Apja mellett kárpitos és asztalos szakmát tanult, majd az iparművészeti iskola belsőépítész szakán Kaesz Gyula és Györgyi Dénes növendéke volt. 1926-ban néhány hónapig egy amszterdami építészirodában dolgozott, ezalatt kapcsolatba került a De Stilj-mozgalommal, mely nagy hatással volt későbbi munkásságára. Miután konstruktivista építészeti terveit idehaza teljes értetlenség fogadta, 1929-ben Hollandiába költözött, ahol eleinte különböző építészeti és bútortervező cégeknél vállalt munkát, később egy magán művészeti iskolában tanított. 1945-ben önállósította magát, majd három neves holland építésszel közös irodát alapított, amelynek keretében számos nagy megrendeléshez jutott. Legjelentősebb alkotása Európa egyik legnagyobb kiállítási és kongresszusi központja, az amszterdami Rijwelt Automobil Industrie (RAI) épületegyüttesének megtervezése és több szakaszban történt felépítése 1961 és 1982 között, emellett számos más modern építmény – lakó-, iroda- és üzletházak, oktatási és kulturális intézmények, raktár- és üzemcsarnokok stb. – fűződik a nevéhez Hollandia-szerte. Épületeit tiszta és logikus szerkezet, s mértéktartóan elegáns forma jellemzi.
Irodalom
Janáky István: Bodon Sándor, M. Ép., 1966.; Juhász László: Alexander B., Bp., 1977.