Maurer Dóra
tanítványaként, festő szakon végzett ugyan 1998-ban a Magyar Képzőművészeti
Főiskolán, de már ott sem színekkel és formákkal megtöltendő felületekként
kezelte az általa festett táblaképeket, hanem tárgyakként. Objekteket és
installációkat készít és állít ki, de objektjei gyakran magukban hordozzák a
táblaképek jellegzetességeit is. Bár művei háromdimenziósak, mégsem szobrok,
mert alkotójukat nem csak az anyag, a formák, arányok, textúrák foglalkoztatják,
s gyakran tudományos igényű gondolatokat, problematikákat jelenítenek meg. Bár
Halász Péter Tamás elmélyülten gondolkodó művész, s munkái igen komplex
összefüggésrendszereket tárnak fel, gondosan ügyel arra, hogy művei
befogadásához ne legyen szükséges előtanulmányokat, rekonstruktív munkát
végezni, olvasni, elmélyülten vizsgálódni, hanem azok első látásra hassanak.
Bár szellemi kapcsolata a modernizmus egyes irányzataival, pop arttal, trash
arttal koncept művészettel, bizonyos posztmodern törekvésekkel tagadhatatlan, mégsem
sorolható művészeti irányzathoz. Alkotásai, szándékainak megfelelően gyakran
bulvár szinten is értelmezhetők, szenzációértékük is van, ugyanakkor sokszintű
jelentésrétegeket és erős érzelmi töltetet hordoznak. Fontos számára a néző, a
közönség. A tetszetősségre és a kivitelezés profizmusára egyaránt törekszik, s
nem idegen tőle a szelíd humor sem. Saját személyiségének fejlesztését,
kiterjesztését, kivetítését nem tartja fontosnak. Ez magától is megtörténik,
mondja. Úgy véli, hogy nem az alkotó a fontos, hanem a művek. Nem szívesen
látja magát videó felvételen. Bár élvezetes, szabadon asszociáló, nagy tudású,
a világ dolgaiban járatos társalgópartner, zavarja, gondolatai áramlását gátolja
a mikrofon és a kamera jelenléte. Ugyanazzal a szakmai lelkiismeretességgel,
amivel műveit készíti, igyekszik kizárólag pontosan megfogalmazott gondolatokat
rögzíteni, hátrahagyni, annak ellenére, hogy tisztában van a halhatatlanságra,
maradandóságra való törekvés 21. századi abszurd lehetetlenségével.
Rendszeresen kiállítja műveit, munkái számos magán- és közgyűjteményben
megtalálhatók. Művészetének eddig eltelt szakaszában meghatározó jelentőséggel
bírt a tükrök, a visszatükröződés, megsokszorozódás iránti érdeklődése.
Elkészült videó-portréjának az Artportálon megtekinthető, rövid részlete ezzel
a kérdéskörrel foglalkozik.
A teljes, mintegy 40 perc hosszúságú, a művész
egész eddigi munkásságát bemutató VideoBio, mint a sorozat többi darabja, DVD
formátumban az Enciklopédia Kiadótól megrendelhető.
Válogatott csoportos kiállítások
Csoportos kiállítások
2006 • Instant, Irokéz Galéria, Budapest.