Magyar Képzőművészeti Főiskola, Beck András volt a tanára. Itt azonban csak rövid időt töltött, mivel 1956-ban elhagyta Magyarországot, és Párizsban telepedett le. A következő évben a párizsi Képzőművészeti Főiskola ösztöndíjas hallgatója lett. Még főiskolára járt, amikor 1961-ben a II. Párizsi Biennálén négy társával (köztük a szintén magyar Pátkai Ervinnel), első díjat kapott a Cosmos című, nagy méretű, belülről is körbejárható alkotásért. A szobor a Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris gyűjteményébe került. Sokféle anyaggal dolgozik: fából, kőből, gránitból és fémből készült szobrait egyszerű vonalak, főleg geometrikus formák jellemzik. Alkotásainak gyakran visszatérő elemei a kör és háromszög alakú áttörések. Elsősorban a Földünket körülvevő kozmikus tér, és az embernek ahhoz füződő viszonya foglalkoztatja (A világ egyensúlya, gránit; Titokzatos sugár, gránit, 1992). Szobrai mellett kollázsai és sokszorosított technikával készülő grafikái is jelentősek.
Bővebb életrajz
Műterme a nagy múltra visszatekintő Villa des Arts-ban található (rue Hégêsippe Moreau 15), ahol olyan elődök dolgoztak, mint Théodore Rousseau, Cézanne, Signac, Marcoussis, vagy Jean Dufy. Haláláig itt lakott barátja, Csató György (Georges Csató) és Schöffer Miklós (Nicolas Schöffer) is.
A budapesti Képző- és Iparművészeti Gimnázium elvégzése után a Képzőművészeti Főiskola növendéke lett, ahol Beck András volt a tanára. Itt azonban csak rövid időt töltött, 1956-ban elment Magyarországról, és Párizsban telepedett le. Hogy mit jelentett számára az újrakezdés egy másik országban, azt egy 1995-ben vele folytatott beszélgetésből idézzük: „Bár fájó érzés volt elhagyni Magyarországot, a különböző országokban szerzett ismeretek hozzá- segítettek ahhoz, hogy más szemmel nézzem a világot. Az embernek az egyetemes kultúra megismerésére kell törekednie, mert csak ezáltal értheti és értékelheti egyes nemzetek, ezen belül saját nemzetének kultúráját.”
1957-ben a párizsi Ecole des Beaux-Arts ösztöndíjas hallgatója lett. Még főiskolára járt, amikor 1961-ben a 2ême Biennale de Paris-n társaival, Pátkai Ervinnel, Jean Feltrinnel és Francisco de Rabanedávalelső díjat kapott a Cosmos című, nagyméretű, belülről is körbejárható alkotásért. A szobrot a Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris vásárolta meg. Kilár 1963-ban meghívást kapott a Salon de Mai-re, és 1965-től rendszeresen szerepelt a Salon de la Jeune Sculpture-ön. 1969- ben RacineAndromaque című drámájához készített egy eredeti szobor-kosztümöt. Az előadás filmfelvételét a Centre Georges Pompidou őrzi. 1970-ben résztvevője volt a Galerie Zuniniben rendezett, párizsi magyar művészeket bemutató kiállításnak. 1974- től többször szerepelt a Salon des Réalités Nouvelles-en. Abban az évben állították fel Dunkerque-ben az állami megrendelésre készült Tâte Cosmique-ot (Kozmikus fej). Következő, állami megrendelésre készített szobra, az Equilibre (Egyensúly) Cuiserybe került. 1981-ben, a párizsi Ministêre de l’Air (Légügyi Minisztérium) előtt helyezték el rozsdamentes acélszobrát, az Aventure Cosmique-ot (Kozmikus kaland). Két szobrát az FNAC vásároltameg 1975-ben, illetve 1985-ben. 2004-ben nagyméretű szobra,az Hommage ã la graine (A mag tiszteletére) szerepelt a Luxembourg-kertben rendezett L’éloge de la Nature (A Természet dicsérete) szabadtéri kiállításon.
Sokféle anyaggal, fával, kővel, gránittal és fémmel dolgozik. És miközben anyagot formál, azt kutatja, ami anyagtalan, láthatatlan, megfoghatatlan: az emberi gondolkodás, a lélek, az érzelmek dimenzióit. Foglalkoztatja a Földünket körülvevő kozmikus tér is, keresi az ember helyét és szerepét a kozmikus világban. Szobrait egyszerű vonalak, geometrikus formák jellemzik. A szimbólumokat szívesen alkalmazó Kilárnál a gömbmotívum sok esetben a Földet jelképezi. Alkotásainak gyakran felhasznált elemei a kőbe vésett geometriai formák, valamint a kör és háromszög alakú áttörések.
1995-ben született meg Hommage au poête (Tisztelet a költőnek) című munkája, amelyet barátja, a Párizsban elhunyt költő, Keszei Istvánemlékére készített. Az egzotikus fából készült szobrot a székesfehérvári Vörösmarty Mihály Megyei Könyvtárban helyezték el. 1986-ban Nagy Imre-mellszobrával elnyerte az Emberi Jogok Magyar Ligája által alapított Emberi és polgári jogok díját. Az életnagyságúnál nagyobb bronzszobor Balatonöszödön került felállításra. 2004-ben egy Magyarországon kiírt pályázatra elkészítette Bibó István emlékműtervét. Szobrai mellett kollázsai és sokszorosítási technikával készülő grafikái is jelentősek. Ez utóbbiakból rendezett kiállítást 1968-ban a Bibliothêque Nationale, amely több alkotását is megvásárolta. 1972-ben részt vett a Carpentras-ban rendezett nemzetközi grafikai tárlaton, a Salon International de Gravure-ön. 1985-ben az Editions La Différence Ma Ville címmel Kilár István öt metszetét és Jacques Belleford verseit tartalmazó bibliofil albumot jelentetett meg.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1982 • Strasbourg
1987 • Sévres
1996 • Volume et Espace, Párizs
1989, 1993, 1994, 1999 • MAC 2000, Párizs.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1970 • Párizsi Magyarok, G. Zunini
1963-tól rendszeresen Salon de Mai, Salon de la Jeune Sculpteur, Salon des Indépendents, Salon des Réalités Nouvelles, Salon International de Gravure.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Bibliothéque Nationale, Cabinet des Estampes, Párizs.