2006-ban végzet a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán.
A közös múlt boldog emléke lengi be első pillantásra Bodolóczki Linda munkáit, amelyben ott dereng a rózsásujjú, közös boldog jövő, ám másodjára már enyhe zavart érzünk, és azon kezdünk töprengeni, létezik-e vajon ez az emlék, ha igen boldog-e, közös-e egyáltalán, visszatér, vagy már bottal üthetjük a nyomát.
A művész tavaly végzett a Képzőművészeti Egyetem festő tanszékén, diplomamunkája (És boldogan éltek, amíg meg nem haltak) a boldogság megjelenítését járja körül. A motívumgyűjtés során próbaképpen beütötte ezt a szót a google keresőbe, és az ott kapott képek vezették az újabb kulcsfogalomhoz: a giccshez. Majd a különféle ábrázolási módokat kutatva jutott el a meséhez, mint a boldogság-elképzeléseink forrásvidékéhez. Élénk színezésű, sablonokból építkező festményei a posztmodern idők képeskönyvének, a Walt Disney-animációk stílusjegyeit emelik és transzformálják át. Egy-egy vászon egy-egy emblematikus Walt Disney-hercegnőt állít elénk, mint Hófehérkét, Hamupipőkét, Arielt. Alakjuk a körhintalovakkal, virágokkal, állatokkal, hercegekkel „boldogság-csendéleteket” alkotnak, amelyeket festett blondel-keret vesz körbe.
„Nincs-e több tárgy a szerelemben magában, mint az egész világban együtt véve” énekelték a virágok a 19. századi szerző Wohl Stefánia egyik novellájában. A történet szerint Irén takarítás címén kezd kutatni Henrik unokatestvére íróasztalán. Az utolsó fiókban szerelmi zálogok gyűjteményére talál szárított virágokkal, fürtökkel, fényképpel, illatos levelekkel, táncrendekkel. A lány elalszik, és álmában ezek a tárgyak megelevenednek, megszólalnak, mint egy Andersen-mesében vagy mint a Szépség és a szörnyeteg Walt Disney verziójában, s az ő elbeszélésükből ismerjük meg Henrik szerelmi kapcsolatait. Bodolóczki Linda kollázsai is az ehhez hasonló szerelmi herbáriumok, naplók, emlékkönyvek műfaját idézik meg, de egyúttal teljesen kiforgatják, és megfosztják minden naiv illúziótól. Az Első vérig című sorozatban a hagyományosnak tekinthető szerelem-attribútumok, mint a hajfürt vagy rózsaszirom között helyet kapnak a vércseppek, a tabletták, az óvszerek. A párkapcsolatok belső működése, vagy éppen működésképtelensége kerül előtérbe, hogy igen, van az az érzelmi állapot, amikor egész nap csak egy sós perec van a gyomrunkban, hogy elkeseredett üzeneteket kapunk és írunk, vagy, hogy gyógyszereket szedünk, mikor egyedül maradunk. A „boldogság-csendéletek” inverzeként azokkal az ideálokkal szembesítenek, amelyek a meséken keresztül kora gyerekkorunkban rögzültek, és még felnőtt korunkban is hajlamosak vagyunk ezeket számon kérni a magánéletünktől; nem ezt ígérte Ariel, Hófehérke, Hamupipőke és a többiek. Ezek a fényképkeretbe foglalt kompozíciók nyers szókimondással láttatják a párkapcsolatok természetrajzát (a vívódásokat, a szexet, az ábrándokat, a hazugságokat, a kudarcokat), mert az imént idézett virágok bizony nem tévedtek, a szerelemben sok minden sűrűsödik össze. A különféle hétköznapi tárgyak összeillesztésének, illetve a naplószerű, vallomásos szövegfragmentumok alkalmazásának távoli rokonait, előképeit Tracy Emin, Nancy Spero, vagy Louise Bourgeois művészetében kereshetjük.
Bodolóczki a szerelmi ábrándokat dekonstruálva, a naplók és emlékkönyvek személyes auráján keresztül hív elő nemcsak saját magából, hanem a nézőből is olyan emlékeket, tapasztalatokat, amelyek nem feltétlenül a boldog múltba vezetnek, viszont önvizsgálatra késztetnek. A művész következetes alkotói munkával dolgozza fel évek óta a populáris kultúra, a média szerelem-felfogásának ikonográfiáját, amely szoros összefüggésben áll napjaink boldogság-reprezentációival. Ennek a kutatásnak szintézisét érhetjük tetten sorozatain.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott kiállítások
2007 • Ferrari pályázat kiállítása, Közlekedési Múzeum, Olasz Kultúrintézet, Olaszország •
Miskolci Montmartre Fesztivál, csoportos kiállítás, Miskolc • E.On pályázat kiállítása, E.On székház
2008 • Kis Magyar Metró Biennálé, csoportos kiállítás, Artpool • MKE hallgatók csoportos kiállítása, Semmelweis Egyetem Kútvölgyi Klinikai Tömbje • Fundamenta/Amadeus pályázat kiállítása, MKE • Under Construction, önálló kiállítás, Budapest, Számadó utca
2009 • Csőfogó, úszógumi, egyéni kiállítás a Collegium Budapest • To be continued, csoportos kiállítás a Budapest Galéria Lajos utcai Kiállítóház • Fundamenta/Amadeus pályázat kiállítása, MKE