1968-1973: Budapesti Műszaki Egyetem, Építészkar; 1980-1982: Magyar Építőművészek Szövetsége mesteriskola, mestere: Makovecz Imre. 1973-1975: IPARTERV; 1975-1980: BARANYATERV; 1980-1987: DVT; 1987-1990: Lakásépítő Mérnöki Iroda; Pécsi Építész Iroda; 1990-től Dévényi és Társa Kft. A Kós Károly Egyesülés alapító tagja, a Pécsi Pollack Mihály Műszaki Főiskola címzetes tanára. 1988: Ybl-díj, 1994, 1994: Pro Architectura-díj, 1986, 1987, 1990: Év lakóháza-díj, 1996: Pécs város Millecentenáriumi Díja. ~ épületeiben az organikus jelleggel szubjektív indíttatású eklektika ötvöződik. Házaiban a történeti formák hagyománya új élettel telítődik. A ~ által több évtizeden át megvalósított revitalizáció Pécsett valódi tartalmat kapott. A fiatal ~ pécsi Zsolnay teázóját finom neoromán épületbe álmodta. Ugyancsak Pécsett áll a lakóház-felújításként megépített Villámsújtotta ház, ahol a tervező bravúrral fordítja meg az eklektikus homlokzat plasztikáját, és rá – a magyar kortárs architektúrában egyedül – jellemző építészeti humor dramaturgiája szerint: egy önkényes gesztus cikcakk vonalától kezdve tükörhomlokzattal toldja meg a régi épületet. Pécs számos pincéjét alakította ki ~ Piranesi rajzolt, képzelt börtöntereinek mintájára. Az itt megtalált organikus hang a Bikafejes ház részformáiban a föld felett is megjelenve 89-től fordulópontot jelent ~ építészetében. Munkái egyre inkább kapcsolják a magyar organikusokhoz, de ebben a gondolatkörben is sikerül megőrizni az egyedi, mindig új formát teremtő saját arculatot. Az eredmény különös: akár a dekonstruktív expresszív formáit is képes a magyar organikus formakészlethez illeszteni. Családi házaival és foghíj-beépítéseivel bebizonyította, hogy a jellegtelennek tűnő telkeknek, házaknak is meg lehet az a szellemi sajátjuk, amit genius locinak nevezünk. A Harapó-ház vagy a Lakodalmas ház azt a fajta városlakó öntudatot közvetíti kis léptékben, amely csak a katedrálisok vagy a szecesszió korára volt jellemző Európában. A Lakodalmas ház fehér téglaarchitektúrája egyszerre hordoz antik és polgári atmoszférát. Inkább a közös ünnep szabad örömét, nem annak kötött formáit mutatja ez az épület is és a későbbi, melegebb mediterrán színvilágban megvalósított többi pécsi háza is.
Irodalom
Magyar Építőművészet, 1985, 1987/2., 1989/6.
Art (D) 1987/2.
Architecture (USA), 1987/9.
Mozgó Világ, 1987
L'Architecture d'aujourd'hui (FR), 1992/4.
Balkon, 1994/7.
World Architecture, 1993/3.
Architects of the World (JP), 1995.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1985 • Pécs
1989 • Budapest Galéria, Budapest
1991 • Zalaegerszeg
1993-1994 • Pécs.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1982 • Párizs
1993 • Budapest
1985 • Gödöllő
1991 • Velencei Építészeti Kiállítás
1992-1997 • Magyar organikus építészet, Budapest • Vancouver • Debrecen • Berlin • Varsó • Krakkó • Pozsony • Szeged • Bukarest • Prága • London • Bristol • Koppenhága • Osló
1996 • Budapest • Poznań.