1974–1978: Magyar Iparművészeti Főiskola. 1981-től Színház- és Filmművészeti Főiskola, díszlet- és jelmeztervező szak. 1981 óta Franciaországban, Párizsban, majd Strasbourgban él. New York-i és barcelonai tanulmányútjai különösen fontosak voltak számára. 1979-ben részt vett a Velemi Textilművészeti alkotótelep munkájában. Már ott is a textil és a test kapcsolata érdekelte. A 80-as évek elején párizsi akcióin a divat megújításán gondolkozott. Ruhatervei nem méret és nemek szerint, hanem viselőjük személyiségjegyeit, tulajdonságait figyelembe véve egyedi alkotásokként készültek. Szentimentális öltözékekről álmodott. Később az anyag nemcsak tapintható, hanem hallható matériaként is érdekelni kezdte. A különböző textileket és viselőiket – egyes performance-ain színészek és gyerekek, de vállalkozó felnőttek is – a test egyéntől függően más és más pontjain mikrofonokkal és hangvezető szálakkal szerelte fel. Így a ruha suhogása tükrözte a nagyon is karakterisztikus mozdulatokat. A gyerekek kreativitását kihasználva velük együtt készítette el jelmezeiket. A mozdulatszínház körébe illő előadásain egyaránt figyelt az egyes szereplők lelki és testi adottságaira, ehhez alakította a jelmezeket, a mikrofonok elhelyezését. Megállapítása szerint minden egyes ember a másikhoz viszonyítva és a másikért öltözik szépen, ezért ezek a spontán játékok ugyanakkor az emberi kapcsolatokról is szóltak. Amint valaki felfigyelt a saját maga által létrehozott zörejre, egyre erőszakosabb gesztusok megtételére kényszerült annak érdekében, hogy ezt akár a többiekkel párhuzamosan is hangoztathassa. Az élethez hozzátartoznak ezek a hangok is, a ruha suhogása, a simogatás, az új cipő nyikorgása stb. Talán ezek a tapasztalatok vezettek ahhoz, hogy a 90-es években a kortárs zeneművészet és a filmművészet felé fordult. Filmjeivel jelentős nemzetközi versenyeken nyert díjat.
Díjak/ösztöndíjak
1996 • SACEM, Festival de Lussas (FR), zenés dokumentumfilm kategória, Grand Prix
1999 • SACEM, dokumentumfilm kategória, Grand Prix de création
2000 • Festival International du Film, Montréal, Grand Prix Pratt et Whiteney.
Irodalom
[SZ. N.]: Le Jardin de Mod''''Art, Csókolom, 1988
LAURENT, J.: Judit Kele: On fera des vêtements très sentimentaux. Les Nouvelles Littéraires, 1998
MACHART, R.: Peter Eötvös ouvre sa porte. Le Monde, 1998. december 31.
MÉRIGAUD, B.: Soirée Peter Eötvös et Judit Kele. Les Trois Soeurs, Peter Eötvös, la septième porte. Télérama, 1999. szeptember 29.
MACHART, R.: Peter Eötvös par Judit Kele. Les Trois Soeurs et La septième porte. Le Monde Télévision, 1999. október 3-4.
MANASSAR, G.: L''''homme allumette. György Kurtág. Télérama, 1998. november 13.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1977 • Velemi Textilművészeti Alkotótelep (akció)
1980 • Time Wall Paper (művészfilm), Biennale de Paris (F) • Time Wall Paper (művészfilm), Living Art Museum, Amszterdam (NL) • Time Wall Paper (művészfilm), Studio Théâtre d’en Face, Párizs (F) • Time Wall Paper (művészfilm), Galerie Calibre 33, Nice (F) • Time Wall Paper (művészfilm), Galerie Arte Verso, Gênes (F)
1982 • Time Wall Paper (művészfilm), 2e Festival International de Arte Viva, Almada (P)
1983 • Concert Klangplastik, M. d’Art Moderne de la Ville de Paris, Párizs (F)
1984 • Modelectricité c. performance, Electra, M. d’Art Moderne de la Ville de Paris, Párizs (F).
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1979 • Textil textil nélkül, Fiatal Művészek Klubja, Velemi Alkotóműhely.