1988–1990: Rietveld Academy, Amszterdam. 1991: MKF; 1991–1992: St. Luc Academy, Brüsszel. 1972-től Hollandiában élt. 1992–2005 között Magyarországon, 2005-től Berlinben él.
A női és férfi aktok felnagyított részleteit expresszionisztikus módon absztrahálja, erőteljes gesztusokon keresztül hol kerékpárrészlettel, hol hálómotívummal kiegészítve, kifacsarva a tér természetesen rétegződő dimenzióit. Személyes vetítések c. sorozatán korábbi, festőien expresszív emberi alakjai testére szűrt fény által vetített, sokszor geometrikus (pl. körkörös) raszterfelületek jöttek létre. Képstruktúrájának makacsul visszatérő eleme a képfelülethez viszonyítva diagonálisan elhelyezett transzlucid üvegfal, talán egy lakótelepi lakás erkélyéből kioperálva. Képei transzparensek a szó fizikai értelmében is. Rendkívül ritka szövésű vászonanyagra dolgozik, ami mögé várostérképeket, meghívókat, egyéb más valóságdarabokat spékel. Munkamódszerében hasonlít Siegmar Polke technikai eljárásához. Az applikációnak ez a módja a ruha alól átsejlő női test érzékiségét ellenpontozza. A fény szerepe Ghyczy újabb képein inkább kognitív-konstruktív rendeltetésű. Vásznain a képelemek ismétlés nélküli kombináció végeredményei. Ghyczy kísérletező festészete formalista, esztétizáló tendenciákkal. Nyilvánvaló az inkább vegetatív mivoltukban jelen lévő nőalakjai és a geometrikus struktúrák között vívott küzdelem egyensúlyának igénye, amelyet a fény szétáradó sugárzása old fel és szorít háttérbe. A test az, amellyel az ember a legpontosabban képes értelmezni a belvilág és a külvilág, élő és élettlen területeit. Ghyczy 1999-től a testről az arcra, a tekintetre helyezi a hangsúlyt. A fény, pontosabban a fénytörés ezekben a munkákban is releváns szerepet kap, melynek hatására az ornamens üveg mögött látható alakok arcvonásai vesztenek valamit jelentésgazdagságukból, konkrétságukból, ám új izgalmas, vizuális elemekkel egészülnek ki. Az így kapott képi hatás a számítógép-manipulációval létrehozott látványeffektekre emlékeztet, de mégis őrzi a természetben rejlő varázslat ártatlanságát.
Legújabb „üveg”-sorozatain egy hétköznapi, erősen szimbolikus tartalmú gesztus, mozdulat (például ivás) áll a középpontban. A képek érzékiségét, transzparenciáját, a dekorativitáson túli metafizikai tartalmát a modellel együtt szereplő, maguk is fénytörő tárgyak, anyagok (üvegtál, víz stb.) tovább fokozzák.
Irodalom
GHYCZY D.: Ghyczy Dénes. (magánkiad.), Budapest, 1997
KARVÁZY GY.: Ghyczy Dénes. In: Olaj/vászon, Műcsarnok, Budapest (kat.), 1997
KARVÁZY Gy.: Ghyczy Dénes. Vác (kat.), 1997
KÉSZMAN J.: Nőből van. Balkon, 1998
HEMRIK L.: Arcok fénytörésben. Új Művészet, 2001
B. BREUER: Glasgarten in der Commerzbank. Budapester Zeitung, 2001
GULYÁS J.: A tojás vagy a szék. Interieur, 2001
HEMRIK L.: Fény és szenzualitás, „Kezek, szemek, kert, víz”. (magánkiad.), 2002
HEMRIK L.: Lebegő üvegkavicsok. Műértő, 2003
ERDŐSI A.: Tulajdonképpen szeretem a szélcsendet...(interjú). Új Művészet, 2003
SCHICKER, G. B.: Vakuum im Goethe-Institut. Pester Lloyd, 2003
BÁRDOSI J.: Üveg mögött, Hófehérke. Praesens, 2003
JOSTWERNER, U.: Große Bilder von surrealer Anmutung. Westfalen-Blatt, 2004
KEMMER T.: Undurchschaubar. Neue Westfälische, 2004
STYRIE H.: Südstadt-Galerien Vernissagen. Kölnische Rundschau, 2005
BORDÁCS A.: Analóg. Élet és Irodalom, 2005.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1993 • Krumpliképek, FMK • Gessmann Galerie, Neu-Isenburg (D)
1994 • Zenetudományi Intézet, Budapest
1996 • Spiritusz Galéria, Budapest
1997 • Feloldástól alvadásig, Vízivárosi Galéria, Budapest • XO Galéria, Budapest
1999 • Sai G. Alexie, Spiritusz Galéria, Budapest
2000 • Osztódás, Illárium Galéria, Budapest
2001 • Más szemmel, Szinyei Szalon, Budapest • Az Üvegkert, Commerzbank, Budapest
2003 • Törhetetlen, Emmanuel Walderdorff Galerie, Köln (D) • Törékeny, Deák Erika Galéria, Budapest • Vákuum – tér, Goethe-intézet, Budapest • Az üveg és a leány, Görög Templom Kiállítóterem, Vác
2004 • Két világ között, Deák Erika Galéria, Budapest • Tükröződések, Kunstraum die Rampe, Bielefeld (D)
2005 • Második réteg, Emmanuel Walderdorff Galerie, Köln (D)
2006 • Észrevételek [Iski Kocsis Tiborral], Vízivárosi Galéria, Budapest
2007 • Siamesische Savants, Emmanuel Walderdorff Galerie, Köln (D)
2008 • Mentális kollázs, Deák Erika Galéria, Budapest.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1994 • Zichy Galéria • Leiden (NL) • Gildeward Galerie, Osnabrück (D)
1995 • Körmendi Galéria, Budapest
1997 • Olaj/Vászon, Műcsarnok, Budapest
1998 • Leopold Hoesch M., Düren (D) • Garázs Galéria
2000 • Csoportkép nővel, Sziget Galéria • Rotáció, XO Galéria • BAE Friss, MűvészetMalom, Szentendre • Dialógus, Műcsarnok, Budapest
2001 • Aritmia 9, Kortárs Művészeti Intézet, Dunaújváros
2002 • Felező, Cadre Rouge Galéria, Budapest • Budapest II. Kecskeméten, Kecskeméti Képtár-Cifrapalota, Kecskemét • Filter, Godot Galéria (Rózsakert), Budapest
2003 • Portré, Deák Erika Galéria, Budapest • Krém 2003, MEO, Budapest • Art Forum Berlin [Deák Erika Galériával], Expo Terület, Berlin (D) • Meo Art Fair [Deák Erika Galériával], MEO, Budapest
2004 • Médiagyár: Interface, Zsolnay Gyár, Pécs • ArtFrankfurt [Emmanuel Walderdorff Galériával] , Expo Terület, Frankfurt (D) • X. Táblaképfestészeti Biennálé, Olasz Kulturális Központ, Szeged • Technoreál?, Kortárs Művészeti Intézet, Dunaújváros • Art Forum Berlin [Deák Erika Galériával], Expo Terület, Berlin (D)
2005 • Analóg [Fuchs Tamással és Györffy Lászlóval], Szinyei Szalon, Budapest • Raktár, Emmanuel Walderdorff Galerie, Köln (D) • Art Forum Berlin [Deák Erika Galériával], Expo Terület, Berlin (D)
2007 • Ungarischer Sommer [Lilla von Puttkamer-ral], Kunstraum B, Kiel (D) • Kunst aus Ungarn, Die Drostei, Pinneberg (D).