Bővebb életrajz
1927-ben iratkozott be a Képzőművészeti Főiskolára, miután befejezte az Iparrajziskolát. Rendkívüli hallgatóként Csók István növendéke volt. Jó barátságba került Vajda Lajossal, Trauner Sándorral, Kepes Györggyel és Korniss Dezsővel, és hatásukra csatlakozott a Kassák köré csoportosuló avantgarde Munka-körhöz. A „konstruktív-szürrealista” megközelítésből dolgozó Hegedűs 1928-ban két olajfestményével szerepelt a Nemzeti Szalonon, és egy pasztelljével a Tavaszi Szalonon. 1929-ben a KUT kiállításán nagy feltűnést keltett, és heves vitát váltott ki különféle anyagokkal, textillel, faléccel, fotóval, újságpapírral kombinált olajfestménye. A következő év márciusában a Tamás Galériában sorra kerülő Új Progresszív Művészek kiállításánKezek című képével szerepelt.
1930 decemberében, miután „szakító” levelet küldött Kassáknak, Korniss-sal együtt Párizsba ment, de barátjával ellentétben nem tért vissza Magyarországra. Feleségül vett egy francia nőt, Jeanne Sourzacot, és végleg letelepedett Franciaországban. Hajdú István szobrász visszaemlékezése szerint a harmincas években Montrouge-ban működött egy magyarokból álló művészcsoport, amelynek Vajda Lajos, Bálint Endre, Ferenczi Sándor kolozsvári festő, Frenkel Dódi (akiről egyéb információ nem áll rendelkezésünkre) és Korniss Dezső mellett Hegedűs is tagja volt. Családjával Montrouge-ban, a route de Chatillon (ma Marcel Cachin). alatt lakott, innen vonult be 1939-ben önkéntesként az Idegenlégióba.
1940- ben elesett a fronton. Franciaország északi részén, ugyanabban az ezredben harcolt, amelyikben Hevesi András író és a már említett Ferenczi Sándor festő, akik szintén hősi halált haltak. 1946-ban a Magyar Függetlenségi Mozgalom által kiadott naptárban, a Magyar Újesztendőben így emlékezett meg róla Hajdú István: „Hegedűst már Budapesten úgy tekintették, mint az új festészet legértékesebb reményét. Fiatalsága ellenére átérezte az élet súlyát és ismerte a festészet törvényeit. Bizonyos szempontból előhírnöke volt annak a mai álláspontnak, amely szerint a szín, a forma és az érzések között egyensúlyt kell találni.”
A cikk lejjebb folytatódik.