1977-1982: Képzőművészeti Akadémia, Varsó. 1983, 1985: Az év legjobb plakátja, fődíj; 1986: Az év legjobb plakátja, fődíj két kategóriában és nívódíj; V. Országos Alkalmazott/Terv. Grafikai Biennálé, Békéscsaba, nívódíj; 1987: Stúdió-díj; 1988: Nemzetközi Plakátbiennálé, Varsó, nívódíj; 1990: VII. Országos Alkalmazott/Terv. Grafikai Biennálé, Békéscsaba, fődíj; 1991: Az év legjobb plakátja, fődíj két kategóriában, Tetra Pak First Design Prize; I. Európai Design kiállítás, a zsűri díja, Párizs; 1992: VIII. Országos Alkalmazott/Terv. Grafikai Biennálé, Békéscsaba, fődíj; 1996: Ferenczy Noémi-díj; 1999: Lengyel Kultúráért. 1982 óta Budapesten él, független tervezőként dolgozik. 1988-1990 között Szőnyi István-ösztöndíjban részesült. Elsősorban kulturális plakátokat készít színházak, kulturális intézmények és filmforgalmazók számára (1983-1990 MOKÉP, 1990-től Budapest Film), de erőssége az embléma, könyv- és kisnyomtatvány, valamint a csomagolás-tervezés is. A budapesti Lengyel Kultúra arculattervezője. 1987-ben Orosz Istvánnal, Pinczehelyi Sándorral és Pócs Péterrel csoportot hoztak létre DOPP néven és számos közös kiállításon vesznek részt. Munkássága a lengyel plakátművészet művészi kifejezőerejét, intenzitását, társadalmi érdeklődését képviseli Magyarországon. ~ egyszerű eszközökkel artisztikus és egyúttal intenzív hatást ér el. Plakátjai a hirdetett tárgy szemléletes megfogalmazása mellett az önkifejezést is szolgálják. Képi világa találó vizuális metaforákon alapul, melyek a tragikus hangvételnek, a lírai megfogalmazásnak és a kérlelhetetlen gúnynak is sűrített, kifejező formát kölcsönöznek. Elsősorban a jelszerű, felhívó erővel rendelkező képnek van szerepe grafikáin, a többnyire könnyed vonásokkal, kézzel írt feliratot ~ alárendeli a figurális ábrázolásnak. Egyes munkáiban viszontlátjuk a kortárs lengyel plakátművészet festői, szürrealista ágának vonásait (Eltűntnek nyilvánítva, 1983; Elefántember, 1984; A nőstényfarkas kísértete, 1984; Csak egy film, 1984; Hair, 1985), majd az absztraháló vastag vonalkontúr kerül előtérbe (Cukorbébi, 1988; Három szín: kék, 1994; Sonka, sonka, 1994; Vigyázz a kendődre Tatyjána, 1994; Duna, 1992). Az érzékeny faktúraábrázolás is gyakori eszköze (A Dunánál, 1988; Jöjj és lásd, 1988; Az ártatlanság bizonyítása, 1988; Magyar rekviem, 1990). A pozitív-negatív formák játékán és a színszimbolikán alapuló kifinomult folthatások is hatásos eszközei a metaforateremtésnek (Auróra, 1989; 1789-1989, 1989; Napló apámnak, anyámnak, 1990; DOPP, 1990; Art mozi, 1989; Európa filmhét, 1994). A rendszerváltást megelőzően filmplakátokban fogalmazta meg a rossz társadalmi közérzetet, a társadalmi változások előérzetét (53 hideg nyara, 1988; Recsk, 1989), a pártok megalakulása és az első szabad választások idején direkt politikai plakátokat készített (Munkásőrség, 1989; Május 1., 1989; Nagy Imre azt üzente, 1989; Prága 1968, 1990).
Irodalom
VADAS J.: Tarkák és újvadak., Élet és Irodalom, 1984. november 9.
P. SZABÓ E.: ~ plakátjai, Művészet, 1985/2.
CHIKÁN B.: ~ grafikái, Fiatal Művészek Klubja, Budapest, Új Tükör, 1986/6.
PÓSA Z.: "A Ducki" plakátjai. Műalkotások a filmért, a társadalom megújulásáért, Film Színház Muzsika, 1989/ 50.
P. SZABÓ E.: Variációk csillagra és viktóriára. A változás jelei - plakátokon, Új Művészet, 1991/3.
BARTELT, D.-SYLVESTROVÁ, M.: Art as Activist, New York, 1992
~: Apropos, Reklám és Grafika, 1994.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1984, 1986 • Fiatal Művészek Klubja, Budapest
1986 • Művelődési Ház, Szombathely
1987 • Ifjúsági Ház, Pécs
1988 • Stúdió Galéria, Budapest
1989 • Komáromi Kisgaléria, Komárom
1990 • Lengyel Kulturális Intézet
1992 • Városi Kultúrház, Lublin (PL)
1993 • Városi Galéria, Szófia • Magyar Kulturális Intézet, Varsó • Arany János Református Iskola, Nagykőrös
1997 • 5 570530 1233, Pécsi Galéria, Pécs • Plakátkiállítás, Lengyel Kulturális Intézet
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1983-1986 • Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület éves kiállításai, Budapest
1984-1990 • Az év legjobb plakátja
1986-1996 • Országos Alkalmazott/Terv. Grafikai Biennálé, Békéscsaba
1986-1990 • Nemzetközi Plakátbiennálé, Varsó
1986 • International Impact Art Festival, Kyoto (JP)
1986, 1990 • Nemzetközi Alkalmazott Grafikai Biennálé, Brno
1986 • 100+1 éves a magyar plakát, Műcsarnok, Budapest
1987 • Ünnep, FIS kiállítása, Vigadó Galéria, Budapest • DOPP, Magyar Kultúra Háza, Varsó • DOPP és barátai [Árendás Józseffel, Schmal Károllyal], Magyar Kultúra Háza, Prága • Nemzetközi Plakátkiállítás, Colorado Springs
1988 • Szőnyi István-ösztöndíjasok, Csontváry Terem, Pécs • Four Poster Ages, Barbican Centre, London
1990 • The Art Directors Club, New York • A változás jelei. Plakátok 1988-1990. (kat. [[CAPS]]Bakos K., Beke L.[[/CAPS]]), Magyar Nemzeti Galéria, Budapest • DOPP, Grenoble, Grigliasco (OL)
1991 • DOPP, Fort Collins, Colorado State University
1993 • Europe Without Walls. Art, Posters and Revolution 1989-1990, Manchester City Art Gallery, Manchester (kat. [[CAPS]]Aulich, J., Wilcox, T.[[/CAPS]])
1994 • Nemzetközi Plakát Triennálé, Trnava (SZL)
1995 • Musen und Kanonen. Ungarische Plakatkunst der Gegenwart, M. für Kunst und Gewerbe, Hamburg (kat.)
1996 • DOPP, Ginza Graphic Gallery, Tokió
1998 • DOPP, Vigadó Galéria, Budapest
1999 • Political Posters in Eastern Europe 1945-1995, Brno, 1999.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Kunstbibliothek, Berlin
Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
Museum für Kunst und Gewerbe, Hamburg
Morva G., Brno
Munkácsy Mihály Múzeum, Békéscsaba
Országos Széchenyi Könyvtár, Budapest
Plakátmúzeum, Lahti
Plakátmúzeum, Wilanów
Victoria & Albert Museum, London.