1927-31: szatmári gimnáziumi tanulmányaival párhuzamosan a nagybányai festőiskolát látogatta, mesterei: Thorma János, Krizsán János, Mikola András. 1930-ban Budapesten Molnár C. Pál fogadta növendéknek. 1963: Román Állami Díj; 1964: A Művészet Érdemes Mestere kitüntetés. 1938-ban Párizsban, Rómában és Velencében járt tanulmányúton. Pályája kezdetén fametszet- és rajzalbumokat jelentetett meg (Párizsi képek, 1939; Művészek álarc nélkül, 1942; Ceruzával a toll mestereinél, 1942), melyek Molnár C. Pál hatását, és az újklasszicizmus felé való igazodását mutatják. Az auschwitzi tábor poklát megjárva önarcképsorozatát foglalta albumba (Fény és árnyék, Benedek Marcell előszavával, 1946). Ezt követően a grafikai ábrázolás más formáit kereste, a képzettársításokra, szürrealista megjelenítésre helyezte a hangsúlyt. Rajzok sokaságán elevenítette meg az Avas-vidék paraszttípusait, női portréiban líraisága kapott kifejezést. 1962-es olaszországi utazását követően nagyméretű kompozíciós témák foglalkoztatták. Munkái között díszítőkerámiák és könyvillusztrációk is vannak.
Irodalom
KOVÁCS Z.-NÉ: ~ kiállítása Nagybányán, Utunk, 1963/10.
MURÁDIN J.: ~, Utunk, 1987/49.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1931, 1933, 1934, 1936, 1947, 1965, 1976, 1977 • Szatmárnémeti
1935, 1963, 1977 • Nagyvárad
1935, 1947, 1963, 1977, 1982 • Kolozsvár
1957, 1965, 1977, 1982 • Bukarest
1959 • Budapest [Alexandru Ciucurencuval]
1957, 1961, 1963, 1967, 1976 • Nagybánya.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1960 • Nemzetközi grafikai kiállítás, Lugano
1962 • XXX. Velencei Biennálé, Velence
1982 • Jelenkori román grafika, Ferrara.