló, gerenda elemek monumentális egységet alkotnak ~ vásznain (Uralkodó, 1993; Tao, 1993; Kiscell II., 1994; E. Hopper Budaörsön, 1997; New York, 1999). Évtizedek alatt kimunkált munkamódszere, hogy egészen kis méretben, de tökéletesen megfesti új képeit, majd egy léptékkel nagyobban is, és ezután választja ki a számtalan, „vázlat” közül a véglegest. ~ oktatási és elméleti tevékenysége is igen jelentős.
Irodalom
FRANK J.: ~nél, Élet és Irodalom, 1968. szeptember 20.
PERNECZKY G.: A líraiság és a konstruktivizmus új útjai a magyar festészetben, Képzőművészeti Almanach 1., Budapest, 1969
PERNECZKY G.: Só és kenyér, Élet és Irodalom, 1970. február 28.
BEKE L.: Magyar nem-ábrázoló művészet, Kritika, 1970/7.
AKNAI T.: Mozgás ''''70, Művészet, 1970/8.
SINKOVITS P.: ~ és Konkoly Gyula kiállítása a Fényes Adolf Teremben, Művészet, 1970/9.
GROH, K.: Aktuelle Kunst in Osteuropa, Köln, 1972
SÍK CS.: Fiatal művészek fővárosi tárlatokon, Képzőművészeti Almanach 3., Budapest, 1972
SÍK CS.: Rend és kaland, Budapest, 1972
HAJDU I.: Beszélgetés ~vel, Művészet, 1974/5.
HAJDU I.: Beszámoló egy Benczúr utcai műhelyről és egy békéscsabai kiállításról, Művészet évkönyv, 1976
HEGYI L.: ~ Vizuális alkotás és alakítás, Ars Hungarica, 1977/2.
VADAS J.: Jel-képek, Élet és Irodalom, 1977. március 26
HORVÁTH GY.: ~ festőművész tárlata, Tükör, 1977/3.
FÁBIÁN L.: Triptichon L. B.-nek Mozgó Világ, 1980/12.
BEKE L.: ~, Csiky, Fajó, Gulyás, Harasztÿ, Hencze: Fehér - fekete, Művészettörténeti Értesítő, XXXI. 1982/4.
BÁNSZKY P.: ~, Budapest, 1982
PERNECZKY G.: Az új festőiség magyarországi jelentkezése, Új Symposion, 1984/9.
SINKOVITS P.: Az új absztrakttól a posztmodernig, Művészet, 1984/10.
SIMON ZS.: Forma és jelentés, Ars Hungarica, 1986/2.
NÉRAY K.: Konstrukció és identitás, Fodor Bimonthly for Visual Arts in Amsterdam, 1986
SZABADI J.: Hagyomány és korszerűség, Budapest, 1987
NAGY Z.: Egy geométer "színeváltozása". ~ kiállítása a Műcsarnokban, Művészet, 1987/12.
HEGYI L.: A strukturalizmustól az új eklektikáig, in: Utak az avantgárdból, Pécs, é.n. [1987]
HEGYI L.: Az új eklektika és a regionalizmus. (kat. Pozíciók I., Fészek Galéria, 1990)
FRANK J.: Dániai képek. Élet és Irodalom, 1990. április 27.
HAJDU I.: Budapesti műtermek, Navarra, Párizs, 1990.
K. I.: Szabadon, de elégedetlenül. "Eklektikus beszélgetés ~vel, Beszélő, 1990. április 21.
ANDRÁSI G.: A Zuglói Kör (1958-1968). Egy művészcsoport a hatvanas évekből, Ars Hungarica, 1991/1.
FÖLDÉNYI F. L.: Sík, tér, semmi, valami, templom, koporsó (kat. Új képek 1993-1994, Fővárosi Képtár, Műcsarnok, Budapest, 1994)
HAJDU I.: Érték és érvény. ~vel beszélget Hajdu István, Balkon, 1994/6.
HEGYI L.: Radikális eklektika - A nyolcvanas és kilencvenes évek magyar művészete (kat., Mítosz, Memória, História, MMKSLW/Fővárosi Képtár, 1996)
SÍK CS.: Változatok az azonosra (kat. 1994-1996, Goethe Intézet, Ludwig Múzeum, 1996.)
KOVALOVSZKY M.: Kétszer tizenöt (kat., bev. tan. Szent István Király Múzeum, 1999);
Honisch, Dieter: Kétszer tizenöt, Balkon, 1999/9.
Frank János:Bak Imre Fehérváron. Élet és Irodalom, 1999. 30. szám. p. 17.
Földényi F. László: Metaphysik der Malerei. In Aussterllungkatalog, Kunst der neunziger Jahre in Ungarn, Berlin, 1999, Akademie der Künste, pp. 30–35.
Hajdu István:Bak Imre (1974), Érték és érvény (Bak Imre, 1994). In Előbb – utóbb. Rongyszőnyeg az avantgarde-nak. Budapest, 1999, Orpheusz Kiadó, pp. 38–41. pp. 96–107.
Kovalovszky Márta:Sanfte Jahreszeit zwischen Eiszeit und Dürre. In Die Zweite Öffentlichkeit. Dresden, 1999, Verlag der Kunst, pp. 186, 203–205, 210.
Hegyi Lóránd:Neue Identität in der neuen Situation. In Die Zweite Öffentlichkeit. Dresden, 1999, Verlag der Kunst, pp. 262–265, 268, 273–275, 283.
Hajdu István:Beszélgetés 2000... In kiállítási kat. Mintha... = Quasi...Platán Galéria, Budapest, 2000, pp. 5–15.
Honisch, Dieter:Eröffnungsrede. Ausstellungkatalog. Dresden, 2000, Konkret, Neuer Sächsischer Kunstverein, pp. 27–30.
Honisch, Dieter:Auf der Suche nach dem aktuellen Bild (über Imre Bak). Künstler, Kritisches Lexikon, Ausgabe 49, Heft 2, 2000.
Kozma Zsolt:Térproblémák – a létezés titkai. Műértő. 2001. január p.8.
Fábián László:Rejtélyes analógiák. Életünk. 2002/2. Színes műmelléklete.
Hegyi Lóránd:Új helyzetben új identitás. In A Második nyilvánosság. Budapest, 2002, Enciklopédia Kiadó, pp. 279, 280, 283, 289–300.
Honisch, Dieter:Aus einer anderen Sicht. In Ausstellungkatalog – Kunst – vor und nach der Wende. Berlin, 2002, Stiftung Brandenburger Tor, pp. 11–12, 19–23.
Bán András:Ami fent van. Műértő. 2003. május p. 7.
Baki Péter:Fotográfia, egy képzőművész kezében. Fotóművészet, XLVI. Évfolyam 2003. 5-6. szám pp.77-80
Hajdu István:Bak Imre. Budapest, 2003. Gondolat Kiadó.
Földényi F. László:Egy fehér holló. Élet és Irodalom. 2004. február. 6. p. 24
Bordács Andrea:A mérnök költő. Balkon. 2004. 4. szám pp.23-24.
P. Szűcs Julianna:Aki elvegyült, majd kivált. Népszabadság. 2004. február 28. p. 12.
Sándor Iván:A Várható Ismeretlen. Élet és Irodalom. 2004. 48. évfolyam, 06. szám
Simon Zsuzsa:Halványsárgától a mélyfeketéig. Műértő, 2006. június p.9.
Földényi F. László:A képtilalom, mint az ábrázolás előfeltétele. Bak Imre koncept-műveiről. In kat. Bak Imre 1971–1979. Fotókonceptek / Photoconcepts. 2005. Budapest, Vintage Galéria.
Fehér Dávid:"A látható láthatatlana" - A mintha-élmény Bak Imre legújabb képein -. "The invisible of the visible" - the "as-if" experience in Imre Bak''''s most recent paintings - . In kat. Bak Imre 2004 - 2007.Budapest Galéria, 2007. pp.8-27.
Prinz, Ina:Dóra Maurer und Imre Bak im Gespräch. Interview with Dóra Maurer and Imre Bak. In Kat. Geometrisch-konstruktive Kunst aus Ungarn. Reale und virtuelle Räume im ARITHMEUM, Bonn 2007. pp. 11-22.
Sándor Iván:Elmozdulások Bak Imre festészetében. Balkon.2007 / 2. pp. 26-27.
Schwarz, Arturo:Bak Imre: az absztrakton túl, a transzcendencia felé. Balkon 2007 / 9
Wiehager, Renate:Minimalism and After. Hatje Cantz. 2007. Imre Bak pp. 170-171.
Hernádi Miklós:Festőélet Magyarországon 3. Hernádi Miklós interjúja Bak Imrével. Artmagazin 2008/6. pp. 57-60.
Rózsa Gyula:Szögletes nap alatt. Népszabadság 2008. november 12. p.11.
Somhegyi Zoltán:A csónak hiánya. In. A tájkép útjai. Vándorlások egy műfaj körül. Vince Kiadó, 2008. pp. 45-48., és 65.
Fehér Dávid:A közelítő végtelen. Élet és Irodalom. 2010. szeptember 24. p. 22.
Filmek
KLUTE, D.: Zeitgenössische Ungarische Malerei No. 1., WDR 1985
FITZ P.-SOÓS Á.: Varázsjel, MTV, 1990.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1964 • Útirajzok [Nádler Istvánnal] Petrigalla Pál lakása, Budapest
1968 • Galerie Müller, Stuttgart
1970 • ~-Konkoly, Fényes Adolf Terem, Budapest
1971 • ~-Jovánovics, Folkwang Museum, Essen • Galerie Wildeshausen (Német Szövetségi Köztársaság) • Galerie Wildeshausen, Wildeshausen • Imre Bak, Galerie St. Johann, Saarbrücken
1972 • Art Agency, Bad Salzdettfurt (Német Szövetségi Köztársaság)
1973 • G. Akkumulatory, Poznań (PL)
1976 • G. Sztuki Najnowszej, Wrocław • Ifjúsági Ház, Pécs • Városi Művelődési Központ, Hajdúszoboszló
1977 • Műcsarnok, Budapest • Tokaji Galéria, Tokaj
1978 • Miskolci Galéria, Miskolc • Déryné Művelődési Központ, Karcag • Művelődési Központ, Szeged • Művelődési Ház, Budaörs • Wegiersky Institut Kultury, Warszawa; Gdañsk; Mielec; Ostroleka • Bak Imre és Fajó János festőművész kiállítása, Járási Hivatal Nagyterme, Encs
1979 • Ifjúsági Ház, Székesfehérvár • ~-Fajó, Művelődési Központ, Ózd • Művelődési Központ, Dombóvár
1981 • Művelődési Központ, Nyíregyháza • Várgaléria, Gyula
1983 • Józsefvárosi Galéria, Budapest • Képek, kollázsok, grafikák 1980-1983, Galerie Steinek, Bécs
1985 • Galerie Mana, Bécs • Grafikák 1976-1984, Erzsébetvárosi Műhely, Budapest • Városi Könyvtár, Makó
1986 • XLII. Velencei Biennálé, Velence [Birkás Á., Kelemen K., Nádler I.]
1987 • Festmények 1984-1986, Galerie Eremitage, Nyugat-Berlin • Festmények/Gemälde/Paintings, Műcsarnok, Budapest
1988 • Pécsi Galéria, Pécs • Galerie Eremitage, Nyugat-Berlin
1989 • Pozíciók I. [Robert Adriannal], Fészek Galéria, Budapest • Megyei Könyvtár, Békéscsaba • Imre Bak, István Nádler, Podunajské M., Komárno és G. Umeni Karlovy Vary
1990 • Élő mű-vészet: ~ est, Műcsarnok, Budapest • Imre Bak, István Nádler, Galerie Umeni, Karlovy Vary
1991 • Z Galerie Operngasse, Bécs
1992 • 101 kép, Bartók 32 Galéria, Budapest • Galerie Pedit, Innsbruck
1993 • Fészek Galéria, Budapest • Galerie Pedit, Lienz (A) • Artéria Galéria, Szentendre
1994 • Új képek, Fővárosi Képtár, Budapest • Új képek, Műcsarnok Palme Ház, Budapest (kat.)
1995 • V.A.M. Design Center, Budapest
1996 • Ludwig Múzeum, Budapest • Goethe Intézet, Budapest (kat.) • Mintha… [Trombitás Tamással] Francia Intézet, Budapest • Galerie Waszkowiak, Berlin
1997 • Fészek Galéria, Budapest • Bartók 32 Galéria, Budapest • Csikász Galéria, Veszprém
1998 • Coutts Bank, Wien • New York, New York, V.A.M. Design Galéria, Budapest • Bilder von Imre Bak,Galerie IHK, Würzburg
1999 • Fészek Galéria, Budapest (akadémiai székfoglaló kiállítás) • Kétszer tizenöt, Szent István Király Múzeum és Csók Képtár, Székesfehérvár (gyűjt., kat.) • Várfok Galéria, Budapest • Városok 6×9-ben, Rátz Stúdió Galéria, Budapest
2000 • Bak Imre / Thomas Lenk, Goethe Institut, Budapest • Bak Imre und Thomas Lenk, Kulturinstitut der Republik Ungarn, Stuttgart • Platán Galéria, Budapest
2001 • Blitz Galéria, Budapest
2002 • Mintha … [II. Trombitás Tamással], Vadnai Galéria, Budapest • Farbfeldmalerei, Art Garage, Zug (Schweiz) • Fészek Galéria, Budapest
2003 • Bak Imre / Fajó János, Ateliers Pro Arts, Budapest • Ami lent van, az megfelel annak, ami fent van, Vintage Galéria, Budapest
2004 • Vadnai Galéria, Budapest • Miniatúrák, Szinyei Szalon, Budapest • Mintha IV., Deák Erika Galéria, Budapest
2006 • Új képek, Corvin János Múzeum, Gyula • Képek 2006, Fészek Galéria, Budapest
2007 • Mintha…(Arcok), Kisterem, Budapest • Geometrische Kunst in Malerei und BildhauereiImre Bak, Sándor Kecskeméti, Holbeinhaus-Kunstverein, Augsburg • A Történet folytatódik…, Budapest Galéria, Budapest • Bilder von 2004–2007, Galerie im Georgshof, Hamburg
2008 • Új képek, Virág Judit Galéria, Budapest
2010 • válaszok 2009/2010, Prestige Galéria, Budapest • Imre Bak, Galéria umenia v Novych Zámkoch
2011 • Tegnap, ma, holnap, Faur Zsófi – Ráday Galéria, Krisztina Palace, Budapest.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1964 • A Kecskeméti Művésztelep művészeinek bemutatója, Művész Klub, Budapest
1966 • Stúdió 66. A Fiatal Művészek Stúdiójának VI. kiállítása, Ernst Múzeum, Budapest
1968 • IPARTERV Bak, Frey, Hencze, Jovánovics, Keserü, Konkoly, Lakner, Molnár, Nádler, Siskov, Tót, Iparterv, Budapest • Kunstmarkt – 68, Kunsthalle, Köln; Kunstverein Galerie Müller, Stuttgart
1969 • IPARTERV II. BUDAPEST, IPARTERV • Mednarodna graficna razstava / International Exhibition of Graphic Art, Moderna Galerija, Ljubljana
1970 • Mozgás ’70, Janus Pannonius Múzeum, Modern Magyar Képtár, Pécs • Sechs Ungarische Künstler, Kunstverein, Oldenburg • X. Premi international dibuix Joan Miró, Fundació Joan Miró, Barcelona
1971 • Bak, Fajó, Hencze, Nádler, Pauer, Tót, ’71, Galerie im Griechenbeisel, Wien • Bak, Baranyay, Csáji, Lakner, Lantos, Nádler, Molnár, Tót, Csiky, Csutoros, Gulyás, Kápolna, Balatonboglár
1972 • REZEDA 9. ATTALAI, BAK, CSIKY, KORNISS, REZEDA UTCA 9., Budapest • Sechs Ungarische Künstler, Die Sezession; Galerie 15, Graz
1973 • 6 Ungarische Konstruktivisten, Forum Kunst, Rottweil • Aktuelle Kunst in Osteuropa, Galerie Katakombe, Basel • IV. Internationale Malerwochen im Burgenland, Orangeri des Schlosses Esterhazy, Eisenstadt
1974 • Ungarische Kunst ’74, Kunstverein, Oldenburg • Hungría, Muestra presenta da por el Hungría, Centro de Arte y Comunicación, Buenos Aires • Modern Magyar Képtár gyűjteménye (Pécs), Palais du Rhin, Strasburg
1975 • Neue Ungarische Konstruktivisten, Kunstmuseum, Bonn • Ungarische Avantgarde, Galerie R Johanna Ricard, Nürnberg • Graphica Creativa, Alvar Aalto-museo, Jyväskylä
1976 • Műhely – Budapest ’76 [~, Fajó, Hencze, Keserü, Mengyán, Nádler], Munkácsy Mihály Múzeum, Békéscsaba • Országos Grafikai Művésztelep kiállítása, Békéscsaba • A vázlattól a műig, Egyetem Galéria, Debrecen • Expozíció, Hatvany Lajos Múzeum, Hatvan • Ungarische Avantgarde, Galerie von Bartha, Basel • Zehn Jahre Internationale Malerwochen in der Steiermark, Künstlerhaus • Graz • 3. Norske Internasjonale Grafikk Biennálé, Bibliotek, Fredrikstad (DK)
1977 • Műhely, Ifjúsági Ház, Pécs • A népművészet szellemében II., Katona József Múzeum, Kecskemét • Szimpozionok ’76, Józsefvárosi Kiállítóterem, Budapest • A vázlattól a műig, Bredford • Hongaarse konstruktivistische kunst 1920–1977, Museum Hedendaagse Kunst, Amsterdam; Hertogenbosch Kruithuis; Museum Moderner Kunst, Arnhem
1978 • Tízéves a szimpozionmozgalmunk, Józsefvárosi Kiállítóterem, Budapest • Budapesti Műhely, Járási Művelődési Központ, Dorog • Magyar grafika 1978, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest • Festészet ’77, Műcsarnok, Budapest • 5. Internationale Grafik Biennálé, Kunstverein zu Fechen, Fechen • Nemzetközi Rajz Triennálé, Wrocław
1979 • Budapesti Műhely • [~, Fajó János, Hencze Tamás, Keserü Ilona, Mengyán András, Nádler István], Szoboszlói Galéria, Hajdúszoboszló és Karcagi Galéria, Karcag • Utcabútorok, Józsefvárosi Kiállítóterem, Budapest • Ungarische konstruktivistische Kunst 1920-1977., Kunstverein, München • Ungarische konstruktive Kunst, Kunstpalast, Düsseldorf • Junge ungarische Maler und Grafiker der Gegenwart, Esplanade 39., Hamburg
1980 • Tendenciák 1970-1980, 3., Geometrikus és strukturális törekvések, Óbuda Galéria, Budapest • IPARTERV 1968-1980, Iparterv • Rajzkiállítás, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest • A népművészet szellemében III., Megyei Művelődési Központ, Kecskemét • Képeslap, Józsefvárosi Kiállítóterem, Budapest • Jel-jelentés, Józsefvárosi Kiállítóterem, Budapest • Kunst in sozialistischen staaten: USSR, DDR, vr polen, ungarische vr., Stadtmuseum, Oldenburg • Ungarske Konstruktivister, Kunstmuseum, Aalborg • Exposició de Tramesa Postal / Mail Art Exhibition, Espai del Centre de Documentació d’Art Actual, Barcelona • Künstler aus Ungarn, Kunsthalle, Wilhelmshaven
1981 • XX. századi művészet Pogány Zsolt gyűjteményében, Szent István Király Múzeum, Székesfehérvár • A népművészet szellemében, Türr István Múzeum, Baja • Magyar Művészet 1905-1980, Liljevalchs Konsthall, Stockholm • Nemzetközi Grafikai Biennálé, Moderna G., Ljubjana
1982 • Fehér-fekete [Csiky, Fajó, Gulyás, Harasztÿ, Hencze], Műcsarnok, Budapest • Országos Képzőművészeti Kiállítás, Műcsarnok, Budapest • Szín és tér, Józsefvárosi Kiállítóterem, Budapest • Bélyegmunkák, emlékbélyeg-tervek Galántai György gyűjteményéből, Fészek Galéria, Budapest • Kalligráfia • írás-jel, jel-írás, Fészek Galéria, Budapest • Magyar Művészet 1905-1980, Konstmuseum, Göteborg, Konsthall, Malmö
1983 • Táj/Landscape, Pécsi Galéria, Pécs • Pesti Műhely 1974-1983, Józsefvárosi Galéria, Budapest • Meditáció II, Bartók 32 Galéria, Budapest • Makói művésztelep 1979-1983, József Attila Művelődési Központ, Makó • ~, Birkás, Károlyi, Kelemen, Lengyel, Sarkadi, Tolvaly, Vajda Lajos Stúdió Galéria, Szentendre • I. Táblakép Festészeti Biennálé, Móra Ferenc Múzeum, Szeged • Helyzet, Budapest Galéria Lajos u., Budapest
1984 • ~ Birkás, Molnár, Szirtes • Festmények és rajzok, Pécsi Galéria, Pécs • Frissen festve, Ernst Múzeum, Budapest • Országos Képzőművészeti kiállítás ’84, Műcsarnok, Budapest • Helyzet. A hetvenes évek művészete a Sárospataki Képtárban, Sárospataki Képtár, Sárospatak • Grenzzeichen 1984, Neue Kunst aus Österreich und Ungarn, Landesgalerie im Schloss Esterházy, Eisenstadt
1985 • Hommage à Giorgio de Chirico, Fészek Galéria, Budapest • Pillanatkép – Magyar festők három nemzedéke, Neue Galerie am Landesmuseum Joanneum, Graz • és Műcsarnok, Budapest
1986 • Eklektika ’85, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest • Öt kortárs magyar festő, M. de Bellas Artes, Caracas • G. las Malvinas, Buenos Aires • M. Nacional, Bogota • Museo Carillo Gil, Mexico • Künstler bekennen Farbe, Museum Morsbroich, Leverkusen
1987 • Új szenzibilitás • magyar festészet a 80-as években, Galerie der Stadt Villa Merkel, Esslingen • Kunsthalle, Dortmund (Német Szövetségi Köztársaság) • Zeitgenössische bildende Kunst aus Ungarn/Kortárs magyar képzőművészet, Galerie der Künstler, München/Műcsarnok, Budapest • Post-geometria, Fészek Galéria, Budapest • Új szenzibilitás IV., Pécsi Galéria, Pécs, Pécsi Kisgaléria • Mágikus művek, Budapest Galéria Lajos u., Budapest • Régi és új avantgárd 1967-1975. A 20. század magyar művészete, Csók Képtár, Székesfehérvár • Bachman, ~, Birkás, Fehér, Kelemen, Kovács, Rajk, Wahorn, Espace Lyonnais d’Art Contemporain, Lyon • Hongarije in Nederland, Museum Fodor, Amsterdam
1988 • 5. Európai Grafikai Biennálé, Schloss und Alte Universität Heidelberg, Heidelberg • Tavaszi Tárlat, Műcsarnok, Budapest • Budapest ’88, Galerie Knoll, Bécs • Kortárs magyar festészet, M. de Mallorca • Art Kites, Art M. Miyagi, Sendai (JP) • Eredendő formák II., Fészek Galéria, Budapest • Új konstruktivizmus Magyarországon, Magyar Kultúra Háza, Berlin (NDK) • Art Cologne: 22. Internationaler Kunstmarket, Artunion, Galerie Fészek • Künstler aus Ungarn, Galerie Eremitage, Berlin • Hommage á IPARTERV 1968/69 I., Fészek Galéria, Budapest
1989 • Art Kites, Contemporary Art Museum, Nagoya (JP) • Kortárs magyar művészet, Walker Hill Art Center, Szöul • Szimmetria és aszimmetria, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest • Más-Kép • Experimentális fotográfia az elmúlt két évtizedben Magyarországon, Ernst Múzeum, Budapest • XX. századi magyar művészet, 1945-1988, Nemzeti Galéria, Prága • Kunst heute in Ungarn, Neue Galerie, Sammlung Ludwig, Aachen • Bilder für den Himmel: Kunstdrachen, Kunstmuseum der Stadt, Himeji; Gunma, Hara Museum Arch.; Shizouka, Kunstmuseum der Präfektur; Nagoya, Museum für Moderne Kunst
1990 • Kunstzene Budapest, Salzburger Künstlerhaus, Salzburg • Triumf, a lakhatatlan • Kortárs dán és magyar művészet, Charlottenburg (DK), és Műcsarnok, Budapest • Kunst der 80er Jahre, Neue Galerie am Landesmuseum Joanneum, Graz • Budapesti műtermek, Budapest Galéria, Budapest • Mozgás ’70-’90, Modern Magyar Képtár, Pécs • Tisztelet Korniss Dezsőnek, Fészek Galéria, Budapest • Bilder für den Himmel: Kunstdrachen, Grande Halle de la Villette, Paris; Kunstsammlung Nordrein Westfalen, Düsseldorf; Zentrale Kunsthalle, Moszkva; Deichtorhalle, Hamburg • 13 artistów z Wegier, Galeria Zacheta, Warszawa
1991 • Kortárs képzőművészet • Válogatás a Ludwig Múzeum és a Magyar Nemzeti Galéria gyűjteményéből, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest • Metafora, Pécsi Galéria, Pécs • Hatvanas évek, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest • Meditáció, Bartók 32 Galéria, Budapest • Kunst, Europa • Ungarn, Kunsthalle, Bréma • Tisztelet El Grecónak, Szépművészet Múzeum, Budapest • Modern magyar művészet, Arts Center • Arts Museum, Szöul
1992 • Hungarica, M. d’Arte Moderna, Bolzano
1993 • Mi, „Kelet-franciák”. A 80-as évek művészete. A 20. század magyar művészete, Csók Képtár, Székesfehérvár
Hungarica, M. di Roma • Magyarország, akkor és most, IMF Cultural Center, Washington • Magyar Ház, New York • Fővárosi Képtár, Budapest
1994 • Formázott, Kassák Lajos Múzeum, Budapest • Több mint tíz, Ludwig Múzeum, Budapest • Piranéző, Szépművészeti Múzeum, Budapest • 80-as évek – Képzőművészet, Ernst Múzeum, Budapest • Avantgárd a 60-as és 70-es években Magyarországon, Kunstverein, Friedrichshafen
1995 • Galerie Griechenbeisl, Bécs • Makói Grafikai Műhely, Budapest Galéria, Budapest • Keleti inspirációk, Sándor Palota, Budapest • Kortárs magyar grafika az Albertina gyűjteményéből, Budapest Galéria, Budapest • Új szerzemények, Fővárosi Képtár, Budapest • Gallery M to M, Tokió • Pictures for Sky, Sydney
1996 • Avantgarde der 60er und 70er Jahre in Ungarn, Kunstverein, Friedrichshafen • Mítosz, Memória, História, Fővárosi Képtár, Budapest • Művek és magatartás. A 20. század magyar művészete, Csók Képtár, Székesfehérvár • 3 x3 from Hungary, Annandale-on-Hudson, New York, Center for Curatorial Studies Bard College • A művészeten túl, Ludwig Múzeum, Budapest
1997 • 114/7920 Válogatás a jelenkori gyűjtemény anyagából, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest • Olaj/Vászon, Műcsarnok, Budapest • A Merics-gyűjtemény, Szent István Király Múzeum, Székesfehérvár • Régió tárlat (Közép-Kelet-Európa), Várgaléria, Veszprém • Jenseits von Kunst, Neue Galerie Graz am Landesmuseum Joanneum, Graz
1998 • A magyar neoavantgárd első generációja 1965-1972, Szombathelyi Képtár, Szombathely • Zene szemeinknek. MATÁV pályázat, Pécsi Galéria, Pécs, Miskolci Galéria, Miskolc • Városi Múzeum, Győr • Magyar avantgárd a 20. században, Neue Galerie der Stadt Linz, Linz • Observatorium, G. Sztuki Wspólczesnej Zacheta, Varsó
1999 • A 90-es évek, Városi Képtár, Győr • Magyarország 2000, Galerie der Künstler, München • Kortárs művészet Magyarországról, Museum, Bochum • Budapest – Berlin ’99, Akademie der Kunste, Berlin • Kunst aus Ungarn, Galerie der Stadt Fellbach, Fellbach • Aspekte / positionen, Palais Liechtenstein und 20er haus, Wien
2000 • Nézőpontok-pozíciók, Ludwig Múzeum, Budapest • Dialógus – Festészet az ezredfordulón, Műcsarnok, Budapest • Ulei / Pánzá, Chisinau, Galeria Uniunii Artistilor Plastici, Moldova; Yugoslavia, Subotica, Lukovni susveti, Muzei Savremene Likovne Umetnosti, Novi sad; Macedonia, Skopie, Muzei na Grad; Románia, Cluj-Napoca, Muzeul National de Arta • Konkret, Residenzschloss, Dresden
2001 • Konstruktive Malerei und Skulptur, ACP Galerie, Zürich • Időhíd – Zeit brücke, Musdeum Moderner Kunst, Passau • DIE BRÜCKE ÜBER DIE ZEIT, Stadtmuseum, Oldenburg • Krém, MEO Kortárs Művészeti Gyűjtemény, Budapest • Új mechanizmus, MEO Kortárs Művészeti Gyűjtemény, Budapest
2002 • Zöldár, Kieselbach Galéria, Budapest • „Artistes Hongrois En France – 1920/2000, SALLE BESSONNEAU, Angers• Situation Ungarn., MAX LIEBERMANN HAUS, Berlin
2003 • Preview Linz, Lentos Kunstmuzeum
2004 • Egy hetes, Műcsarnok, Budapest • Geometria MAgyar, Galerii mesta Plzné, Plzné
2005 • Living Classics, Városi Művészeti Múzeum, Győr • Reális és virtuális terek, Puskin Múzeum, Moszkva • Feszített művek. Válogatás a Ludwig Múzeum gyűjteményéből I., Ludwig Múzeum, Budapest • Konstruktív koncepciók, Modern Képtár – Vass László Gyűjtemény, Veszprém
2006 • Arena der Abstraktion, Museum Morsbroich, Leverkusen • Re:mbrandt – Kortárs magyar művészek válaszolnak, Szépművészeti Múzeum, Budapest • Gyertek velem! Válogatás Karvalits Ferenc gyűjteményéből, Vízivárosi Galéria, Budapest • Kilencvenkilenc év, Modem – Antal-Lusztig Gyűjtemény, Debrecen • Stúdió ’66-’67, Ernst Múzeum, Budapest • Hommage á Mulasics, Várfok Galéria XO Terme, Budapest
2007 • Eleven szín / Living color, Vasarely Múzeum, Budapest • Hungarian Art – Expressionistic Tendencies in Hungarian Contemporary Art 1980 – 2007, Bratislava – Cunovo – Vodné dielo, Danubiana – Meulensteen Art Museum • Pocta KASSÁKovi (3) – Tisztelet KASSÁKnak (3), Galérie Umena, Novych Zámkoch • Fekete & Fehér / White & Black, Vasarely Múzeum, Budapest • Formabontók 1. Neovantgárd tendenciák a magyar fotóművészetben: 1965-1984, Budapest Galéria Kiállítóháza, Budapest • A szórabírt műtárgy, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest • Artinact – válogatás a Paksi Képtár gyűjteményéből, Paksi Képtár, Paks • Fókuszban a gyűjtemény, Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum, Budapest • Lützenburger gyűjtemény, Kieselbach Galéria, Budapest
2008 • MAXImin, Fundación Juan March, Madrid • KONKRET! Mappenwerke aus vier Jahrzehnten. Kunstforum Ostdeutsche Galerie, Regensburg • Randez-vous der Freunde, Stuttgart.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Albertina, Bécs
Aritmeum, Bonn
ArtKite Museum, Detmold(D)
Déri Múzeum, Debrecen
Fővárosi Képtár, Budapest
Fonds National d’Art Contemporaine, Párizs
Folkwang Museum, Essen
Galerie IHK, Würzburg (D)
Galerie sucasnych madarskych umelcov, Dunajská Streda (SK)
József Attila Múzeum, Makó
Janus Pannonius Múzeum, Pécs
Herman Ottó Múzeum, Miskolc
Kortárs Művészeti Múzeum/Ludwig Múzeum, Budapest
Lentos Kunstmuseum, Linz (A)
Ludwig Múzeum, Aachen
MODEM, Antal – Lusztig Gyűjtemény, Debrecen
Móra Ferenc Múzeum, Szeged
Museum Morsbroich, Leverkusen (D)
M. Narodowe, Szczecin (PL)
M. Okregowe, Chelm (PL)
Musée de Chateau, Montbéliard (F)
Museum St. Pierre Art Contemporain, Lyon
Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
Modern Képtár, Vass László Gyűjtemény , Veszprém
MUMOK, Bécs (A)
Národní G., Pozsony
Nationalgalerie, Berlin
Neue Galerie am Landesmuseum Joanneum, Graz
Neue Galerie, Linz
Paksi Képtár, Paks
Sammlung Daimler Chrysler, Stuttgart (D)
Sárospataki Képtár, Sárospatak
Staatlichen Kunstgalerie Perm – Stiftung Perm, Perm (RU)
Szent István Király Múzeum, Székesfehérvár
Szombathelyi Képtár, Szombathely
Városi Művészeti Múzeum, Győr