1941-1942 és 1945-1949: Magyar Képzőművészeti Főiskola, 1950-1953: Repin Képzőművészeti Akadémia, Leningrád, mesterei: Sidló Ferenc, Pátzay Pál, Lisev. A Repin Intézetben kandidátusi fokozatot szerzett. 1948-tól a Dési Huber István-kör, 1953-1956 között a Magyar Képzőművészeti Főiskola tanára, 1956-tól a Budapesti Műszaki Egyetem szobrászati technikák oktatója, rövid ideig 1954-1956 között a Szabad Művészet szerkesztője. Éveken át vezetőségi tagja volt a Művészeti Szakszervezetek Szövetségének. 1946-ban elnyerte a Magyar Kommunista Párt nagydíját. 1956-ban Munkácsy-díjat kapott. Egyik szorgalmazója volt a vásárhelyi művésztelep megalapításának, s annak munkájában 1953-tól rendszeresen részt vett. 1959-től nyaranta Lovászpatonán dolgozott. 1955-1963 között a Százados úti művészetelepen élt. Rendszeresen meghívást kapott a szoborpályázatokra, és kiállított az országos tárlatokon. Kezdeményezője és egyik szervezője volt a Dolgozó nép között című kiállításoknak. Az oktatást, nevelést, a kultúra terjesztését éppoly fontos feladatának tekintette, mint az alkotó munkát. Meggyőződésből képviselte a közérthető, realista művészetet szobrászatában és írásaiban egyaránt. Szobraiban a dolgozó embert formálta meg. Korai műveit a szocialista realizmus iskolás követése jellemzi (Magyar-Szovjet Barátság, 1948), de egész életműve e stíluskörbe sorolandó. Rövid alkotói pályáján elsősorban portrék és emlékművek foglalkoztatták. Portréi a munkásmozgalom, tudomány, történelem jelentős személyiségeit ábrázolják, amelyeken pátoszmentes egyszerűséggel törekedett a karakter megragadására, az egyéniség hiteles kifejezésére. Külön figyelmet érdemelnek közvetlen élmény alapján készült erőteljes parasztportréi. Emlékművei általában egész alakos szobrok, a kor által elfogadott ideáltípusok (Határőr, 1960), általánossá vált gesztusokkal, de őszinte lelkesedéssel, humánummal áthatott figurák. Utolsó műveiben (Fajankó, 1963), portréiban, a művészetében ekkor megjelenő kisplasztikákban egyre egyénibb formavilág fogalmazódik meg.
Irodalom
MOLNÁR J.: ~ és Raszler Károly kiáll. a Fényes Adolf Teremben, Szabad Művészet, 1953
OELMACHER A.: ~, Művészet, 1963. 3/10.
CS. E.: In memoriam ~, Élet és Irodalom, 1963. július 6.
CSAP E.-ELISCHER B.: Százados úti művésztelep kiállítása (összeáll., kat., Magyar Nemzeti Galéria, 1965)
DANKÓ I.: ~ és alkotásai, in: Janus Pannonius Múzeum Évkönyve, Pécs, 1965
CSAP E.: ~ emlékkiállítása (francia), (kat. bev., Magyar Nemzeti Galéria, 1966)
CSENGERYNÉ NAGY ZS.: ~ emlékkiállítása, Művészet, 1967/2.
AMBRUS T.: A vásárhelyi művészet múltja, Kortárs, 1968. február
OELMACHER A.: A szocialista képzőművészet nyomában, Budapest, 1975
KOVÁCS P.: Fejezetek a magyar szobrászat közelmúltjából, Életünk, 1990.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1947 • Bibliotheca Officina [Galitzer Imrével]
1953 • Fényes Adolf Terem, Budapest [Raszler Károllyal]
1959, 1960 • Lovászpatona
1961 • Pápa [Nemcsics Antallal] • Bakony Múzeum, Veszprém [Nemcsics Antallal]
1965 • emlékkiállítás, Gimnázium, Pécsvárad • Janus Pannonius Múzeum, Káptalan u. 2., Pécs
1966 • emlékkiállítás, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest (kat.)
1967 • Helytörténeti Múzeum, Pécsvárad.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1953-1955, 1959, 1960, 1962 • 4-9. Magyar Képzőművészeti kiállítás
1955 • Képzőművészetünk tíz éve, Műcsarnok, Budapest
1957 • Magyar forradalmi művészet, Műcsarnok, Budapest • Tavaszi Tárlat, Műcsarnok, Budapest
1958, 1962 • V., IX. Vásárhelyi Őszi Tárlat, Hódmezővásárhely
1960, 1961, 1962 • Dolgozó emberek között, Ernst Múzeum, Budapest
1960 • A felszabadult Budapest művészete, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
1962 • Építjük, védjük szép hazánkat, Ernst Múzeum, Budapest
1965 • Az 50 éves Százados úti művésztelep, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Fővárosi Képtár, Budapest
Janus Pannonius Múzeum, Pécs
Magyar Nemzeti Galéria, Budapest.