Szüleivel gyermekkorában költözött Budapestre. Az Iparművészeti Főiskolára járt, majd férjével, Fisch István festőművésszel Olaszországban folytatta tanulmányait (1946-49). 1949-ben a római Művészeti Akadémián szerzett diplomát. 1949-ben Párizsban telepedett le. A festés mellett textiltervezéssel is foglalkozni kezdett. 1969-80-ig Izraelben élt, ahol elsősorban faliszőnyegeivel vált ismertté. Számos megrendelést kapott amerikai, izraeli, olasz és francia magángyűjtemények részére. Tanított a shenkini Iparművészeti Főiskolán (Izrael), és párizsi visszatérése óta, a chicagói egyetem párizsi kihelyezett tanszékén, az Université de Chicagón. Meleg színekben gazdag festményeit legtöbbször a természet ihleti, de abból merített élményeit csak később, párizsi műtermében festi meg, mivel a témát mindig hosszú időn át érleli magában. A tájból csak az fogja meg, amit Magyarországon is megtalált, így például sohasem fest tengert.
Bővebb életrajz
Kolozsvárról kevés emléke maradt, mert szüleivel gyermekkorában Budapestre költözött, ahol az Iparművészeti Főiskolán textil- és divattervezést tanult, majd 1946-tól férjével, Fisch István festőművésszel Olaszországban folytatta tovább tanulmányait. 1949-ben a római Művészeti Akadémián szerzett diplomát. Festészetére felfigyeltek, és egy 1948-as firenzei kiállítás után, ugyanabban az évben – többek között Zoran Music, Guttuso, Marini, Munari, Magnelli, Pacanowska, Radice és Rosai társaságában – meghívást kapott a Rassegna Nazionale di Arti Figurative című kiállításra Rómába. 1950-ben a római Palazzo Barberiniben rendezett csoportos kiállításon minden alkotását megvásárolták. 1951-ben a Quadriennale d’Arte di Román szerepelt. Időközben, 1949-ben, Párizsban telepedett le. A festés mellett újra foglalkozni kezdett textiltervezéssel, és egy ideig Hargittai Pál műhelyében dolgozott. 1969-től 1980-ig Izraelben élt, ahol elsősorban faliszőnyegeivel szerzett elismerést. Számos megrendelést kapott amerikai, izraeli, olasz és francia magángyűjteményektől. Tanított a shenkini Iparművészeti Főiskolán, és párizsi visszatérése után a chicagói egyetem párizsi kihelyezett tanszékén, az Université de Chicagón.
Három gyermekének nevelését és az alkotói munkát csak nagy nehézségek árán tudta összehangolni, emiatt hosszabb ideig nem is tudott kiállítani. Csak 1981 után jelentkezett újabb kiállításokkal: 1982-ben a párizsi Galerie Peinture Fraîche-ben, 1983-ban a Cité Internationale des Arts-ban, 1985-ben a marseille-i Galerie Horizonban, 1986-ban az angers-i Galerie Guemard-ban, 1997-ben a párizsi Galerie du Haut Pavéban, 1999-ben a Galerie Centre Américainben, és férjével közösen a párizsi Magyar Intézetben (PMI).
Amikor csak teheti, vidékre utazik. „Ha csak Párizsban élnék, nem tudnék festeni. Szeretem Párizst, de mint téma, nem érdekel.” Meleg színekben gazdag festményeiben természetből merített élményeit gyakran csak később, párizsi műtermében festi meg, a témát hosszú időn át érleli magában. Alkotásaiban azokat az érzéseket igyekszik visszaadni, amelyeket egy-egy táj keltett benne. Sokszor az absztrakció határáig eltávolodik a valóságtól, de kompozícióiban alapvetően mindig felfedezhetjük a természeti elemeket, dombokat, szántóföldeket, falombokat. 2001-ben Tunéziában tett utazása során találkozott azzal a sajátos fénnyel, amely erősen hatott további festészetére.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1948, 1950 • Firenze, Róma
1982 • Galerie Peinture, Fraîche (FR)
1983 • Cité Internationale des Arts
1985 • Galerie Horizon, Marseille
1986 • Galerie Guemard, Angers (FR)
1997 • Galerie du Haut Pavé, Párizs • Mairie du XIX. Arr., American Dream Center, Párizs
1999 • Galerie Centre Americain, Párizs • Magyar Intézet, Párizs.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1950 • Palazzo Barberini, Róma
1951 • Quadriennale d’Arte Di Roma, Róma
1975 • Faliszőnyeg-kiállítás, Haifa, (IZR)
1979 • Jeruzsálem
1990 • SPADEM, Párizs.