1981-1983: University of Michigan, pszichológia szak, B. A. fokozat; 1984-1987: ugyanott, School of Art, szobrász szak; 1987-1989: The School of the Art of Chichago, művészeti diploma. 1985: Palazzo la Fund Merit Award in Sculpture, Ann Arbor; 1987: Johnston Annual Sculpture Competition Merit Award, Washington; 1988-1989: Lesley T. Posey and Francis U. Posey Scholarship, Chicago; 1991: City of Bonn Grant; 1994: United States Information Service Grant, Washington-Budapest; 1995: Arts Link Collaborative Grant, New York; United States Information Service Grant, Washington-Budapest; Smohay-díj. Jelenleg az USA-ban él. ~ művészetének alapgondolata az eltűnő idő pillanatfelvételének képi megidézése. Fontos mozzanata a megfoghatatlan, érzéki élménynek a tapasztalat által történő megjelenítése. Személyes emlékeit, családi fotóit vette először alapul, azaz a kép tárgyias voltát ötvözte az emlékképek világával, így hozott létre egy olyan művet, aminek alapja egyrészt a racionalizált valóság, másrészt a transzcendencia. Az emlékezet bizonytalanságát összekapcsolja a már megvalósult kép merevségével. Általában sorozatokat készít: Amerika előtt sorozat, Boszorkányüldözés, Fekete-erdei rekviem egy bonni zsidó asszonyért, Jóindulatú árnyak nyomában. A művek sorozatjellege fontos, mert narratív jellegűek. Nem a történetet beszéli el elsősorban – bár mindegyiknek van történeti alapja -, hanem a kép változásának folyamatát. Anyaghasználatában ehhez a gondolathoz kapcsolódik: gipsz, vetített kép, üveglapok és a falra vetülő árnyékok vagy az égetés által előhívott kép akciója. Elanyagtalanít, ezáltal a mentális képhez közeledik. A kép valódi formáját kívánja megjeleníteni, ami a múlt történetének pillanatképe és a jelen én-teremtő mentális narratívájában érhető tetten.
Irodalom
D. MCCRACKEN: ~ Turns Photos into Shadows, The Chicago Tribune, 1990. június 13.
S. CANDEL: Discreet Liaison, Los Angeles Times, 1992. szeptember 17.
D. L. KNAFF: ~ at the University of California, Visions Magasine, 1992/Winter
FORGÁCS É.: Fények képei, Magyar Napló, 1994. június
ANDRÁS E.: Utazás a testünk körül, Balkon, 1994/9.
KOVÁCS A. B.: A boszorkányság, Új Művészet, 1994/12.
K. ZIMMERER: ~ at the Artcore''''s Brewery Annex, Artweek, 1995. december
FORGÁCS É.: ~ retrospektiv kiállítása elé (kat., bev. tan., Szent István Király Múzeum, Székesfehérvár, 1996)
FORGÁCS É., ANDRÁS E., SZEGŐ GY.: ~ (kat. XLVII. Velencei Biennálé, Velence, 1997).
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1989 • Creative Outlets, San Diego (USA)
1992 • Riverside Art Gallery, University of California, California
1994 • Óbudai Társaskör Galéria, Budapest
1996 • Szent István Király Múzeum, Székesfehérvár
1997 • XLVII. Velencei Biennálé, Velence [El Hassan Rózával, Köves Évával] (kat.).
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1989 • Emit Gallery, Chicago • Compass Rose Gallery, Chicago • Near Northwest Arts Counsil Gallery, Chicago
1990 • Hyde Park Art Center, Chicago • The Art Institute of Chicago Gallery, Chicago
1991 • Frauen Museum, Bonn • Mandeville Gallery, San Diego (USA)
1992 • IN/SITE, San Diego (USA) • Fluid Measure, Los Angeles
1993 • T-Z Art Gallery, New York, Pyramid Art Center, New York
1994 • Occidental College Art Gallery, Los Angeles
1995 • Európa • alkotás és újraalkotás, Műcsarnok, Budapest • La Artcore, Los Angeles
1996 • Művek és magatartás, Csók Képtár, Székesfehérvár
1997 • Diaszpóra (és) művészet, Zsidó Múzeum, Budapest
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Szent István Király Múzeum, Székesfehérvár
Kortárs Művészeti Múzeum/Ludwig Múzeum, Budapest
Szépművészet Múzeum, Budapest.