A Budapesti Műszaki Egyetemi tanulmányai idején kezdett el rendszeresen barlangba járni. Az egyetem elvégzése után 1971-ben a VITUKI jósvafői karsztvíz kutató állomására került, ahol munkája a természethez, elsősorban a barlangokhoz kapcsolódott. Ott és akkor kezdett rendszeresen fotózni egy 6×6-os Yashica fényképezőgéppel, és mindjárt a barlangokban is. Bár a felszerelés azóta sokat változott, a témáit ma is ugyanazon a szűk területen keresi: elsősorban a barlangok, majd a felszíni karsztos táj, végül az e tájon élő emberek és kulturális örökségük. Mindezt elsősorban az Aggteleki-karsztvidéken, az Aggteleki Nemzeti Park területén. Eleinte hobbi volt a fotózás, azonban hamarosan kezdtek megjelenni a fotói a Karszt és barlang című szakmai folyóiratban, később az Élet és tudomány, Föld és ég, Természet világa, és más hasonló ismeretterjesztő folyóiratokban. Ma már a magyarországi barlangokról szóló kiadványok döntő hányadát az ő fotói illusztrálják, az idegenforgalmi prospektusoktól és képeslapoktól kezdve az ismeretterjesztő kiadványokon keresztül a tudományos cikkekig és könyvekig.
Egyéni kiállítások
Fontosabb egyéni kiállítások
1993 Gödöllői Agrártudományi Egyetem
1994 Gödöllő, Budapest
1997 Veszprémi Állatkert, Szegedi Ifjúsági Ház
1998 Szubjektív válogatás (Novák Lászlóval közösen), I. Tapolcai Természetfotós napok; Koppenhága, Budapest, Szeged, Veszprém
1999 Kármán Balázs és Novák László: Privát Éden, 2. Országos Fotóhetek, Szegedi Ifjúsági Ház; Balatonalmádi, Eger, Pécs, Tapolca, Bp., Marosvásárhely
2001 Az Aggteleki karszt világa, Budapest, Zöld Galéria.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1992 Budai Vár
1993, 1994 GDT Természetfotó Fesztiválja
1993, 1994, 1996, 1998 Az Év Természetfotósa pályázat vándorkiállítása az ország nagyvárosaiban
1999 Természetelvűek alkotócsoport bemutatkozó kiállítása, 2. Országos Fotóhetek, Budapest
2000 Tíz éves a naturArt, Fotóhónap 2000, Természettudományi Múzeum, Bp.
A cikk lejjebb folytatódik.