1948-ban érettségizett a Czuczor Gergely Bencés Gimnáziumban. 1945-től 1950-ig a győri Zeneművészeti Konzervatóriumban tanult. 1953-ban végzett a Magyar Képzőművészeti Főiskola festő szakán. 1959-ben Párizsban telepedett le, 1970-ben megkapta a francia állampolgárságot. 1971-től 1974-ig építészettel kapcsolatos munkákat, reliefeket, plasztikákat, falképeket készít. 1980-ban a Szépművészeti Múzeumban nyílik az első magyarországi tárlata Hetey Katalinnal. 1992-től címzetes egyetemi tanár a Budapesti Műszaki Egyetemen. A Széchenyi Művészeti és Irodalmi Akadémia rendes tagja (2006), az Open Structures Art Society (OSAS) alapító tagja. 2009-ben hozta létre feleségével, Hetey Katalin szobrászművésszel a Konok-Hetey Művészeti Alapítványt.Fiatal Alkotók díjas (1955), Derkovits-ösztöndíjas (1958), A francia l’ordre National Mérite (Nemzeti Érdemrend) lovagja, a Magyar Festők Társaság díjasa (1997), Kossuth-Díjas (1998). 2004-ben A Magyar Köztársasági Érdemrend Közép Keresztjével (Polgári fokozat), 2008-ban A Magyar Festészet Napja Alapítvány Életműdíjával, 2010-ben HUNGART életműdíjjal ismerték el munkásságát.
Piktúrája a modern magyar művészet meghatározó része. Tanulmányai elvégzése után kezdetben figurális stílusban dolgozott. 1958-ban Párizsban töltött féléves ösztöndíjának hatására igyekezett ötvözni a természetelvű és absztrakt kifejezésformát. 1959-1960-ban ismét Párizsban járt, s ez az út festésmódjának újabb változásához vezetett. Főként a vonalra építő monotípiákat készített, melyek szerkezete a kollázsokhoz hasonló. A művészetét meghatározó lírai nonfiguratív ábrázolásmódja a 70-es évek elején bontakozott ki. A modern magyar képzőművészetben igen erősek voltak a konstruktivista hagyományok (Kassák Lajos, Moholy-Nagy László), melyek a 60-as évek végén a hard-edge-dzsel ötvöződve ismét előtérbe kerültek (Bak Imre, Fajó János, Nádler István). ~ nem ebből a tradícióból merített, hanem épületekhez készített reliefjeinek is köszönhetően a stílus líraibb, oldottabb kifejezésmódját alakította ki. 1983 nyarán szerepelt Zürichben a Geometrische Abstraktion című bemutatón, melyen az irányzatnak olyan rangos képviselői mutatkoztak be, mint J. Albers, A. Herbin, F. Morellet, F. Picabia stb. Harmonikus színvilágú, vékony vonalakkal szabdalt, igényesen, mívesen megfestett képein különböző nagyságú, geometrikus elemek jelentek meg (Festmény szürke alapon, 1975; Akcentus, 1976). Az egymásra rakódó rétegeknek, az alapfaktúrának, a geometrikus alakzatoknak és a vonalak hálózatának forma- és kompozícióépítő szerepe van rajtuk (Prélude, 1994; Jel, 1998).
VÁLOGATOTT IRODALOM
Rákosi Zoltán: Művésztelep kiállítás Dunaújvárosban, Szabad Művészet, 1952. szeptember
Dévényi Iván: Két magyar festő kiállítása Párizsban, Vigília, 1960. május
Kuthy Sándor: Konok Tamás kiállítása Párizsban, Irodalmi Újság, 1963. május 1.
Mary Loyd: Tamas Konok, kiáll. kat., Los Angeles, 1963
Konok Tamás, Magyar Műhely, 1967. szeptember 15.
Patrik D’Elme: Le peintre Konok…, kiáll. kat., Edition Schlégl, Zürich, 1971
Hans Paalman és István Schlégl: Thomas Konoks Bilder…, Konok – Monographie, Zürich, 1976 Konok Tamás, Magyar Műhely, 1977. március 15.
Lucia Moholy és Salamon Nándor: Konok, kiáll. kat., Xantus János Múzeum, Győr, 1980
Salamon Nándor: Négy város vonzásában – Bemutatjuk Konok Tamás festőművészt, Műhely, 1980, 2. sz.
Lóska Lajos: Konok Tamás festményei – Szépművészeti Múzeum, Új Tükör, 1981. február 15.
Hegyi Lóránd: Konok Tamás kiállítás elé, kiáll. kat., Szentendrei Műhely-Galéria, 1984
László Péter: A gondolatmenet harmóniája. Beszélgetés Konok Tamással, Művészet, 1985. július
Sík Csaba: Az értelem bilincsei. Esszék a XX. századi művészetről, Gondolat Kiadó, Budapest, 1987, 272–274.
Passuth Krisztina: Konok. Graphidion album – 10 szerigráfia, 1994
Román József: Rend és intuíció. Konok Tamás művészete, Élet és Tudomány, 1995. február
Merhán Orsolya: Konok Tamás kiállítása, Ludwig Múzeum, Balkon, 1995. december
Néray Katalin: Konok Tamás kiállítása elé, kiáll. kat., Ludwig Múzeum, Budapest, 1995
Román József: Beszélgetés Konok Tamással, Európai Utas, 1996. január
Kováts Albert: Konok Tamás geometrikus festészete, Új Művészet, 1996. március
Konok Tamás: Sine loco et anno, Mozgó Világ, 1996. május
Vámos Éva: „Sine loco et anno”, interjú, Balkon, 1997. augusztus
Stevens Mansbach: Konok Mikroludium, Rátz Galéria Kiadó, 1998
Aknai Tamás: A melankolikus konstruktőr, Echo, 1999. február
Várkonyi György: A kozmopolita, kiáll. kat., Művészetek Háza, Pécs, 1999
Lóska János: Életúttörténetek, Beszélgetés Konok Tamással, Új Művészet, 2000. december
Sasvári Edit: Mi olyan anyag vagyunk, mint álmaink, Konok Tamás montázsaiból, kiáll. kat., Szent István Király Múzeum, Székesfehérvár, 2001
Peter Baum-Beke László-Steven A. Mansbach: Konok, Balassi Kiadó, Budapest, 2001
N. Mészáros Júlia: A gondolatmenet struktúrája, Műhely, 2002. május
Martos Gábor: Alapgondolatok (Konok Tamásról), Szép Szó. 2006/4. 28.
Reich Éva: Konok Formarend, MAKtár 2006/5
Várkonyi György: Nazca vonalak, Mozgó Világ 2006/7
Kádár Márta: Konok Tamás új képei, Élet és Tudomány 2007. 3. szám
Martos Gábor: Konok Tamás, Szép Szó 2007/12. 22.
Ébli Gábor: A hely szelleme, Európai Utas 2008/1
Tolnay Imre: Konok Tamás magángyüjteménye, Új Művészet 2008.5-6. szám
Ébli Gábor: Nemzetközi Művészet, Konok Tamás gyűjteményéből, Balkon 2008/3
Somhegyi Zoltán: Konok világa, Élet és Irodalom 2008.6.6.
Radnóti Sándor: Finomság és érettség, Élet és Irodalom2008.2.8.
Fábián László: Hol hajlik be a piramis sarka, Előszó, Kévés Galéria 2009.3.
N. Mészáros Júlia, Konok Tamás rajzairól, Muravidék 2009/14
Szakolczay Lajos: Zene, harmónia, énkép, Muravidék 2009/14
Bogácsi Erzsébet: A tökéletesség ígérete, Népszabadság Budapest melléklete, 2003. október. 21. Sinkó István: Egy Konok szerkesztő, Konok Tamás kiállítása, Új Művészet, 2005. augusztus Könyvek / Livres
Michel Seuphor: Tamas Konok, L’Art Abstrait, 4., 1945–1970, Éditeur Maeght, 1975
Konok – Monographie, Zürich, 1976
István Schlégl: Konok peintures 1974–1978, Edition Schlégl, Zürich, 1978
Paul Seylaz: Konok à Bâtons Rompus, Edition de la Revue Neuchâteloise et P. Seylaz, 1981 Petrovics Emil: Önarckép álarc nélkül, Elektra kiadó 267. oldal
Szilágyi Gábor: 1956 Művészet Európában, Ferenczy Múzeum, 2006
Cserba Júlia: Magyar Művészek Franciaországban, Vince kiadó, 2006
Vadas József: Konstruktívizmus, Corvina 2007
Lóska Lajos: Képtörténetek. Műterembeszélgetések, Napkút Kiadó, Budapest, 2008
Borsos Mihály – Horváth György: Konok Tamás in: Expositio I. – Művészek, Művek, Műtermek, Vince Kiadó, Budapest, 2008
N Mészáros Júlia és Fitz Péter: Konok Tamás, Sine loco et anno, 2009
P. Szűcs Julianna: Konok magabiztos önazonossága. Konok Tamás festőművész kiállításai: Mozgó Világ 2010. április
Juhász Ferenc: Konok Tamás. A festő, aki mérnök is lehetett volna: Élet és Irodalom 2011. február 25.
Bővebb életrajz
Olyan családban nevelkedett, ahol a művészet a hétköznapok része volt. A lakást a festőművész dédapaképei, az anyai ősök közt szereplő Ferenczy István kisplasztikái díszítették, a fiatal Konok rajzait az építész nagyapa korrigálta, és esténként az egykori Hubay Jenő-növendék édesapa hegedűjátékának hangjai mellett merült álomba. Ugyancsak édesapja révén (akinek életművéből a kecskeméti Magyar Fotográfiai Múzeum készül albumot kiadni) a fotózással is megismerkedhetett. 1945-től, a győri bencés gimnáziumban folytatott tanulmányai mellett, a városi szabadiskolában rajzolni tanult, és a zeneművészeti konzervatórium növendéke volt. Ekkor még hegedűművésznek készült, az érettségi után azonban már a Képzőművészeti Főiskolára jelentkezett, ahol 1948–1953 között Bernáth Aurél, Berény Róbert és Barcsay Jenő voltak a mesterei.
A Főiskola elvégzése után az osztályidegennek minősített Konok nehéz körülmények között élt, és a győri textilművekben dolgozott dekorátorként. Helyzete csak akkor javult, amikoró 1955-ben felvették a Képzőművészeti Alapba. Ettől kezdve részt vehetett kiállításokon, és dolgozhatott művésztelepeken. Zsennyén és Sárospatakon ismerkedett meg többek között Kassák Lajossal, valamint Rozsda Endrével, Barta Lajossal és Bálint Endrével, akikkel később Párizsban is fenntartotta a kapcsolatot.
1957-ben Barcsay Jenő ajánlására Derkovits-ösztöndíjat kapott, ami lehetővé tette, hogy külföldi tanulmányútra pályázhasson. 1958-ban néhány hónapra Párizsba utazott, ahova a rákövetkező évben visszatért, majd amikor minden indok nélkül visszavonták útlevelét, és azonnali hatállyal hazarendelték, eldöntötte, hogy végleg külföldön marad. Párizsban, a születőben levő op art és újrealizmus, valamint az addig meg nem élt szabadság légköre fogadta. Mindez gyökeres változást idézett elő festészetében. Miután látványfestészeten alapuló addigi munkássága egyszerre értelmetlenné vált számára, a keresés korszaka következett. Monotípiákra felvitt kollázsokkal, vonalrajzokkal kezdett dolgozni. 1960-ban, a Galerie Lambertben nyílt meg első önálló kiállítása. Időközben Fejtő Ferencéknél megismerkedett későbbi feleségével, Hetey Katalinnal.
1962-ben a washingtoni P. H. Galleryben és a New York-i Gallery Castellanéban állított ki, majd 1963-ban, elnyerve a H. Hartford-alapítvány ösztöndíját, egy évig New Yorkban és Kaliforniában dolgozott. Ott készült munkáiból a Los Angeles-i Silvan Simone és ismét a P. H. Gallery rendezett kiállítást. Visszatérése után, 1964-ben a schiedam-rotterdami Stedelijk Múzeum mutatta be alkotásait, ez volt első múzeumi kiállítása. A hetvenes évek legelején zürichi építészekkel került kapcsolatba, és több, építészethez kötődő munkára, reliefek, faliképek, plasztikák készítésére kapott megbízást. Megismerkedett dr. Schlégl Istvánnal, akinek zürichi galériájában 1972-ben mutatkozott be először. (Éveken keresztül tartó baráti és munkakapcsolatuknak Schlégl tragikus hirtelenséggel bekövetkezett halála vetett véget.) Konok Tamás a hetvenes években egyre több időt töltött Zürichben. Ekkoriban kezdődött festészetében a letisztulás folyamata. „A művész ekkor – mintegy Svájc józanabb művészi közegéhez alkalmazkodva – szűkíteni kezdi látószögét, hogy ezáltal is tudatosabb és kritikusabb elemzés alá vonhassa a geometrikus absztrakciót.”
A mozgás, az idő és a tér kapcsolata kezdte foglalkoztatni, eszközeit redukálva térbeli ritmusvariációkat, vonalas és geometrikus formákból épülő struktúrákat hozott létre. Zürichben barátságot kötött Moholy Luciával, Leda Vordembergével, Richard Paul Lhosévalés Max Bill-lel. A Schlégl Galériában sorra kerülő egyéni és csoportos tárlatok mellett többek között Münchenben, Bázelben, Stockholmban, Hágában, Kölnben, Stuttgartban szerepelt, de több magyarországi városban, így Tihanyban, Sárospatakon, Szentendrén, Kecskeméten, Győrben és Pécsett is kiállított. 1981-ben Hetey Katalinnal közösen a Szépművészeti Múzeumban, 1995- ben pedig a budapesti Ludwig Múzeumban volt kiállítása. 2001-ben a székesfehérvári Szent István Király Múzeum kevéssé ismert montázsait mutatta be. 1985-től a Műszaki Egyetem rajztanszékén tanít, 1992-ben címzetes egyetemi tanárrá nevezték ki. 1998 óta Budapesten és Párizsban él. 1998-ban Kossuth-díjat kapott, 2004-ben a Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémia tiszteletbeli tagjává választották.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1960 • Galerie Lambert, Párizs • Club Azziza Othmana, Tunis
1962 • P. H. Gallery, Washington • Gallery Kastellane, New York • Galerie du Haut Pavé, Párizs • Gallery Silvan Simone, Los Angeles
1963 • Galerie du Haut Pavé, Párizs • Silvan Simone Gallery, Los Angeles
1964 • Haus der Begegung, Hamburg • Stedelijk M., Schiedam-Rotterdam • Galerie Loubin, Angouléme
1965 • Galerie Boisserée, Köln • G. Trapez, Krefeld
1967 • Galerie Laubli, Zürich
1968 • Kunstlichting, Rotterdam • Centre Culturel, Hoogeveen
1969 • Fondation Bevilacqua la Masa, Venice • Art Museum, Austin (USA)
1971 • Stedelijk M., Schiedam-Rotterdam
1972 • Galerie Schlégl, Zürich
1974 • Galerie Art, Basel
1976 • Galerie Schlégl, Zürich
1977 • G. Nouvelles Images, Den Haag • Stedelijk M., Schiedam-Rotterdam • Galerie Cour St. Pierre, Genéve • G. Numaga, Auvernier • Art ’77, Basel
1978 • Galerie Philippe Fregnac, Párizs • Galerie von Braunbehrens, München • Galerie Münsterberg, Basel
1979 • Musée des Beaux Arts, La Chaux de Fonds • Galerie Schlégl, Zürich
1980 • Galerie Koppelmann, Leverkusen • Galerie Hilger Schmeer, Duisburg • Xantus János Múzeum, Győr
1981 • Szépművészeti Múzeum, Budapest • Galerie von Braunbehrens, München
1983 • Galerie Schlegel, Zürich
1984 • Galerie Perrig, Basel • Tihanyi Múzeum, Tihany • Műhely Galéria, Szentendre • Városi Galéria, Sárospatak
1985 • Galerie Boisserée, Köln • Galerie E, Montreux • Herman Ottó Múzeum, Miskolc • G. Konstruktiv Tendens, Stockholm
1986 • Galerie Schlegl, Zürich • Arte Feira 86, Bologna
1988 • Galerie Schlegl, Zürich • G. Konstrukiv Tendens, Stockholm
1990 • G. Graf, Schelble, Basel • Xantus János Múzeum, Győr
1991 • Nemes Endre Múzeum, Pécs • Kecskeméti Képtár, Kecskemét
Vasarely Múzeum, Budapest • Galerie Franka Berndt, Párizs
1995 • Szombathelyi Képtár, Szombathely • Ludwig Múzeum, Budapest • Francia Intézet, Budapest
1998 • Galerie Pro Arta, Zürich • Rátz Stúdió Galéria, Budapest • Galerie Vekava, Párizs • Városi Művészeti Múzeum, Győr
1999 • Művészetek Háza, Pécs
2000 • VAM-Design Galéria, Budapest
2001 • Szent istván Király Múzeum, Székesfehérvár • Galerie Pont-Neuf, Paris / Párizs (Franciaország)
2002 • Mű-Terem Galéria, Budapest
2003 • Galerie d’Art contemporain Palais d’Europe, Menton (Franciaország) • Városi Művészeti Múzeum – Esterházy palota, Győr • Vadnai Galéria, Budapest
2004 • Városi Művészeti Múzeum – Váczy Péter Gyűjtemény, Győr
2005 • Vízivárosi Galéria, Budapest
2006 • Ernst Múzeum, Budapest • Olasz intézet, Szeged
2007 • Al Galéria, Budapest
2008 • 50 év nyugat-európai művészet. A Konok Gyűjtemény – Városi Művészeti Múzeum, Győr
2009 • Kévés Stúdió Galéria, Budapest • A gondolatmenet struktúrája – Fővárosi Képtár – Kiscelli Múzeum, Budapest • Párhuzamos életművek – Európai művészpárok (Hetey Katalinnal) – Kortárs
Magyar Galéria, Dunajská Streda / Dunaszerdahely (Szlovákia)
2010 • Ulrima realita – Aulich Art Galéria, Budapest • Ars dictandi – Klauzál 13 Galéria, Budapest • Transzcendenciák – Bernáth Aurél Galéria, Ábrahámhegy
2011 • Galéria Arcis – Nádasdy-vár, Sárvár • Transzcendentális terek – Symbol Art Galéria, Budapest • Mikrolúdiumok – Prestige Galéria, Budapest
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1953 • Műcsarnok, Budapest
1954 • 5. Magyar Képzőművészeti kiállítás, Műcsarnok, Budapest
1955 • Fiatal Képző- és Iparművészek Kiállítása, Ernst Múzeum, Budapest • 6. Magyar Képzőművészeti kiállítás, Műcsarnok, Budapest
1957 • Ernst Múzeum, Budapest
1960 • Csók Galéria, Budapest • Tizenöt év a képzőművészetben, Szent István Király Múzeum, Székesfehérvár
1961 • Galerie Lambert, Párizs
1962 • Akadémia, Leyden
1963 • Musée d’Art Moderne, Párizs
1964 • III. International Young Artists Exhibition, Tokió
1965 • Musée d’Art Moderne, Párizs • Galerie Transposition, Párizs • 5. Graphikb., Leipzig • 4e B. des Jeunes Peintres, Párizs
1966 • Galerie Lambert, Párizs • Galerie Soleil dans la Tête, Párizs
1968 • Galerie Lambert, Párizs
1969 • Galerie Jeanne Wiebenga, Lausanne
1970 • Galerie Zuninl, Párizs • Museum Pontoise Thompson, Zürich • Salon International d’Art, Basel
1972 • Réalités Nouvelles, Párizs • Graphikmesse, Zürich
1973 • Bertrand Russel Centenar, Nottingham • Réalités Nouvelles, Párizs • Salon International d’Art, Basel
1974 • Réalités Novelles, Párizs • Salon International d’Art, Basel
1975 • Galerie Iris, Párizs • Salon International d’Art, Basel
1977 • Kunstmuseum, Winterthur • Salon International d’Art, Basel • Fondation Nationale des Artists, Párizs
1979 • Presence Párizs – Budapest, Palais du Luxembourg, Párizs • Künstler zeigen Künstler, G. Schlegl, Zürich • Salon International d’Art, Basel • Objet préféré de l’artiste, G. Numaga, Auvernier • Musée des Beaux-Arts, Bern
1980 • Salon International d’Art, Basel • 10 Jahre G. Schlégl, Zürich
1982 • Geometrik Konstruktiv Tendens, Stockholm • Salon International d’Art, Basel • Spectrum der Farbe, G. Schlegl, Zürich
1983 • Geometrische Abstraktion, G. Schlegl, Zürich • Salon International d’Art, Basel • G. Konstruktiv Tendens, Stockholm
1986 • Collagen, Kunsthaus, Zug • Salon International d’Art, Basel
1987 • Budapesti Műszaki Egyetem, Budapest • Salon International d’Art, Basel • Abstraction Geometrique 1934-1987, G. Konstruktiv Tendens, Stockholm • G. Desluis, Leidschendam
1988 • Szépművészeti Múzeum, Budapest • G. Konstruktiv Tendens, Stockholm • G. Desluis, Leidschendam • Salon International d’Art, Basel
1989 • Geometrie + Farbe, G. Arteba, Zürich
1990 • Barcsay Múzeum, Szentendre • Centre Culturel, Chauny • Konkrete Kunst in Europa, G. Fischer, Luzern
1991 • Konkrete Kunst seit 1910, G. Schlegl, Zürich • Geometrische Abstraction 1910-1990, Galerie Eremitage, Berlin • L’Esprit Constructif IV., Galerie Franka Berndt, Párizs
1992 • Hommage à István Schlégl, G. Schlegl, Zürich • Noir et blanc, Galerie Franka Berndt, Párizs • Kunsthaus, Zürich • G. Konstruktiv Tendens, Stockholm • Salon International d’Art, Basel • Fanal Edition, Basel
1993 • Budapesti Art Expo ’93, Hungexpo • SAGA, Grand Palais, Párizs • G. G. Mathieu, Edition Fanal, Besançon
1994 • SAGA, Grand Palais, Párizs • Budapesti Art Expo ’94, Hungexpo, Budapest • Zeitgenössische Kunst, G. Buchart, Luzern
1996 • Ernst Múzeum, Budapest • A művészeten túl, Kortárs Művészeti Múzeum/Ludwig Múzeum, Budapest
1997 • ART 28 ’97, Basel • Konszonancia, Ferenczy Múzeum, Szentendre • Olaj/Vászon, Műcsarnok, Budapest • Jenseit von Kunst, M. Hedendaagse Kunst, Antwerpen • Kollázs ’98, Vigadó Galéria, Budapest • Kunst im Büro, Waser, Zürich • Ungarn Avantgarde im 20. Jahrhundert, Neue Galerie der Stadt, Linz
1999 • Transzkultúra, Nemzeti Múzeum, Varsó 2005 • Festészet és szobrászat az építészet igézetében – Kévés Stúdió Galéria, Budapest • Zeitgenössische Kunst. Ueli Berger, Lucia Coray, Rainer Gross, Tamás Konok, Vera Rothamel – Galerie Michael Schneider, Bonn (Németország) • Élő magyar festészet – olof Palme Ház, Budapest • Doyenek IV. – Művészetek Palotája, Budapest • Érik a fény. Kortárs magyar képzőművészek kiállítása József Attila születésének 100. évében – Mestermű Galéria és Eötvös Károly Megyei Könyvtár, Veszprém
2006 • Graphik und Malerei aus dem Waser verlag – Alte Fabrik Rapperswil, Rapperswil Cabanas Museum Guadajajara, Mexico (Mexikó) • Construcctiones en la Architectura y Artes Plasticos Hungaros – Collegio de Arquitectos de Peru, Lima (Peru) • Collegio de Arquitectos de Chile – Santiago (Chile) • Nyílt Struktúrák Művészeti Egyesület – Vasarely Múzeum, Budapest • Les collections de l’institut Francaise. 20 ans de donations – Francia Intézet, Budapest
2007 • Komart Gallery, Bratislava / Pozsony (Szlovákia) • Eleven szín – OSAS – Vasarely Múzeum, Budapest • Fehér & Fekete – OSAS – Vasarely Múzeum, Budapest • Geometrisch-Konstruktive Kunst aus Ungarn – Arithmeum, Bonn (Németország)
2008 • Galerie St Johann, Saarbrücken (Németország) • A Mű szabad – Winkler Art X-Perience, Budapest • Konstruktiv und Konkret – Collegium Hungaricum, Wien / Bécs (Ausztria)
2009 • Coup d’oeil. Hoffmann Gyűjtemény – Francia Intézet, Budapest Atelier – OSAS – Vasarely Múzeum, Budapest • Práger László-gyűjtemény – Vass László Gyűjtemény, Veszprém • Kontrasztok, konkrét – absztrakt – OSAS – Vasarely Múzeum, Budapest • Tolerancia a Művészetben. Kortárs magyar és Szlovák Művészet – Danubiana Meulensteen Art Museum, Bratislava – Unovo (Szlovákia)
2010 • Kontrasztok – OSAS – Vasarely Múzeum, Budapest • Ungarn Konret – Galerie VKB, Wien / Bécs (Ausztria)
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Balassa Bálint Múzeum, Esztergom
Bibliothèque Nationale, Párizs (Franciaország)
Kortárs Magyar Galéria, Dunajská Streda / Dunaszerdahely (Szlovákia)
Fonds National d’Art Contemporain, Párizs (Franciaország)
Francia Nagykövetség, Budapest
Herman Ottó Múzeum, Miskolc
Iparművészeti Múzeum, Budapest
Janus Pannonius Múzeum, Pécs
Kassák Emlékmúzeum, Budapest
Kunstmuseum, Winterthur (Svájc)
Laczkó Dezső Múzeum, Veszprém
Kortárs Művészeti Múzeum – Ludwig Múzeum, Budapest
Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
Europe Parliament, Bruxelles / Brüsszel (Belgium)
Mccory collection, New york (USA)
Musée d’Art et d’Histoire (la donation Jeunet), Neuchâtel (Svájc)
Ministère des Affaires culturelles, Párizs (Franciaország)
Musée des Beaux-Arts, Bern (Svájc)
Musée des Beaux-Arts, La Chaux-de-Fonds (Svájc)
Paksi Képtár, Paks
Prèfecture, cergy-Nouvelle ville (Franciaország)
Rákóczi Múzeum, Sárospatak
Städtische Sammlung, Hamburg (Németország)
Stedelijk Museum, Schiedam-rotterdam (Hollandia)
Szépművészeti Múzeum, Budapest
Vass László Gyűjtemény, Veszprém
Kecskeméti Képtár, Kecskemét
Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum, Győr
Walo Bürohaus, Zürich (Svájc)
Waser Bürohaus, Buchs (Svájc)
A cikk lejjebb folytatódik.