1961-1964: Képző- és Iparművészeti Gimnázium, 1964-1968: Magyar Képzőművészeti Főiskola, mestere: Mikus Sándor, 1968-1969: École Supérieure des Beaux-Arts, Párizs. 1979: I. Nemzetközi Rajztriennálé díja, Nürnberg; VIII. Országos Kisplasztikai Biennálé III. díja, Pécs; Fa és környezete kiállítás I. díja, Cegléd; 1983: Munkácsy-díj; VIII. Országos Kisplasztika Biennálé I. díja, Pécs; 1984: Szobrászat szabad térben kiállítás II. díja, Salgótarján; 1987: VI. Országos Éremművészeti Biennálé II. díja, Sopron; 1989: érdemes művész; XI. Országos Éremművészeti Kisplasztikai Biennálé I. díja, Pécs; 1993: XIII. Országos Kisplasztikai Biennálé, Pécs, a Magyar Képzőművészek és Iparművészek Szövetsége díja. 1990 óta a Magyar Képzőművészeti Főiskola tanára, 1992-től a szobrász-tanszék vezetője, egyetemi docens. A Magyar Képzőművészeti Egyetem rektora 2002–2007 között. 2010-ben Príma Díjat kapott. A szentendrei Grafikai Műhely alapító tagja és első elnöke, a szentendrei Art”éria Galéria alapító tagja. A Szimpozionok és Alkotótelepek Társaságának egyik vezetője, az AIAP (UNESCO) magyar nemzeti bizottságának vezetője. 1985-1990 között országgyűlési pótképviselő volt. 1948 óta Szentendrén él. Szobrászatának anyaga a kő, a bronz és a fa. Az első, 1968-as bemutatkozó kiállításának műegyüttesében még tradicionális portrék és stilizált figura-idézetek is szerepeltek, de már pályája e korai szakaszában a nonfiguratív térplasztikák, domborművek és érmek komponálása felé fordult. A Brâncuşi és Hans Arp művészetével párhuzamba állítható, a kortárs magyar szobrászatban társtalan törekvésének központi problematikája az elvont plasztikus formák, testek térbe helyezése. Az 1975 és 1980 között készült nagyméretű domborművei a hullámvonalra, illetve a hullámvonalak plasztikai-optikai hatására épültek. A 80-as évek kezdetétől a kötött és szabad, a konstruált és a képződött, a mesterségesség és természetesség jellegét, atmoszféráját hordozó formák feszültségére, ellentétére komponált műveket alkotott, amely tendencia a 90-es évek második feléig végigkíséri és egységessé teszi szobrászatát. A koherencia mind kisplasztikáit, mind a kiállítási méretű szobrait (az Entrópia-sorozat alkotásait), mind a monumentális, megbízásra készült, vagy alkotótelepi keretek között született műveit jellemzi. A 90-es évek munkáin fontos elemként jelent meg a spirális, a csavarodás motívuma. Alkotásai gyakran sorozatokká rendeződnek. Egy-egy alkotószakaszában kiemelt szerepet kap a grafika, mint ezt az 1986-os Célpontok című rajz- és szitanyomat-együttes is tanúsítja.
2002-ben elkészíti és felállítja a budapesti Szentháromság téren a „Tapintható Láthatatlan” elnevezésű bronz modellt világtalanok számára.
200-ban tagja lesz a Magyar Művészeti Akadémiának.
A Royal British Society of Sculptor a tagjai közé választja.
Irodalom
VADAS J.: Múltba nyíló kapuk, Élet és Irodalom, 1971. november 11.
TÓTH A.: ~nál, Művészet, 1973/2.
LÓSKA L.: Szoborvázlatok, szoborgondolatok. Beszélgetés ~mal, Művészet, 1979/4.
HANN F.: ~. Beszélgetés a szobrásszal, Szentendre, 1982
WEHNER T.: (kat., bev. tan., Gödöllői Galéria, 1986)
LÓSKA L.: Tektonikus formák bronzban. ~ szobrairól, Művészet, 1987/9.
KOVÁCS O.: (kat., bev. tan., Pécs, 1991)
KOVÁCS P.: A tegnap szobrai, Szombathely, 1992
WEHNER T.: (kat., bev. tan., Műcsarnok, Palme-ház, 1993)
P. SZABÓ E.: Párbeszéd a kővel, párbeszéd a világgal. Interjú ~ szobrászművésszel, Művészet, 1997/5-6.
ROMVÁRY F.: A pécsi ''''56-os mártíremlék, Budapest, 1997
RESTANY, P.: Magyarország nincs elmaradva (kat., bev. tan., 1997).
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1968 • Fiatal Művészek Klubja, Budapest • Ferenczy Múzeum, Szentendre
1972 • Művésztelepi Galéria, Szentendre
1973 • Műcsarnok, Budapest • Művelődési Központ Szoborkert, Tata
1976 • Stúdió Galéria, Budapest
1977 • Csepel Galéria, Budapest
1978 • Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
1980 • Városháza, Cluse (FR)
1982 • Szentendrei Képtár, Szentendre
1983: Kunstmesse, Bázel • Gödöllői Galéria, Gödöllő
1986 • Pécsi Galéria (kat.), Pécs
1988 • Holbeinhaus, Augsburg [Bak Imrével és Magyar Gáborral] • Újpesti Galéria, Budapest
1991 • Pécsi Galéria (kat.), Pécs • Stadt Galerie [Hajdú Lászlóval és Regős Istvánnal], Limburg
1992 • ASLK Bank [Rákosy Anikóval], Antwerpen
1993 • Műcsarnok, Budapest (kat.), Palme-ház
1999 Rákossy Anikóval közös kiállítást rendez Salon de Province-ban és Párizsban a Magyar Intézetben
2000 • TREFF PUNKT, Stuttgart
2002 • Bankcenter Galéria, Budapest
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1969 • Jeune Europe, Városháza, Boulogne-sur-Mer (FR)
1975 • CO-X Gruppe, Charlottenbourg M., Koppenhága
1977 • XIV. Szobrászbiennálé, Middelheim Park, Antwerpen
1978 • Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület kiállítás, Grand Palais, Párizs
1979 • I. Nemzetközi Rajztriennálé, Nürnberg
1979-1997 • Országos Kisplasztikai Biennálé, Pécs
1981 • V. Budapesti Nemzetközi Kisplasztikai Kiállítás (Biennálé), Műcsarnok, Budapest
1982 • Kortárs magyar művészet, Madrid
1983 • Modern magyar érmek, London • FIDEM, Firenze
1986: Kortárs magyar szobrászat, Torontó • Montreal
1987 • Kortárs művészet Magyarországról, München
1990 • Kunstmesse, Frankfurt
1995 • Helyzetkép/Magyar Szobrászat, Műcsarnok, Budapest
1997 • Hét kortárs magyar szobrász (kat.), Château de Biron (FR)
1999 • Fém jelzés/Metal signal, Műcsarnok, Budapest;
Deim Pállal és Hajdú Lászlóval közös tárlat a Szentendrei Képtárban (kat.)
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Ferenczy Múzeum, Szentendre
Fővárosi Képtár, Budapest
Gulbekian M., Lisszabon
Szent István Király Múzeum, Székesfehérvár
Janus Pannonius Múzeum, Pécs
Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
Városi Múzeum, Nürnberg.