1969-1974: Budapesti Műszaki Egyetem, Építészkar; 1974-1978: Pécsi Tervező Vállalat Ifjúsági Irodája; 1978-1991: MAFILM; 1991: látványtervező, vizuális művész, építész; 1982: a Magyar Filmművészeti Szövetség nívódíja a Mennyei seregek c. film díszletéért; 1984: MFSZ-nívódíj a Csak egy mozi c. film díszletéért; 1992: Balázs Béla-díj; Soros Alapítvány különdíja; 1995: az MTV nívódíja a Tisztelet Radnóti Miklósnak c. produkció díszletéért; Az év legjobb díszletterve A szív bűnei c. előadás színházi díszletéért; 1996: MTV-nívódíj az Arany nyugágy c. produkció díszletéért. ~ legkülönösebb tér-álmodóink egyike. Épületeiben, film- és színházi díszleteiben, képzőművészeti munkáiban szürreális hidat épít múlt és jelen között. Műveinek egy része a posztmodern áramlatokhoz sorolható. Pályáját az organikus építészet első magyarországi műhelyében, a Pécsi Ifjúsági Irodánál kezdi. 1979-ben fölépíti Budakeszin saját lakóházát, a magyar szürrealista-posztmodern építészet egyik legkorábbi alkotását: fehér-fekete jón oszlopokkal, különös üvegkalitkával, a tetőbe komponált élőfával. Bódy Gábor felkérésére művészeti munkatárs a Psyché c. filmben. Belép a MAFILM-hez, különös erőssége lesz az abszurd, irreális tervek díszletté szervezése. 1981-ben Sándor Pál Szerencsés Dániel c. filmjéhez a szovjet birodalmi építészet elemeiből tervez kísérteties, világvégi szállodát. Jeles András Álombrigádjához 1982-ben abszurd kőszobát épít, a kőágy, kőasztal között élő díszletelemként mozduló „kőemberrel”. Ijesztő katlan-várat emel Kardos Ferenc Mennyei seregek c. filmjéhez: a kőkatlan-infernót csonkagúla, csonkatorony-kémények szabdalják időtlenné. 1984-ben teremti meg a Csak egy mozi c. Sándor Pál-film kietlen, hófehér völgyét egy hófehér kastélylidérccel, amelyhez fekete híd vezet, végén sötét Bábel-torony-csontváz csavarodik: a kastély negatívja. Titokzatos, öntörvényű vizuális mitológiájának fontos része képzőművészeti munkássága. Műtárgyai mintha szürreális térkonstrukciók berendezési tárgyai lennének. Visszatérő gondolatkörük a szabadkőművesség és a Drakula-mítosz. A 80-as évek végén kvázibútorokat: hegyes fogú, fémvázas „vámpírbútorokat” tervez. 1987-ben mutatja be Pécsett munkásságában mérföldkő jelentőségű Necropolisát. Hatalmas, fekete acéllemez képeket, amelyeken csak bizonyos szögből látszik a vésett-karcolt kompozíció: egy groteszk és szánandó szocreál Gólemnek: a vas és acél emberének holdbéli magánya egy halott ipari tájban. A Necropolis „blokkjai” geometrikus vasszobrok: lidérces gyárépületek, gyárkémény-fejfás, vas sírhantok. A Necropolisszal Tarkovszkij Zónájához hasonló hangulatú művet alkot: a birodalmi gondolat temetőjét. A 90-es évek elején szabadkőműves rítusok aktuális történelmi áthallásokkal teli, átszellemített tárgyait, képeit állítja ki New Yorkban és Budapesten.
Irodalom
KOVÁCS A.: Önéletrajzi dokumentumok, Mozgó Világ, 1980. július
MAKOVECZ I.: Kőkatlan. Mennyei seregek (kat., Necropolis, 1987)
Attila''''s Fairy Tales, Domus, 1982. szeptember
BEKE L.: Beszélgetés ~val. AL, 1983/3.
FULVISO, J.: Anni di Ferro, Movie Architecture, Róma, 1984. március
BÁLINT J.: È solo un film, Abitare, Róma, 1985. december
HANSEN, T.: Kunst soll erlebbar Sein, Parnass, Bécs, 1986. március
GYÖRGY P.: A mulandóság építészete, Filmvilág, 1986. május
BEKE L.: (kat. előszó: Bachman, Kovács, Szalai, Rajk, 1986)
NÉRAY K.-BEKE L.-GYÖRGY P.-HEGYI L.: (kat. előszó, Necropolis, 1987, Pécs)
ANDRÁSI G.: Kőszoba, kőkatlan, Nekropolisz, Architektura, 1988/1.
KMACHI, H.: Magyar radikális romantikusok, Wind, №9, 1989
HEGYI L.: Utak az avantgárdból, Pécs, 1989
CARWLEY, T.: A. K. designs, Theater Crafts, 1991. augusztus-szeptember
1993: Stage design by ~, Wind, №24, 1993
KERNÁCS G.: A beépített tértől a Harmadik fokozatig, Balkon, 1994/5.
KRASZNAHORKAI L.: A bevezető szavak ~ bársonykoporsójához, Balkon, 1994/5.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1974 • Emlékmű, Bercsényi Klub, Budapest
1984 • Angyali üdvözlet, díszlettervek, XII. Velencei Film Biennálé, Velence
1985 • Neue Linie in Ungarn, Tatgalerie, Bécs
1986 • Möbelklassiker der III-ten Jahrtausends, Tatgalerie, Bécs • Bachman, Kovács, Rajk, Szalai, Dorottya Galéria, Budapest (kat.)
1987 • Necropolis (kat.), Pécsi Galéria, Pécs
1988 • Dem Deutschen Volke, D.A.A.D. Galerie, Berlin
1992 • Relikviák, Stuart Levy Gallery, New York • Necropolis, Zichy-kastély, Budapest
1994 • Bársonykoporsó – A harmadik fokozat, Fészek Klub, Budapest
1995 • Kőművesmunkák, G. Anonimus, Ljubljana • ~ díszlettervei, Iparművészeti Múzeum, Budapest.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1981 • Magyar építészet, Építészeti Múzeum, Helsinki
1983 • Pillantás Magyarországra, Hôtel de Ville, Lille
1987 • Kortárs magyar művészet, E.L.A.C., Lyon
1990 • Keletről Nyugatra, Stuart Levy Gallery, New York
1991 • V. Nemzetközi Építészeti kiállítás, Velence • Kortárs magyar művészet, Seoul Arts Center, Szöul • Metropolis, Martin Gropius Bau, Berlin
1992 • Architektonikus gondolkodás ma, Műcsarnok, Budapest
1993 • Magyarország akkor és most, IMF Cultural Center, Washington • Magyar Ház, New York • Fővárosi Képtár, Budapest
1994 • 80-as évek – Képzőművészet, Ernst Múzeum, Budapest
1995 • Helyzetkép/Magyar szobrászat, Műcsarnok, Budapest • Prágai Quadriennale, Prága.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Janus Pannonius Múzeum, Pécs
Kortárs Művészti Múzeum/Ludwig Múzeum, Budapest
Musée St. Pierre Collection, Lyon.